علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بعد از چند ثانیه چیست؟

Picture1
ب
5/5 - (4 امتیاز)

آیا تا بحال لپ تاپ شما به طور تصادفی خاموش شده است؟ برای بسیاری از کاربران این مشکل پیش آمده است که به دنبال علت و علائم آن هستند. این حالت می تواند بر روال کاری کاربر بسیار تاثیر گذار باشد و آن را مختل کند و نتواند پروژهای خود را ادامه دهد. در ادامه همراه تکبین باشید.

خاموش شدن لپ تاپ ممکن است مربوط به سخت افزار و یا نرم افزار لپ تاپ باشد یا در برخی موارد به هر دو ربط داشته باشد. برای حل خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه روش هایی وجود دارد که از بروز پدید آمدن آن جلوگیری می کند و برای آن باید چندین مراحل را طی کنید. در ادامه علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و همچنین روش های حل این مشکل را توضیح خواهیم داد، پس تا آخر این متن همراه ما بمانید.

وجود مشکلات سخت افزاری در قطعات

یکی از دلایلی که باعث می شود لپ تاپ بعد از چند ثانیه خاموش شود مشکل سخت افزاری است که از مهم ترین بخش لپ تاپ به حساب می آید و اولین جایی است که باید آن را در نظر بگیرید. آسیب دیدن قطعات داخلی یکی از دلایل اصلی در خاموش شدن لپ تاپ است که برخی اوقات ممکن است مادربرد لپ تاپ آسیب دیده باشد و یا بعضی از قطعات دیگر ضربه خورده باشند که باعث بروز چنین مشکلی می شود. خراب شدن هارد دیسک، رم و سایر قطعات هم در خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بسیار تاثیر دارد.

داغ شدن لپ تاپ می تواند علت خاموش شدن ناگهانی آن باشد

علت خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه می تواند به دلیل استفاده بیش از حد از آن باشد. زیرا گرمای زیاد باعث آسیب رساندن به قطعات داخلی لپ تاپ می شود و ممکن مشکلات جدی به بار بیاورد و موجب از کار افتادن آنها شود. خوشبختانه لپ تاپ های گیمینگ و رندرینگ دارای خنک کننده حرفه ای هستند که از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ جلوگیری می کنند. به همین دلیل است که قیمت لپ تاپ رندرینگ و گیمینگ نسبت به مدل های معمولی بالاتر است.

مشکل شارژدهی سریع باتری و خالی شدن آن

یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود باتری لپ تاپ است. ممکن است باتری توانایی شارژ نگه داشتن را درخود نداشته باشد و به سرعت شارژ آن خالی شود که در نتیجه لپ تاپ در حین استفاده به صورت ناگهانی خاموش می شود.

لگ زدن لپ تاپ به دلیل استفاده از نرم افزارهای مخرب

وجود بعضی از نرم افزارها باعث اختلال در پردازش سیستم عامل می شود و همچنین می تواند از علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باشد. بسیاری از نرم افزار ها می توانند در لگ زدن سیستم بسیار تاثیر گذار باشند، به دلیل اینکه شناخت کافی از بعضی از نرم افزار ها را نداریم می توانند باعث ویروسی شدن لپ تاپ شوند پس در نتیجه وجود آنتی ویروس در سیستم لازم است و با شناخت کافی از نرم افزارها می توانیم از خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ جلوگیری کنیم.

مصرف انرژی بیشتر با فعال کردن اورکلاک در ویندوز

اگر اورکلاک سیستم خود را فعال کرده باشید باعث می شود سیستم برای فعالیت های شدیدتر مانند بازی و رندرینگ پردازش انجام دهد در غیر این صورت سیستم به حالت ناپایداری می رسد و انرژی بیشتری مصرف می کند و باعث خاموش شدن لپ تاپ می شود.

رفع مشکل خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه

حال برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و جلوگیری از پدید آمدن آن راه حل هایی وجود دارد که می توانید از این روش ها مشکل را بر طرف کنید. راه و روش های بسیار زیادی برای حل این مشکل در لپ تاپ وجود دارد که در اینجا چند تا از روش های اصلی را توضیح خواهیم داد. با استفاده از این روش ها می توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید در غیر این صورت باید سیستم خود را پیش یک تعمیرکار حرفه ای ببرید. مقاله انواع کامپیوترها رو هم بخوانید.

بروزرسانی و چک کردن مرتب بایوس سیستم

بایوس برنامه ای بر روی قطعه ای از مادربورد است که وظیفه بوت کردن سیستم و همچنین پیکربندی های پایه ای را برعهده دارد. بایوس قطعه های سخت افزاری را قبل از اینکه سیستم عامل راه اندازی شود تست و آزمایش می کند و اگر مشلکی در قطعات سخت افزاری باشد به کاربر اخطار می دهد و قبل از بدتر شدن وضعیت باید آن را درست کرد. پس برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باید Bios را مرتب چک کرد، و آن را به حالت پیش فرض بازنشانی کرد.

چک کردن فن لپ تاپ، روشی دیگر برای رفع خاموش شدن ناگهانی

به دلیل گذاشتن لپ تاپ بر روی بعضی از نقاط که گرد و غبار زیادی دارد ممکن است باعث جمع شدن گرد و  خاک در فن های لپ تاپ شود که این مشکل باعث بالا رفتن دما، از کار افتادن فن و خاموش شدن آن می شود. در نتیجه هنگام بالا رفتن دما، لپ تاپ خاموش می شود که برای جلوگیری از پدید آمدن این مشکل باید فن های لپ تاپ را تمیز کرده و مرتب آن را چک کنید.

حذف، اسکن بد افزارها با استفاده از آنتی ویروس

وجود بد افزارها در سیستم می تواند باعث بی ثباتی و خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه شود. به همین دلیل باید آنتی ویروس بسیار قوی در سیستم عامل خود داشته باشید تا توانایی شناسایی بدافزارها را داشته باشد و هر گونه اخطاری را از ویندوز بردارد. با این وجود اگر سیستم عامل شما ویندوز نیست و Macos شرکت اپل است نیاز به اسکن نیست. سری لپ تاپ اپل به امنیت بالا معروف هستند و در این مورد اطمینان بیشتری دارد.

درایورهای لپ تاپ را بروزرسانی شود

درایورها و نرم افزارهای قدیمی می توانند منجر به مشکلات سازگاری خاموش شدن سیستم شوند. برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باید قسمت درایور ها را چک کنید و بروزرسانی را انجام دهید و اطمینان داشته باشید که سیستم عامل شما بروز است.

اطمینان از درصد سلامتی باتری

علت خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه به باتری ارتباط زیادی دارد، شاید باتری لب تاپ نیم سوز شده باشد و از آن اگاه نباشید همچنین امکان نگه داشتن شارژ را نداشته باشد در نتیجه امکان اینکه لپ تاپ احتیاج به تعویض باتری داشته باشد زیاد است.

آداپتور تعمیر یا تعویض کنید

در بسیاری از مواقع امکان اینکه لپ تاپ به دلیل آداپتور خاموش شود بسیار زیاد است، شاید آداپتور لپ تاپ دارای مشکلات بردی باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد در نتیجه برای رفع مشکل از آداپتور لپ تاپ دیگری استفاده کنید تا موقعی که آداپتور تعمیر می شود یا آداپتور تازه تری تهیه می کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ چیست؟

در این مقاله علت خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه و روش های گوناگونی برای رفع این مشکل معروفی شده است. خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه می تواند هشدار دهنده باشد اما با اقدامات درست می توانید دلایل اصلی بروز چنین مشکلاتی را شناسایی و حل کنید. در حالت کلی برای حل و شناسایی این مشکل می توان از موردهای بالا استفاده کرد، اما اگر این مراحل را طی کردید و به هیچ نتیجه ای نرسیدید شاید مشکلات فنی و سخت افزاری باشد که نیاز به تعمیر داشته باشد در نتیجه باید لپ تاپ را پیش یک متخصص حرفه ای برای تعمیر برد. حال اگر در حال تهیه لپ تاپ هستید و می خواهید مدلی را انتخاب کنید که از بروز چنین مشکلاتی به دور باشد باید به دنبال سری استوک گرید A++ یا اپن باکس باشید. برای خرید لپ تاپ اپن باکس و استوک در کیفیت های بسیار عالی با کمترین قیمت و تضمین اصالت کالا به آترین کالا مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *