هاست ایرانی یا خارجی کدام برای وردپرس مناسب است؟

deb06129-e60d-4e36-9705-6d1e059d4432
ب
5/5 - (3 امتیاز)

هاست ایرانی یا خارجی کدام برای وردپرس مناسب است؟

تفاوت هاست ایرانی و خارجی یکی از بزرگترین سوالاتی است که به ذهن بسیاری از افرادی که قصد ایجاد وب سایت یا فروشگاه اینترنتی را دارند می پردازد.

اینکه هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد. انتخاب بهترین هاست تاثیر زیادی بر سئوی سایت دارد.

به عنوان مثال، هرچه سرعت سایت وردپرسی بیشتر باشد، دسترسی کاربران به محصولات، خدمات و محتوای سایت آسان تر است. به غیر از هاست، امکاناتی که شرکت هاستینگ به مشتریان خود ارائه می دهد نیز بسیار مهم است.

برای مثال، فرض کنید هاست شما مشکلی دارد یا هکرها به سایت شما حمله می کنند. شرکتی که از آن هاست داخلی یا خارجی خریداری کرده اید باید بتواند در کمترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کند. با ما همراه باشید تا با تفاوت هاست ایرانی و خارجی آشنا شوید.

آشنایی با هاست ایرانی یا خارجی

خرید هاست وردپرسی یکی از مهمترین مواردی است که در آینده تاثیر زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت. هنگام خرید هاست پلن های مختلفی به خریداران ارائه می شود. از مهم ترین این طرح ها می توان به میزبانی در ایران یا خارج از کشور اشاره کرد.

اما هاست داخلی یا خارجی چیست؟ تفاوت این دو چیست؟ موقعیت مکانی سرور باعث شده که به آن ایران هاست یا فراتر از آن گفته شود. هاست ایرانی به هاستی گفته می شود که سرور آن در ایران قرار دارد.

همچنین هاست خارجی میزبانی است که سرور آن در کشورهای خارجی قرار دارد. قبل از خرید هاست در ایران یا خارج از کشور باید تمامی ویژگی های آن را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنید.

هاست ایران یا خارج از لحاظ پینگ تایم یا سرعت

فرقی نمی کند هاست داخلی یا خارجی را انتخاب کنید. زمان پینگ برای همه هاست ها بسیار مهم است. اما زمان پینگ چیست؟ چرا در ایران یا خارج از کشور اینقدر اهمیت دارد؟

پینگ مانند دستوری برای اندازه گیری فاصله بین دو دستگاه واقع در یک شبکه است. همچنین زمان لازم برای اتصال دستگاه ها را بر اساس میلی ثانیه نشان می دهد.

همانطور که سرورها و هاست های شرکت های ایرانی در یک مکان قرار دارند یعنی. در ایران و کاربران سایت نیز در ایران قرار دارند و سرورها و کامپیوترهای کاربران از یکدیگر دور نیستند، این سایت ها به سرعت برای کاربران بارگذاری می شوند.

در نتیجه می توان به این نکته مهم اشاره کرد که سرعت هاست ایرانی بالاتر از هاست خارجی است و بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید تا سایت شما برای مخاطب سریعتر لود شود.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن توجه کنید زیرساخت سرور میزبان شما است. اکثر بازدیدکنندگان سایت شما کاربرانی از ایران هستند. زمانی که سرور در کشور ایران قرار دارد، درخواست کاربر در کمترین زمان توسط سرور دریافت و پاسخ داده خواهد شد. طرفی مقایسه ایمیل های ایرانی و خارجی نشان می دهد که ایمیل های ایرانی سریعتر پاسخ داده می شوند.

توجه به فاکتورهای سئو در انتخاب هاست ایران و خارج

سئو یکی از مهمترین عوامل موثر بر رشد و سود سایت است. کسانی که در دوره های آموزشی سئو شرکت می کنند به خوبی می دانند که هاست و دامنه تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. از مهم ترین عوامل موثر بر سئوی سایت در زمینه انتخاب هاست ایرانی و خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آپتایم عالی و در دسترس بودن ثابت سایت
  • تشخیص آسان و راحت هر صفحه از سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل

همانطور که قبلاً گفتیم سرورهای داخلی به دلیل تحریم بسیار محافظت می شوند. به همین دلیل از نظر سئو مشکلی ندارند.

همچنین گوگل تفاوتی بین سرویس های ایرانی و غیر ایرانی قائل نیست. به همین دلیل است که محصولات و مقالات شما به راحتی ایندکس می شوند و نیازی نیست نگران این موضوع باشید.

به همین دلیل در پاسخ به سوال هاست داخلی یا خارجی باید بگوییم که انتخاب هاست ایرانی از نظر سئو سایت بسیار موثرتر است.

حفظ حریم خصوصی و امنیت سایت‌ها

حفظ حریم خصوصی و امنیت سایت ها هنگام انتخاب هاست در ایران یا حتی خارج از کشور بسیار مهم است. برای شرکت هایی که اطلاعات محرمانه دارند یا دولتی هستند، عاقلانه ترین کار این است که ایران را انتخاب کنند. زیرا همانطور که قبلا گفتیم جاسوسان یا کشورهای مخالف ایران به دلیل تحریم ها می توانند این اطلاعات را بدزدند.

زمانی که هاست شما در ایران است، حتی اگر هکرها اقدام به هک سایت کنند، به راحتی می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. در واقع، شرکت میزبان به شما کمک می کند تا داده های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بازگردانید.

سخن پایانی

هر مدیر سایت باید با توجه به نیاز سایت خود هاست مناسب را انتخاب کند. انتخاب یک هاست خارجی خوب یا بهترین هاست ایرانی با امکانات بالا به سایت شما امکانات و سرعت زیادی می دهد. شرکت های دولتی یا کسانی که اطلاعات محرمانه دارند حتما هاست ایران را برای سایت خود انتخاب کنند.

بهترین هاست و سرور هاست هایی هستند که آپتایم بالایی دارند. آنها همچنین در دسترس هستند و از اطلاعات سایت شما با تهیه نسخه های پشتیبان و ذخیره آنها در چندین سرور محافظت می کنند. امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در مورد انتخاب خرید هاست در ایران یا خارج از کشور دریافت کرده باشید.

اطلاعات بیشتر در وب سایت نوین هاست : www.novinhost.org

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *