بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰

dQjHshukJpz8zFqCpfRYn7-650-80
ب
5/5 - (3 امتیاز)

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به دوربین گوشی اهمیت زیادی قائل هستید و میخواهید بهترین با گوشی خود بهترین عکس هارا ثبت کنید و اینکه دنبال بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ یا بهترین گوشی از نظر دوربین هستید در اینجا قصد دارم بهترین گوشی هایی که در سال ۲۰۲۰ دوربین بسیار بالایی را دارد به شما معرفی کنم.

معمولا دوربین گوشی های بر مبنای پیکسل هست و هر چه این واحد بیشتر باشد گوشی دوربین بهترین و قیمت بالایی دارد, یکی از بهترین گوشی هایی موجود در بازار گلکسی s20 هست که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت تصویربرداری ۸K دارد. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید تا بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ۲۰۲۰

apple iphone 11 pro max

دوربین آیفون

هر سه دوربین دارای سنسورهای ۱۲ میگاپیکسلی هستند که این روزها برای اکثر تلفن های هوشمند کاملا عادی و استاندارد است و این امکان را فراهم می کند تا تعادل خوبی بین اندازه پیکسل ها (برای دریافت نور بیشتر) و وضوح بیشتر (برای ضبط جزئیات زیاد) فراهم شود.ضبط ویدئو در iPhone 11 Pro Max نیز ارتقا یافته است، به گونه ای که آیفون ۱۱ پرو مکس اکنون قادر است ۴K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (fps) ضبط کند. این بدان معناست که به دلیل گرفتن اطلاعات بیشتر، فیلم های صاف تری می گیرید، اما لازم به یادآوری است که این امر باعث می شود خیلی سریع تر فضای ذخیره سازی در گوشی هوشمند شما پر شود. این گوشی جزو بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ یا بهترین گوشی از نظر دوربین هست.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کامل آیفون ۱۱ پرو مکس

مشاهده قیمت این گوشی در دیجی کالا

Galaxy S20

Galaxy S20

اگر دنبال بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ صدرصد سامسونگ گلکسی اس ۲۰ هست .حقیقتاً تغییرات دوربین در گلکسی S20 سامسونگ یکی از گام های مهم رو به جلو در این محصول است که به راحتی می توانید پیشرفت آن را ببینیم. دوربین اصلی که ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده است دارای دیافراگم f / 1.8 است. این از لحاظ تئوریک نسبت به دیافراگم دوتایی S10 f / 1.5 + f / 2.4 که تغییر می کند مطابق با شرایط روشنایی با تنظیم “گسترده تر” f / 1.5 تغییر می کند و باعث می شود نورهای بیشتری برای عکسبرداریهای با نور کم بیشتر شود. با این حال شرکت سامسونگ از یک سنسور بزرگتر استفاده کرده که اندازه پیکسل ها را از ۱٫۴ میکرون به ۱٫۸ میکرون افزایش داده است.

مشاهده قیمت این گوشی در دیجی کالا

همچنین در این گوشی سامسونگ شاهد استفاده از یک دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی هستیم که نسبت به دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی S10 پیشرفت چشمگیری داشته است. با این وجود شما در گوشی گلکسی S20 سامسونگ اجازه بزرگنمایی ۳ برابر با بهترین کیفیت ممکن را دارید که می تواند زوم دیجیتالی را تا ۳۰ برابر هم بالا ببرد.

یکی از قابلیت‌های جالبی که در گوشی اس ۲۰ و نسخه‌های الترا و پلاس آن وجود دارد این است که امکان فیلم برداری با کیفیت ۸k را به شما می دهند. اگرچه این کیفیت به صورت پیش فرض برای گوشی تعریف نشده اما شما در قسمت تنظیمات می توانید از این قابلیت استفاده کنید. بنابراین کار شما برای فیلمبرداری با کیفیت بالا برای انتشار ویدیو در یوتیوب یا حتی تماشای آن در تلویزیون های پیشرفته هوشمند آسانتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ

Huawei P40 Pro

بهترین دوربین

دوربین هواوی p40 proاگر دلیلی وجود داشته باشد که باعث شده تلفن های سری P هواوی در بین سایر رقبا متمایز شود، قطعا فناوری دوربین آن بوده است. گوشی های P20 و P30 زمانی که به دوربین عکاسی تلفن همراه می رسید سبب افزایش قدرت شرکت هواوی می شد و این بار نیز هواوی به دنبال این است که با هواوی p40 pro بار دیگر این پرچم را بالا ببرد. و به نظر من جزو بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ هست

در هواوی p40 pro مجموعه دوربین های دارای مارک Leica شامل دوربین های ۵۰ مگاپیکسلی f / 1.9 اولیه و ۴۰ مگاپیکسلی f / 1.8 فوق العاده و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است که قادر به بزرگنمایی نوری ۵ برابر یا بزرگنمایی دیجیتال ۵۰ برابر است. همچنین یک سنسور زمان پرواز (ToF) برای ایجاد جلوه های ویژه در عکس های حالت عمودی وجود دارد.

هواوی همچنان از سنسور RYYB برای دوربین اصلی در هواوی p40 pro استفاده می کند، یکی از بزرگترین کارهایی هواوی که تاکنون انجام داده است، و بزرگتر از آن است که در Galaxy S20 Ultra موجود است. طراحی سنسور RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) جایگزینی برای فیلتر سنتی “قرمز”، “سبز”، “سبز”، “آبی ” الگوی Bayer در بیشتر سنسورهای دوربین است و از لحاظ تئوری این سنسور می تواند نور بیشتری جمع کند. این گوشی جزو کاندیدای بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ هست

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کامل هواوی p40 pro

Xiaomi Mi Note 10

دوربین بعدی با لنز تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک بوده و تا ۲ برابر بدون افت کیفیت زوم می کند. دهانه دیافراگم آن نیز ۲.۰ می باشد.

همانطور که قبلا هم ذکر شد، دوربین اصلی گوشی شیائومی می نوت ۱۰ دارای کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل بوده و با سایز ۱.۳۳/۱ اینچ بزرگترین دوربینی است که تا زمان نگارش این بررسی تخصصی در مارکت وجود دارد.

دوربین اصلی می نوت ۱۰، با سنسورهای کواد بایر (Quad Bayer) کار می کند. دیافراگم لنز دوربین اصلی ۱.۷ می باشد. با وجود این دیافراگم و سنسورهای کواد بایر، در نور کم و تاریکی عملا تصاویر متفاوت و چشمگیری ارائه نمی دهد.

مشاهده این گوشی در دیجی کالا

شیائومی یک دوربین زوم ۵ برابر نیز بر روی شیائومی می نوت ۱۰ نصب کرده که وضوح تصویر آن ۵ مگاپیکسل ذکر شده و اعلام کرده است دارای دیافراگم ۲.۰ می باشد. این گوشی یکی نامزد های بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۰ هست.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کامل  شیائومی نوت ۱۰

Google Pixel 4 XL

پیکسل

برخی ممکن است بگویند که گوگل پیکسل ۴، گوشی عالی نیست و یکی از کم ارزش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ نسبت به قیمتی است که ارائه می‌کند. شاید ما با بخشی از این موضوع موافق باشیم، اما در مجموع اینچنین نیست. پیکسل ۴ در طراحی و عمر باتری، بسیار عالی است و یافتن دیوایسی با چنین مشخصاتی در محدوده قیمتی ۸۰۰ دلار آسان نخواهد بود. اما بخشی که پیکسل ۴ در آن استاد است، فوتوگرافی موبایلی است؛ هرچند در حالی که بسیاری از گوشی‌های بالارده ۳ دوربین دارند و این محصول فقط ۲ دوربین را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین عکاسی

دو گوشی سری پیکسل ۴ با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم‌های پیشرفته‌ی عکاسی محاسباتی، قادر به ارائه‌ی نتایج شگفت انگیزی هستند. از Night Sight گرفته تا Control HDR و Super Res Zoom و +Live HDR و همچنین کنترل‌های Dual Exposure، باعث شده‌اند تا پیکسل ۴ قابلیت‌های دوربین بی‌شماری را در اختیار شما قرار دهد، در حالی که تعادل بین دسترسی و کنترل مناسب را نیز رعایت می‌کند. فارغ از شرایط نوری و محیطی، این گوشی به ندرت تصاویری را ثبت می‌کند که روی آن برچسب «بد» قرار گرفته باشد.

سخن آخر

در اینجا بهترین گوشی از نظر دوربین که کیفیت بسیار بالایی داشته مورد بررسی قرار داده ایم امید وارم از این مقاله بهره برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *