نگاهی به مشهورترین فروشگاه‌ های اینترنتی از «آمازون» تا «eBay»مدعی

Amazon-y-eBay2
ب
Rate this post

در این میان شرکت‌های اینترنتی بزرگی مانند Amazon،eBay ، Alibaba و… مردم را تنها نگذاشته‌اند و هر یک با ابداع‌ها و ابتکارهایی ویژه، سعی در جذب بیشتر مردم دارند و درآمدهای هنگفتی از این طریق کسب کرده اند تا جایی که ثروتمندترین انسان ها، معمولا در حوزه IT قرار دارند. در ادامه مروری گذرا بر شکل‌گیری و عملکرد این سه شرکت مشهور خواهیم داشت. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

آمازون همیشه پیشتاز

آمازون

آمازون، شرکت بازرگانی آمریکایی که مراکز آن در سیاتل و واشنگتن قرار دارد و با این که تنها ۲۰ سال از ظهور آن در جهان می‌گذرد، یکی از بزرگ‌ترین سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جهان محسوب می‌شود. این شرکت برای نخستین بار در جولای ۱۹۹۴ توسط Jeff Bezos پایه‌گذاری شد و در سال ۱۹۹۵ با کتابخانه آنلاین به صورت یک فروشگاه اینترنتی درآمد و در دو ماه نخست فروش، در ۵۰ ایالت آمریکا و ۴۵ کشور راه خود را باز کرد که در این مدت میزان فروش سایت آمازون به بیش از ۲۰ هزار دلار در هفته رسید. در این فروشگاه اینترنتی انواع کتاب، دی‌وی‌دی، بازی‌های رایانه ای، لباس، مبلمان، غذا، اسباب‌بازی، جواهرآلات،  تبلت، سرویس‌های ابر و…  ارائه و روز به روز نیز بر میزان خدمات آن اضافه می‌شود.

رقیبی شانه به شانه آمازونی‌ها

ای‌بی

eBay نیز یک شرکت آمریکایی چندملیتی اینترنتی است که مرکز آن در کالیفرنیا قرار دارد و تقریباً می‌توان آن را رقیبی جدی برای سایت آمازون دانست. این فروشگاه اینترنتی که برای نخستین بار ۳ سپتامبر سال ۱۹۹۵ توسط Pierre Morad Omidyar پیر مراد امیدیار، یک کارآفرین و برنامه‌نویس کامپیوتر ایرانی- آمریکایی که در فرانسه متولد شده است، تأسیس شد، حالا به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است که در بیش از ۳۰ کشور جهان شعبه دارد. این وب سایت با آدرس اینترنتی eBay.com به مزایده و همچنین خرید آنلاین مربوط می‌شود و بخش وسیعی از کالاها و سرویس‌ها را به مردم و تجار ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *