کدام گوشی پوکو برای شما مناسب تر است؟

Picture1
ب
4/5 - (1 امتیاز)

برند پوکو با همان اولین گوشی که در بازار هند عرضه کرد و به دومین گوشی پرفروش سال این کشور تبدیل شد، هم خوش درخشید و هم نوید برندی محبوب را می‌داد. این برند تازه نفس به طرفداران تکنولوژی این نوید را می‌داد که با گوشی‌های با مشخصات عالی خواهد آمد تا به قاتلان پرچمداران معروف شود که اتفاقاً همین طور هم شد. گوشی‌های این برند به دلیل طراحی بسیار زیبا، امکانات و ویژگی‌های بسیار زیاد، عملکرد قابل قبول و قیمت‌های مقرون به صرفه با استقبال مناسب کاربران ایرانی رو‌به‌رو شده است.

پوکو ام ۳ شیائومی ( POCO M3)

ارزان‌ترین مدل، پوکو ام۳ شیائومی است. نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با وضوح FHD+، محافظ گوریلا گلس و روشنایی ۴۰۰ نیت مشخصات شاخص نمایشگر آن است. استفاده از اسنپدراگون ۶۶۲ با  تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۰ به همراه اندروید ۱۰ و ۴ یا ۶ گیگابایت رم بعلاوه‌ی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برخی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی را نشان می‌دهد.

علی‌رغم قیمت بسیار پایین، این گوشی از دوربین سه‌گانه با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و ۸ مگاپیکسلی برای سلفی بهره می‌برد.

نقاط قوت این گوشی اسپیکر استریو و کیفیت صدای کم‌نظیر ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز به همراه باتری غول‌آسای ۶۰۰۰ میلی آمپری است که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و با استفاده‌ی معمولی، چند روز دوام می‌آورد.

پوکو ام ۳ پرو ۵G شیائومی (POCO M3 PRO 5G)

پوکو ام ۳ در مقایسه با دیگر گوشی‌های شیائومی و حتی پوکو ظاهر جذاب‌تر و اسپرتی دارد. این گوشی در رنگ‌های زرد، مشکی و آبی راهی بازار شده که هر کدام آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند، اما مدل زرد رنگ شاید بیشتر از سایر مدل‌های خود نمایی می‌کند. با این حال با محصولی سروکار دارید که بدنه آن کاملا پلاستیکی است. قاب پشتی پلاستیکی و فریم پلاستیکی بخش زیادی از گوشی را به خود اختصاص داده‌اند. البته قاب پشتی گوشی poco m3 فات خاصی دارد که فکر می‌کنید یک لایه چرم آن‌را پوشانده است. اگر ظاهر را با قیمت پوکو m3 قیاس کنید، طراحی این گوشی زیبا بنظر می رسد.

پوکو ایکس ۳ شیائومی (POCO X3)

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در اندازه ۹٫۴ در ۷۶٫۸ در ۱۶۵٫۳ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.نقاط قوت پوکو ایکس ۳ تنها به همین موارد ختم نمی‌شود بلکه در بخش دوربین نیز با حسگر بسیار باکیفیت ۶۴ مگاپیکسلی در پنل چهارگانه‌ی پشت، کیفیت ویدیو تا ۴K بعلاوه‌ی فلش دوگانه و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، علاقمه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری را نیز به سوی خود فرا می‌خواند.

کیفیت صدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلو هرتز نیز علاقه‌مندان به موسیقی را به وجد می‌آورد. این گوشی با استفاده از باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی، دیگر جای هیچ تردیدی را باقی نمی‌گذارد.

پوکو ایکس ۳ ان اف سی شیائومی (POCO X3 NFC)

گوشی poco x3 nfc ، از نظر مشخصات با گوشی پوکو ایکس ۳ تفاوت چندانی ندارد به جز این که فریم این گوشی آلومینیومی است و آن یکی پلاستیکی. تفاوت دیگر هم این است که شیائومی در این گوشی از سیستم خنک کننده مایع برای کاهش دمای گوشی استفاده می‌کند تا شما بتوانید تخت گاز به بازی بپردازید، اما گوشی داغ نکند. گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب هم دارد که مدل قبلی ندارد اما باتری آن از ۶۰۰۰ به ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است.

دو گوشی پوکو ایکس ۳ ان‌اف‌سی و پوکو ایکس ۳ پرو از بهترین، قدرتمندترین، و خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های پوکو هستند که شاید مناسب‌‌ترین تلفن‌ها برای خرید باشند. بنابراین در ادامه ضمن بررسی مشخصات این دو، یک مقایسه‌ی اجمالی نیز انجام می‌دهیم.

مشخصات پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی و مقایسه‌ی poco x3 pro با poco x3 nfc

در ادامه به بررسی تفاوت گوشی poco x3 pro با poco x3 nfc خواهیم پرداخت.

□ بخش نمایشگر:

پوکو ایکس ۳ پرو از نظر مشخصات نمایشگر با پوکو ایکس ۳ ان‌اف‌سی چندان تفاوتی ندارد. اندازه‌ی نمایشگر، رزولوشن، روشنایی، نسبت نمایشگر به بدنه و… همه یکسان هستند فقط در بخش محافظ نمایشگر این گوشی از گوریلا گلس ۶ بهره می‌برد که بهتر است.

  • بخش نرم افزار و سخت افزار: در بخش موتوری، پوکو ایکس ۳ پرو، به طور غیر قابل تصوری از پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ (هفت نانومتری) ۸ هسته‌ای، با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز بهره می‌برد که با تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ جفت شده، به همراه رم ۶ یا ۸ و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، به راحتی بسیاری از پرچمداران سال‌های گذشته را دود می کند!
  • بخش دوربین: تفاوت گوشی poco x3 pro با poco x3 nfc در بخش دوربین به این شکل است پوکو ایکس ۳ پرو از ماژول چهارگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی اولتراواید است و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی نیز برای ماکرو و تشخیص عمق استفاده می‌کند. در این بخش، پوکو ایکس ۳ ان‌اف‌سی با دوربین بهتر برنده می‌شود.
  • باتری: پوکو ایکس ۳ پرو از باتری حجیم ۵۱۶۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی استفاده می‌کند که به راحتی تا دو روز دوام می‌آورد.
  • گیمرهای حرفه‌ای با یک سوم یک گوشی پرچمدار می‌توانند، سنگین‌ترین بازی‌ها را در این گوشی اجرا کنند و با گوش سپردن به صدای باکیفیت بالا لذتی وافر را تجربه کنند.

پوکو ایکس ۳ پرو با قیمتیک گوشی میان‌رده، فقط آمده است تا یقه‌ی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار را بگیرد.

پوکو اف ۳ شیائومی (POCO F3)

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با کیفیت FHD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی تا ۱۳۰۰ نیت، پشتیبانی از +HDR10، استفاده از گوریلا گلس ۵ برای هر دو پنل جلو و پشت، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ با پشتیبانی از ۵جی، تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰، رم ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه‌داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی نشان از یک گوشی فوق قدرتمند را می‌دهد که سنگین‌ترین بازی‌ها را با تصاویری بسیار نرم و روان، ارائه می‌دهد.

صدای استریو با کیفیت ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلو هرتز، باتری ۴۲۵۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع، استفاده از ماژول دوربین سه‌گانه با حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی به همراه حسگر ۸ مگاپیکسل اولتراواید و ۵ مگاپیکسل ماکرو و همچنین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

جمع‌بندی

تفاوت گوشی poco x3 pro با poco x3 nfc در این مقاله مشخص شد. گوشی‌ پوکو ایکس ۳ پرو برای گیمرها یک انتخاب عالی است اما پوکو ایکس ۳ ان‌اف‌سی برای علاقه‌مندان به عکاسی. پوکو ام ۳ نیز برای کسانی که یک گوشی مقرون به صرفه برای انجام کارهای معمولی لازم دارند.

برگرفته از مقاله مقایسه پوکو x3 nfc با پوکو x3 پرو در وبلاگ تکنولایف:

https://www.technolife.ir/blog/مقایسه-پوکو-x3-pro-و-پوکو-x3-nfc/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *