چگونه سلفی خوب بگیریم؟

۵۴۶۰۶۷_۲۸۳
ب
5/5 - (1 امتیاز)

دیگر زمانی که افراد دوربین یا موبایلشان را به دست کسی می‌دادند تا از آنها عکس بگیرد گذشته، الان دور دور سلفی گرفتن است. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید

آدم مشهوری میبینیم؟ به جای امضا با او سلفی میگیریم. جای باحالی میرویم؟ با منظره سلفی میگیریم. همینطوری دور هم هستیم؟ خب با هم سلفی میگیریم. سلفی گرفتن حتی کشته هم میدهد! خلاصه این پدیده همه جا و در هر موقعیتی هست و در دنیای پُرسلفی امروز، اگر بلد نباشید چگونه سلفیهای جذاب و حرفهای بگیرید، کلاهتان (یا بهتر است بگوییم موبایلتان) پس معرکه است! میخواهیم نگاهی بیندازیم به تکنیکها و نرمافزارهایی که به شما کمک میکند سلفیهای بعدیتان را طوری بگیرید که واقعا لایک داشته باشد!

نور برای سلفی خوب

سلفی گرفتن

هر کسی که حتی یکبار با دوربین یا موبایل عکس گرفته باشد، میداند یکی از مهمترین عوامل خوب از آب درآمدن تصاویر، نور محیط است. نور کافی باعث میشود عکس واضحتر و جزئیات بهتر مشاهده شوند. در مقابل، نور کم نهتنها دوربین گوشی، بلکه حتی بهترین دوربینها را هم برای ثبت یک عکس خوب به زحمت میاندازد. در سلفی گرفتن نور اهمیت بیشتری پیدا میکند، زیرا دوربینهای جلوی گوشیها اغلب چند پله ضعیفتر از دوربین پشت هستند.

اما میزان نور تمام ماجرا نیست. هنگام عکسبرداری حواستان به نوع نور محیط هم باشد. بهترین نوع نور برای سلفی، نور طبیعی است. بنابراین اگر میخواهید سلفیهای جذابی داشته باشید، سعی کنید آنها را در فضای آزاد یا حداقل نزدیک پنجره و در طول روز بگیرید. از نور لامپهای فلورسنت (مثل مهتابی یا حتی فلاش دوربین) هم برحذر باشید، زیرا سلفی حتی در نور شمع بهتر از زیر نور لامپ مهتابی خواهد بود!

زاویه

سلفی خوب

یکی از موارد بسیار مهمی که اغلب هنگام سلفی گرفتن مغفول واقع میشود، زاویه عکس است. حتما شما هم سلفیهای فراوانی را که دوربین انگار از آسمان دارد بر سلفیگیرندگان مینگرد، دیدهاید و احتمالا با من همعقیدهاید که این تصاویر آنقدرها جالب نیست. البته از آن طرف پشت بام هم نیفتید که سلفی پایین به بالا بگیرید، مگر اینکه بخواهید صورتتان کاملا چاق دیده شود!

بهترین زاویه برای گرفتن یک سلفی جذاب، کمی از بالاست. تقریبا مانند آنکه دوربین را داده باشید کسی قدبلندتر تا از شما عکس بیندازد، ولی دوباره تاکید میکنیم دوربین را زیاد بالا نبرید، فقط کمی بالاتر.

جهت صورت برای سلفی گرفتن

برخی سلفیها خیلی خوب به نظر میآیند، ولی نمیتوانید دقیقا بگویید چه چیز باعث این جذابیت شده است. آنچه بخصوص در سلفیهای سلبریتیها بیشتر رعایت میشود، جهت صورت است.

شاید با خودتان بگویید مگر تفاوتی هم میکند که تصویر از کدام سمت صورت من گرفته شده باشد؟ بله، اگر خودتان هم به سلفیهای مختلفتان نگاه کنید، متوجه میشوید که جهت صورتتان در زیباتر بودن سلفی تاثیر دارد. تا به حال دقت کردهاید هنگامی که برای گرفتن عکس پرسنلی به عکاسی میروید، عکس مستقیما از روبهرو گرفته نمیشود و عکاس معمولا کمی زاویه به سر شما میدهد؟ اینجا هم ماجرا تقریبا همینطور است.

البته این نکتهای است که نمیتوان نسخه کلی برایش پیچید. باید خودتان حالتهای مختلف صورتتان را آزمایش کنید تا ببینید برای شما چه جهتی از صورت به بهترین سلفی ختم میشود.

فاصله با دوربین

این نکته را معمولا آنهایی که در سلفی گرفتن تازهکارند رعایت نمیکنند. طوری سلفی نگیرید که انگار با صورت به دوربین خوردهاید! ببخشید، ولی دیدن سوراخ بینیتان برای بقیه جذاب نیست، بنابراین فاصله معقول را از دوربین حفظ کنید!

از آن طرف هم اگر واقعا چیز قابل توجهی در پسزمینه نیست یا تعداد افراد در سلفی زیاد نیستند، لزومی ندارد گوشی را با فاصله بسیار (مثلا با میله سلفی) از خود نگه دارید.

فیلترها

نمیتوانیم بگوییم هنگام گرفتن سلفی اصلا از فیلترها استفاده نکنید، ولی همیشه این را بهعنوان یک اصل در نظر داشته باشید که در سلفی بهتر است خودتان باشید و بنابراین هرچه عکس طبیعیتر باشد، جذابتر است. بخصوص اگر در نور خوب سلفی بگیرید هیچ نیازی به بهبود وضعیت صورتتان با فیلترهایی مثل beautify یا skin tone نخواهید داشت.

با این حال، اگر هم میخواهید فیلتری به کار ببرید، حواستان باشد آنقدر در استفاده از آن زیادهروی نکنید تا صورتتان به کل مصنوعی بیفتد و البته دقت کنید افراد عموما میتوانند تشخیص دهند که در عکس فیلتر به کار رفته است!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *