معرفی بلندگو سقفی ; بلندگو سقفی یا دکوراتیو

unnamed
ب
5/5 - (1 امتیاز)

بلندگو سقفی از تجهیزات سیستم های صوتی می باشد که به صورت توکار هالوژنی در سقف های کاذب و کناف نصب شده و کار پخش صدا را برعهده دارد. از مزایای بلندگو سقفی در دکور ساختمان همسطح شدن آن با سقف می باشد و این امر در حفظ دکور و زیبایی بسیار مهم می باشد. موارد استفاده بلندگو سقفی می تواند در منازل مسکونی، فروشگاه،بیمارستان، مدرسه، ادارات مراکز تجاری باشد که بیشتر جهت اطلاع رسانی و پخش موزیک استفاده می شود.

برای نصب و اتصال بلندگو سقفی ابتدا محل نصب بلندگو سقفی را مشخص کنید سپس به اندازه قطر داخلی بلندگو سقف را برش دهید، از آمپلی فایر تا بلندگو کابل مخصوص اسپیکر را به صورت توکار سیم کشی کرده و بعد به ترمینال های ورودی بلندگوی سقفی نصب کنید. پس از طی مراحل فوق بلندگو را در جای خود قرار داده و آماده استفاده خواهد بود. از موارد مهمی که در نصب بلندگوی سقفی باید به آن توجه کرد نحوه اتصال ورودی به اسپیکر سقفی می باشد. اگر بلندگو سقفی شما از نوع اهمی باشد باید امپدانس کلی بلندگو و یا بلندگوها را بدست آورده و با امپدانس خروجی آمپلی فایر مقایسه کنید تا در حد استاندارد باشد. در نصب بلندگوهای سقفی ولتی مچینگ دار تعداد بلندگوها زیاد مهم نیست بلکه جمع توان کلی اسپیکرهای سقفی با توان خروجی آمپلی فایر مقایسه می شود.

بلندگو سقفی در دو مدل تولید می شود مدل ساده و مدل ۲WAY از مدل های تووی بیشتر جهت پیجینگ استفاده می شود و کار اطلاع رسانی توسط آن انجام می شود. بلندگوهای سقفی ساده علاوه بر پیجینگ جهت پخش موزیک نیز مورد استفاده قرار می گیرند اما اگر کیفیت و قدرت پخش برای شما مهم می باشد بهترین گزینه برای نصب بلندگوی سقفی تووی می باشد.

بلندگو سقفی تووی برخلاف بلندگوهای میدرنج از دو عدد بلندگو بنام ووفر و تیوتر ساخته شده اند و می توانند محدوده فرکانسی بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

بلندگو سقفی JTR

شرکت JTR از تولیدکنندگان تجهیزات صوتی در کشور تایوان می باشد که تحت لیسانس J.T.R امریکا تولیدات صوتی خود را به بازار عرضه می کند. محصولات JTR در ایران توسط شرکت نوآهنگ توزیع و همچنین خدمات پس از فروش توسط شرکت تک باند انجام می شود.

بلندگوهای سقفی توکار جی تی آر بخشی از تولیدات کمپانی JTR می باشد که به دو دسته تووی و فول رنج تقسیم می شود.

از بلندگوهای سقفی جی تی آر می توان به مدل های JM506 , JM610, JM820, JM630, JM840, JM520 اشاره کرد. اگر اندازه بلندگو سقفی برای شما مهم می باشد و نیاز به خرید بلندگو سقفی با ابعاد کوچک دارید مدل جی تی آر JM-506 می تواند انتخاب مناسبی برای خرید باشد. همچنین برای انتخاب اسپیکر مناسب مراسمات و مهمانی که نیاز به قدرت و کیفیت پخش بالا هستید پیشنهاد ما به شما اسپیکر سقفی توکار JTR JM-840T می باشد. این اسپیکر را به دو شکل ولتی و اهمی می توان نصب کرد در حالت ولتی توان خروجی ۴۰ وات و در حالت اهمی توانی معادل ۱۲۰ وات خواهید داشت.

ترانس مچینگ استفاده شده در بلندگوهای سقفی JTR دارای ورودی سلکتور می باشند و با انتخاب هریک از مقادیر توان خروجی تعغیر خواهد کرد. همچنین جنس بدنه از نوع ABS می باشد و در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم می باشد.

بلندگو سقفی یا دکوراتیو؟؟؟

برای انتخاب بلندگو سقفی و یا دکوراتیو ابتدا باید فضای مورد نصب را بررسی کرد. اگر قابلیت نصب اسپیکر سقفی باشد بی شک اسپیکر سقفی بسیار شیک و جمع جور خواهد بود اما اگر فضا طوری باشد و نتوان بلندگوی سقفی نصب کرد از بلندگوی ستونی و یا دکوراتیو اجهت نصب استفاده کنید. در فضاهای بیرون و سالن های اداری از بلندگو ستونی استفاده می شود و در سالن کنفرانس و یا فضاهای داخلی که نیاز به صدای با کیفیت و قدرت بیشتر است از بلندگوی دکوراتیو برای این موضوع استفاده کنید. دقت داشته باشید بلندگوهای دکوراتیو تووی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

در برخی از پروژه های صوتی می توان بلندگو سقفی را با بلندگو ستونی باهم استفاده کرد. در این صورت جاگذاری اسپیکرها باید به گونه ای باشد که صدا به صورت کامل پخش گردد و بلندگوها باعث پژواک و یا قطع صدای یکدیگر نشوند.

از دیگر نمونه های بلندگو سقفی موجود در بازار می توان به بلندگوی سقفی باندایران، یاماها، بوش، جی تی آر، هوراند، اپرو، چیرمن، مزدک، توآ، آرسی اف، تابا، آوا، تاوا،متال، فونیکس، یوروشاین، جاسکو، بانی باند ونام برد. هریک از این اسپیکرهای سقفی توسط شرکت های تولیدی ایران و یا بازرگانان وارد می شود.

جهت مشاهده محصولات و همچنین درایفت راهنما و مشاوره با متخصصین شرکت نوآهنگ در تماس باشید. ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین و بلندگو سقفی را با بهترین قیمت برای پروژه صوتی خود انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *