ملزومات و اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی سایت

s1
ب
5/5 - (2 امتیاز)

برای اینکه بتوانیم یک سایت را راه اندازی کنیم حتما به سه عامل دامنه، هاست و سایت ساز نیاز داریم. دامنه به عنوان آدرس سایت، هاست به عنوان فضای مورد نیاز سایت و سایت ساز نیز نرم افزار طراحی سایت و مدیریت محتوای می باشد.

تشریح ملزومات راه اندازی سایت

همانطور که گفته شد دامنه، هاست و سایت ساز جزو ملزوماتی هستند که ما برای راه اندازی سایت، حتما به آنها نیاز داریم. موارد دیگری مانند گواهی SSL نیز وجود دارند که بدون آنها نیز می توان اقدام به راه اندازی سایت نمود. پس ما به بنیادی ترین ملزومات اشاره خواهیم کرد تا مطلب را پیچیده نکنیم. در ادامه به تشریح سه عامل مهم برای راه اندازی سایت اشاره می کنیم.

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه، آدرس اینترنتی سایت ماست. برای اینکه کابران و بازدیدکنندگان بتوانند به سایت ما مراجعه کنند به این آدرس اینترنتی نیاز دارند. دامنه ها انواع و اقسام مختلفی دارند که در حالت کلی به دو نوع دامنه های ملی و بین المللی می توان اشاره کرد. دامنه های ملی برای کشورمان ایران .ir می باشد و دامنه های بین المللی مانند com , net , org , co و … می باشد. در واقع نوع دامنه ها با پسوند آن مشخص می شود. برای مثال سایت mizbanfa.net دارای پسوند net بوده و جزو دامنه های بین المللی به شمار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت و خرید دامنه می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست فضایی است که اطلاعات و فایل های سایت ما در آن قرار می گیرد. در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که سایت ساز باید بر روی این فضا نصب شود. هاست ها انواع مختلفی دارند که هاست لینوکس و هاست ویندوز جزو محبوب ترین آنها هستند. هاست لینوکس به جهت اینکه سایت سازهای متعدد، رایگان و قدرتمندی نظیر وردپرس و جوملا برای آن وجود دارد از محبوبیت بیشتری در قیاس با هاست ویندوز برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید هاست می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت ساز یک نرم افزار تحت وب می باشد که برای راه اندازی و طراحی کردن سایت به آن نیاز داریم. سایت سازها یا سیستم های مدیریت محتوا انواع و اقسام مختلفی دارند که از میان آنها می توان به وردپرس، جوملا، دروپال، پرستا، دات نت نیوک و … اشاره نمود که هر کدام برای سایت های مختلفی مناسب هستند. از میان موارد ذکر شده سیستم مدیریت محتوای وردپرس با نفوذ حدود ۵۰ درصدی محبوب ترین سایت ساز دنیا به شمار می رود.

اگر چنانچه به توضیحات بیشتری در خصوص هاست و دامنه نیاز دارید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

راه اندازی سایت

برای راه اندازی سایت می بایست در ابتدا، اقدام به ثبت دامنه و خرید هاست نماییم. در ادامه می بایست سایت ساز را بر روی هاست نصب کرده و تنظیمات لازم را برای آن انجام دهیم. پس از انجام اینکار؛ سایت ما راه اندازی شده و اماده استفاده می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *