مروری بر شکل گیری و انقلاب بزرگی که فروشگاه های اینترنتی در بازار ایجاد کردند
فروشگاه های اینترنتی استعاره نوینی از بازار است که امروزه به شکل فراگیری در دنیا مورد استفاده مردم قرار می گیرد و در کشور خودمان هم چند سالی است که تلاشهای بسیاری در این عرصه انجام شده است. استقبال مردم از خریدهای اینترنتی علل مختلفی دارد که شاید بتوان مهمترین آنها را صرفهجویی در وقت و هزینه و البته طیف وسیعی از کالاها برای سلیقههای مختلف دانست. با این وجود به دلیل مشکلاتی همچون قطعی و وصلی اینترنت یا سرعت کند آن، هیچ گاه مردم ایران نتوانسته اند به سیستم های خرید از فروشگاه های اینترنتی اطمینان کامل داشته باشند. گذشته از مشکل اینترنت، بحث امنیت هم همیشه مطرح بوده است و بسیاری از افراد از این ماجرا واهمه داشته اند که مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیک، فاش شود و دست افراد نا اهل بیفتد. با تمامی این مشکلات باز هم افرادی بوده اند که به سراغ این نوع از خریدها رفته و باعث ایجاد رونق در فروشگاه های اینترنتی شدهاند. به گونه ای که امروزه شاهد آن هستیم که تعداد این فروشگاه ها که یک کسب و کار الکترونیکی رسمی برای خود دست و پا کرده اند در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است.اعتصاب تعدادی از کارکنان انبارهای کالای شرکت آمازون در آلمان، اسپانیا و لهستان با هدف بهبود شرایط کاری خود و به منظور جلب توجه این شرکت سبب شد تا مروری داشته باشیم بر ماهیت شکلگیری فروشگاههای اینترنتی در ایران و جهان و باید و نبایدهایی که این توسعه در خدمت بازار فناوری، اینترنت و به خصوص فضای مجازی را به انقلابی در عرصه ثروت و بازار جهانی بدل کرده است.
زندگی فست فودی، خرید آنلاین، امنیت پایدار
نمادی برای اعتبار شما
چرایی اعتماد به یک نماد اعتمادزا
روند کند توسعه فروشگاههای اینترنتی در ایران