راهنمای خرید سرور مجازی، نکاتی که قبل از خرید VPS باید بدانید!

Picture1
ب
Rate this post

خرید سرور مجازی برای بسیاری از کسب‌وکارها به‌دلیل هزینه‌ی ارزان و منابع اختصاصی بهترین انتخاب است. انعطاف‌پذیری بالای VPSها باعث‌شده در بیش‌تر زمینه‌ها مانند میزبانی از وب‌سایت‌های پربازدید، نگهداری اطلاعات در فضایی امن و دسترس‌پذیر، تست و اجرای کدهای توسعه‌دهندگان و … گزینه‌ای مناسب باشد.

اگر می‌خواهید سرویسی باکیفیت و اختصاصی با امکان افزایش لحظه‌ای منابع داشته باشید، خرید سرور مجازی یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما خواهد بود. حتمن قبل از خرید VPS این مطلب را بخوانید تا قبل از خرید سرور مجازی مزیت‌های آن آشنا شوید.

سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به‌معنی سرور مجازی خصوصی است. شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرور مجازی برای ساخت این سرویس سخت‌افزار یک سرور اختصاصی را با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی مثل هایپروایزر (Hypervisor) به بخش‌های مجازی جداگانه تقسیم می‌کنند و هر بخش را با منابع و سیستم‌عامل اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بنابراین سرور مجازی همه‌ی مزایای سرور اختصاصی را با هزینه ارزان‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد. از مهم‌ترین مزایای VPS می‌توان به منابع پرقدرت و اختصاصی، دسترسی کامل به سرور، امنیت بالا، امکان افزایش منابع به‌طور لحظه‌ای، پایداری و آپ‌تایم بالا در سرویس‌دهی و … اشاره کرد. سرور مجازی براساس موقعیت جغرافیایی، نوع سیستم‌عامل و مدیریت دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. در ادامه درباره سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز ابر آروان و ویژگی‌های هر کدام بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

انواع سرور مجازی

سرور مجازی براساس موقعیت جغرافیایی به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می‌شود. دیتاسنتر سرور مجازی ایران در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارد و با خرید آن، IP اختصاصی مختص به داخل کشور به کسب‌وکار شما تعلق می‌گیرد. شما با استفاده از سرور مجازی ایران به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر در داخل کشور و کاهش فاصله جغرافیایی کاربران با سرورها، در ارایه خدمات سرعت بالا و  پایداری بیش‌تری را تجربه خواهید کرد؛ هم‌چنین هزینه‌ی این سرویس بسیار کم‌تر از سرور خارج است و به‌طور معمول با حجم قابل قبولی از ترافیک رایگان را در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مدیریت سرور مجازی

سرور مجازی براساس نوع مدیریت به دو دسته‌ی مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده تقسیم می‌شود. در سرویس مدیریت‌شده مدیریت سرور، نصب سیستم‌عامل و سرویس‌ها به عهده ارایه‌دهنده VPS است و شما به دانش فنی کافی برای کار با سرور نیاز نخواهید داشت، چراکه همه‌ی زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعم از تامین امنیت، انجام به‌روزرسانی‌ها، پشتیبان‌گیری، نصب و فعال‌سازی سرویس‌ها و … بر عهده سرویس‌دهنده است. در‌حالی‌که سرور مدیریت‌نشده ویژگی‌هایی برعکس نوع مدیریت‌شده دارد و در این حالت مدیریت سرور، نگهداری و کنترل آن، انجام به‌روزرسانی‌ها، تامین امنیت و نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل و برنامه‌ها با دسترسی کامل به عهده دارنده‌ی سرور (مصرف‌کننده) است. این سرویس هزینه کم‌تری نسبت ‌به سرور مدیریت شده دارد.

البته باید بدانید که شما در هر دو مدل دسترسی کاملی به سرور خواهید داشت و می‌توانید تنظیمات آن را پیکربندی کنید.

انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی

شما می‌توانید نوع سیستم‌عامل مد نظرتان را هنگام خرید سرور مجازی انتخاب کنید. به‌عبارت ساده‌تر امکان نصب و استفاده از هر نوع سیستم‌عامل مانند ویندوز، لینوکس و میکروتیک بر روی سرور مجازی وجود دارد.

سرور مجازی ویندوز

شما با خرید سرور مجازی ویندوز می‌توانید از سرویس‌های کاربردی این سیستم‌عامل مثل زبان‌های برنامه‌نویسی ASP و .NET و وب‌سرورهایی مانند آپاچی و IIS استفاده کنید. هم‌چنین امکان اتصال به VPS با دسترسی کامل ازا طریق وارد کردن نام‌کاربری و رمز عبور در برنامه‌ ریموت دسکتاپ (RDP) امکان‌پذیر است.

سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس به سرویسی گفته می‌شود که روی آن سیستم‌عامل لینوکس و توزیع‌های مختلف آن مثل دبیان، اوبونتو، کالی، سنت‌او‌اس و … نصب شده باشد. شما با خرید این سیستم‌عامل می‌توانید از سرویس‌های مبتنی بر لینوکس و زبان برنامه‌نویسی PHP، وب سرورهای انجین‌ایکس، لایت‌اسپید و آپاچی با امنیت بالا استفاده کنید. به‌دلیل استفاده از PHP امکان استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال، پرستاشاپ و …  به‌آسانی در اختیار شما قرار داده می‌شوند. شما می‌توانید با دسترسی کامل Root به‌وسیله‌ی پروتکل SSH به سرور مجازی لینوکس خود متصل شوید.

کنترل پنل سرور مجازی

کنترل پنل یک رابط کاربری گرافیکی بر پایه‌ی فضای وب است که با استفاده از آن می‌توان تنظیمات و ویژگی‌های مربوط به سرور، هاست و وب‌سایت اعم از مدیریت FTP، مدیریت ایمیل‌ها، پشتیبان‌گیری، نصب گواهینامه‌های امنیتی و بسیاری موارد دیگر را انجام داد. هنگام خرید سرور مجازی براساس نوع سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز می‌توانید کنترل پنل‌های مختلفی را انتخاب کنید. در سرور مجازی ویندوز امکان انتخاب کنترل‌ پنل‌های پلسک، WebsitePanel ،ZPanel و Hosting Controller وجود دارد. در سیستم‌عامل لینوکس نیز می‌توانید کنترل پنل‌های پرطرفدار سی‌پنل، دایرکت ادمین و پلسک را انتخاب کنید.

سخت‌افزار سرور مجازی

سخت‌افزار سرور مجازی مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. سه مولفه‌ی اصلی شامل حافظه Ram، فضای ذخیره‌سازی و CPU نقش اساسی در خرید سرور مجازی دارند. بنابراین هنگام تهیه VPS باید به میزان منابع و کیفیت‌شان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

از آن‌جایی که منابع سرور مجازی به‌طور اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند، نقش مهمی در تعیین هزینه‌های نهایی دارند، باید در انتخاب میزان منابع دقت کافی داشته باشید و به‌تناسب نیاز کسب‌وکارتان دست به انتخاب بزنید. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی از شرکت ابر آروان منابع سرویس خود را به‌شکل لحظه‌ی افزایش یا کاهش دهید و به‌میزان مصرف ساعتی، روزانه یا ماهانه هزینه‌ی تمام‌شده را پرداخت کنید.

بهترین سرویس متناسب با نیازهای مختلف

خرید سرور مجازی به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان را با قدرت و کیفیت مطلوب‌تری در مسیر رشد قرار دهید. توجه به میزان منابع، نوع سیستم‌عامل و سرویس‌ها، موقعیت جغرافیایی و شرکت ارایه‌دهنده سرور مجازی می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست کسب‌وکارها داشته باشد. از آن‌جایی‌که امنیت و قیمت بخش جدایی‌ناپذیری از فاکتورهای خرید کاربران است باید هنگام خرید سرور مجازی به تناسب ویژگی‌های آن با کسب‌وکار خود توجه کنید.

خرید سرور مجازی ابر آروان

در صورت تمایل به خرید سرور مجازی پرقدرت و پرسرعت با هزینه‌ی ارزان می‌توانید یکی از سرویس‌های سرور مجازی ویندوز یا لینوکس ابر آروان را انتخاب کنید. شما با خرید سرور مجازی از سایت http://www.arvancloud.ir/fa  می‌توانید در کم‌تر از چند دقیقه مناسب‌ترین سرور مجازی را برای کسب‌وکارتان تهیه کنید و با استفاده از سرویسی امن و پایدار خدمات خود را سریع‌تر از رقبای خود به دست کاربران برسانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *