بهترین میکروفون یقه ای؛ راهنمای جامع خرید میکروفن یقه ای

best-lavalier-mic
ب
5/5 - (6 امتیاز)

همان‌گونه که از نام میکروفون یقه‌ ای مشخّص است، این وسیله ابزاری است که به یقه و یا گوشه‌ای از لباس متّصل می‌شود و عملکرد آن مشابه با میکروفون می‌باشد و کوچک بودن اندازه‌ی آن این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از این وسیله برای اهداف گوناگونی استفاده نمایید. میکروفون یقه‌ ای دارای کاربردهای گسترده‌ای در زمینه‌ی ضبط برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تهیه پادکست، اجرای برنامه‌های اینترنتی، تهیه خبر و گزارش و … می‌باشد و اندازه‌ی کوچک آن نسبت به میکروفون‌های عادّی این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوان از آن در شرایط گوناگونی استفاده کرد.

میکروفون‌های یقه‌ای در دو نوع بی سیم و دارای سیم قابل خریداری هستند و هرکدام از این میکروفون‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می‌باشند و در ادامه همراه تکبین باشید تا اطّلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با میکروفون یقه‌ ای و کاربردهای آن در دنیای تکنولوژی به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با تعدادی از بهترین میکروفون‌های یقه‌ای آشنا سازیم.

میکروفون یقه‌ای
میکروفون یقه‌ای دارای کاربردهای مختلفی است

مزایای میکروفون یقه‌ ای نسبت به میکروفون‌های عادّی:

آزادی عمل بیشتر در هنگام ضبط صوت:

در هنگام استفاده از میکروفون یقه‌ ای نیازی به استفاده از دست‌ها برای کنترل و نگهداری این میکروفون نیست و این وسیله به کمک گیره به یقه‌‌ی لباس و یا قسمتی از پیراهن متّصل می‌شود و صداهای محیط را با کیفیّتی خارق‌العادّه ضبط می‌کند.

عدم تغییر تون صدا:

در هنگام استفاده از میکروفون‌های عادّی صدای مخاطبان به دلیل تغییر فاصله‌ی میکروفون با دهان دائماً دچار نوسان می‌شود و کیفیّت صدا به این دلیل تغییر می‌کند ولی در هنگام استفاده از میکروفون یقه‌ای این مشکل وجود نخواهد داشت زیرا فاصله‌ی میکروفون با منبع صوتی همواره بدون تغییر است و مشکلی از این نظر برای شما ایجاد نخواهد شد.

امکان تهیه تصاویر بهتر با کمک میکروفون یقه‌ ای:

میکروفون‌های عادّی دارای اندازه‌ی بزرگ‌تری نسبت به میکروفون یقه‌ای هستند و معمولاً قسمتی از چهره‌ی مخاطبان را می‌پوشانند و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می‌کنند. با کمک میکروفون‌های یقه‌ای می‌توان این مشکل را بطور کامل برطرف کرد و حتّی در شرایط خاصّی این میکروفون‌ها را در زیر لباس پنهان نمود تا زیبایی بصری فرایند‌ تصویربرداری از مخاطبان افزایش یابد.

امکان ضبط صدا از تمامی زوایا:

میکروفون یقه‌ای بدون توجّه به زاویه‌ی منبع صوتی نسبت به میکروفون فرایند ضبط صدا را با کیفیّتی بی‌نظیر انجام می‌دهند و این ویژگی در بسیاری از میکروفون‌های دستی و بزرگ وجود ندارد.

نصب آسان و بدون دردسر میکروفون یقه‌ای به دستگاه‌های مختلف:

میکروفون یقه‌ ای به راحتی و با کمک جک ۳٫۵ میلی‌متری به رکوردر، گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر متّصل می‌شود و استفاده از آن به دانش فنّی بالایی در زمینه‌ی کامپیوتر و تکنولوژی نیاز ندارد و این ویژگی موجب برتری آن شده است.

میکروفون یقه‌ای
میکروفون یقه‌ای دارای مزایای فراوانی نسبت به میکروفون‌های عادّی است

در هنگام خرید میکروفون یقه‌ ای چه مواردی باید در نظر گرفته شوند؟

  • اگر قصد دارید تا از میکروفون یقه‌ ای در مکان‌های شلوغ و پر سر و صدا استفاده کنید بهتر است که به سراغ مدل‌های هد مایک بروید که به وسیله‌ی گیره به پشت گوش متّصل می‌شوند و میکروفون آن‌ها دقیقاً در مقابل دهان قرار می‌گیرد و صداهای دریافتی را با کیفیّت بهتری ضبط می‌کنند.
  • چنانچه میکروفون یقه‌ ای را برای استفاده در منزل و یا محل کار خود خریداری می‌کنید می‌توانید به سراغ مدل‌های با سیم بروید زیرا این مدل‌ها از نظر کیفیّت صدا تفاوتی را با مدل‌های بی سیم ندارند و در عین حال قیمت آن‌ها کم‌تر و مناسب‌تر است.
  • قیمت میکروفون‌های یقه‌ای بیسیم گاهاً چندین برابر قیمت مدل‌های دارای سیم می‌باشد بنابراین، قبل از انتخاب و خرید مدل مناسب بهتر است که هدف خود از خرید میکروفون مورد نظر را مشخّص کنید تا با مشکلی خاصّی در این زمینه مواجه نشوید. چنانچه مشکل شما با خرید یک میکروفون یقه‌ ای با سیم به راحتی برطرف می‌شود، بهتر است که از همان ابتدا برای خرید مدل‌های دارای سیم اقدام کنید تا از نظر مالی در مضیقه قرار نگیرید.
  • میکروفون‌های یقه‌ای بر اساس کاربردهای تعریف شده برای آن‌ها در دو نوع مختلف تولید شده‌اند که عبارتند از: دارای باتری و بدون نیاز به باتری. در هنگام خرید میکروفون یقه‌ای به این مورد توجّه ویژه‌ای را داشته باشید زیرا برخی از مدل‌های دارای باتری می‌توانند مشکلاتی را در زمینه‌ی تهویه‌ی باتری برای شما ایجاد کنند.
میکروفون یقه‌ای
این نوع میکروفون‌ها انتخاب مناسبی برای ضبط پادکست و یا تولید محتواهای آموزشی هستند

معرّفی بهترین میکروفون‌های یقه‌ای موجود در بازار بر اساس نظر کارشناسان:

میکروفون یقه‌ای BOYA مدل By-m1:

این میکروفون یقه‌ ای از نظر کیفیّت صدا در سطح ایده‌الی قرار دارد و وجود یک سیم رابط ۶ متری این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از آن در شرایط مختلف استفاده نمایید. این مدل برای ضبط صدا در حالت عادّی به یک باتری LR44 (باتری ساعت) نیاز دارد و می‌توان به کمک این باتری به مدّت ۲۰ ساعت از آن برای ضبط صدا استفاده کرد و جالب است به این نکته توجّه داشته باشید که برای استفاده از این میکروفون در کنار گوشی موبایل نیازی به استفاده از باتری نیست و این محصول از منبع انرژی گوشی موبایل برای ضبط صدا با کیفیّتی خارق‌العادّه استفاده می‌‌کند.

میکروفون یقه‌ای BOYA مدل By-m1
میکروفون یقه‌ای BOYA مدل By-m1 تمامی نیاز‌های شما را پوشش خواهد داد

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

ویژگی‌های بارز این میکروفون یقه‌ ای:

  • امکان ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه
  • بدون نیاز به باتری در هنگام استفاده در کنار گوشی موبایل
  • دارای فیلتر حذف کننده‌های نویز
  • قیمت مناسب نسبت به کارایی
  • بلند بودن سیم (۶ متر)

پیشنهاد میشود : بهترین اسپرسو ساز خانگی

میکروفون یقه‌ ای کامیکا مدل SIG.LAV V05:

این میکروفن یقه‌ای جزو محصولات کم‌تر شناخته شده در ایران است و بسیاری از خریداران از وجود چنین محصول باکیفیّتی بی خبر هستند و این مسئله آنچنان برای خریداران خالی از لطف نیست زیرا ناشناخته بودن این محصول در ایران باعث شده است تا قیمت آن‌ بسیار کم‌تر از محصولات مشابه سایر برند‌ها باشد. این میکروفون به همراه سیم ۵ متری خود امکان ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه و با کیفیّت بالا را به شما می‌دهد و می‌توان میزان بلندی و حسّاسیت صدای آن را به صورت دستی تنظیم کرد و این ویژگی باعث برتری آن نسبت به سایر میکروفون‌ها شده است.

میکروفون یقه‌ای
میکروفون یقه‌ای کامیکا مدل SIG.LAV V05 دارای کنترل کننده‌ی Gain می‌باشد

کیفیّت و ضخامت سیم این میکروفون یقه‌ ای در سطح مناسبی قرار دارد و مشکلی را در این رابطه برای شما ایجاد نخواهد کرد و تنها مورد قابل ذکر برای آن این است که در هنگام استفاده از این میکروفون برای ضبط صدا با کمک گوشی شما به یک باتری CR2 نیاز خواهید داشت که در داخل بسته بندی آن وجود ندارد و شما باید آن را به صورت مجزّا خریداری نمایید.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

ویژگی‌های بارز این محصول:

  • کیفیّت بالای سیم
  • امکان ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه
  • نسبت سیگنال به نویز: ۶۵ دسی بل
  • امکان استفاده از آن در کنار انواع دوربین‌های فیلمبرداری، عکسبرداری، گوشی‌های اندروید و IOS و هر وسیله‌ای که دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری است
  • نویز بسیار پایین در مقایسه با مدل‌های گران قیمت
  • دارای کیف مخصوص برای حمل و نقل
  • دارای نمایشگر باتری
  • امکان بررسی کیفیّت صدا در هنگام ضبط به وسیله‌ی هدفون
  • نیازمند به استفاده از باتری در هنگام ضبط صدا به کمک گوشی موبایل

میکروفون یقه‌ ای کامیکا مدل SIG.LAV V03:

این میکروفون یقه‌ ای یکی دیگر از محصولات باکیفیّت کمپانی کامیکا می‌باشد و فروش نسبتاً بالایی را در بازار‌های جهانی کسب کرده است. در این میکروفون امکان بررسی کیفیّت صدا به وسیله‌ی هدفون در هنگام ضبط وجود دارد ولی این محصول فاقد دکمه‌ی Gain برای تنظیم دستی میزان حسّاسیت صدا می‌باشد و در هنگام اتّصال آن به گوشی موبایل به یک باتری CR2 نیاز است که در داخل بسته بندی آن وجود ندارد و شما باید آن را به صورت مجزّا تهیه نمایید.

میکروفن یقه ای
طول سیم میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V03 در حدود ۶ متر است

با این حال، این میکروفون عملکرد بسیار خوبی را در هنگام ضبط صداهای ضعیف از خود نشان داده است و پایین بودن قیمت آن در کنار ویژگی‌های بارز این محصول باعث شده است تا به یکی از پرفروش‌ترین میکروفون‌های یقه‌ای در بازار تبدیل شود.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

مزایای این میکروفون یقه‌ای:

  • قابلیّت اتّصال به تمامی وسایلی که از جک ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند (گوشی، دوربین عکاسی، ضبط صوت و …)
  • سیم ۶ متری و باکیفیّت
  • قیمت مناسب
  • نسبت سیگنال به نویز: ۶۰ دسیبل
  • ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه
  • دارای ورودی هدفون
  • نبود دکمه‌ی Gain
  • نیازمند به باتری در هنگام اتّصال به موبایل

میکروفون یقه‌ ای Rode مدل Smart Lav Plus:

Rode یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی میکروفون یقه‌ای در جهان است و جدید‌ترین میکروفون تولید شده توسّط این شرکت استرالیایی به عنوان بهترین میکروفون یقه‌ای با سیم در جهان انتخاب شده است. این محصول قابلیّت اتّصال به تمامی وسایلی که از جک ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند را دارد و نکته‌ی جالبی که در رابطه با آن وجود دارد این است که در هنگام اتّصال آن به گوشی موبایل نیازی به استفاده از باتری مجزّا نیست و این میکروفون به کمک باتری گوشی موبایل فرایند ضبط صدا را با کیفیّتی خارق‌العادّه انجام می‌دهد.

میکروفن یقه ای
میکروفون Rode مدل Smart Lav Plus قابلیّت اتّصال به دوربین عکاسی را دارد

با این حال، این محصول پرفروش و باکیفیّت از نظر طول و کیفیّت سیم کمی ضعیف‌تر از رقبای خود ظاهر شده است و سیم ۵ متری آن کمی نازک‌تر از سیم سایر محصولات موجود در بازار می‌باشد. در کل، این میکروفون یقه‌ای می‌تواند نیاز‌های شما را بطور کامل پوشش دهد و صداهای محیط را با کیفیّتی بی‌نظیر ضبط نماید.

مشاهده انواع میکروفن یقه ای در دیجی کالا

ویژگی‌های بارز این محصول:

  • قابلیّت اتّصال به تمامی وسایلی که از جک ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند
  • بدون نیاز به باتری مجزّا در هنگام اتّصال به گوشی موبایل
  • قابلیّت ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه
  • نویز بسیار پایین
  • کیفیّت خارق‌العادّه‌ی صدا
  • حساسیت بالای میکروفون به صدا
  • میزان حساسیت منفی به صداهای محیط: ۳۵ دسیبل
  • بدون ورودی هدفون
  • فاقد دکمه‌ی Gain
  • کوتاه بودن سیم رابط نسبت به محصولات مشابه
  • قیمت بالا

میکروفون یقه‌ای Saramonic مدل Lav Mic:

این میکروفون یقه‌ ای جزو محصولات چینی و باکیفیّت موجود در بازار ایران می‌باشد و صداهای ضبط شده توسّط آن در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و کیفیّت آن قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد. این محصول علاوه بر برخورداری از کنترل کننده‌ی Gain، دارای دو عدد ورودی جک ۳٫۵ میلی‌متری می‌باشد و می‌توان از آن‌ها برای شنیدن صدا در هنگام ضبط استفاده کرد که ویژگی جالبی محسوب می‌شود. از طرفی، این میکروفون در هنگام اتّصال به گوشی موبایل نیازی به باتری مجزّا ندارد و در حالت عادّی نیز می‌توان با کمک یک باتری AAA  از آن به منظور ضبط صدا استفاده کرد.

پیشنهاد میشود : بهترین دوربین عکاسی

میکروفون یقه‌ای
میکروفون یقه‌ای Saramonic مدل Lavmic دارای دو جک ۳٫۵ میلی‌متری برای شنیدن صداها در هنگام ضبط است

همچنین، این میکروفون یقه‌ای قابلیّت اتّصال به تمامی وسایلی که از جک ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند را دارد و از این نظر مشکل خاصّی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. با این حال، طول سیم این محصول کم‌تر از محصولات مشابه است و سیم ۲٫۵ متری آن موجب کاهش دامنه‌ی کاربردهای آن شده است.

مشاهده انواع میکروفن یقه ای در دیجی کالا

ویژگی‌های بارز این میکروفون یقه‌ ای:

  • دارای کنترل کنند‌ه‌ی Gain
  • بدون نیاز به باتری در هنگام اتّصال به گوشی موبایل
  • کیفیّت بالای صدا
  • نویز بسیار ناچیز
  • نسبت سیگنال ورودی به نویز: ۷۳ دسیبل
  • امکان ضبط صدا به صورت ۳۶۰ درجه
  • دارای سوئیچ مونو – استریو برای ضبط صدا در حالت‌های مختلف
  • دارای قابلیّت ضبط تمامی صداها در محدوده‌ی شنیداری انسان
  • کوتاه بودن طول سیم
  • قیمت بالا

میکروفون یقه‌ ای BOYA مدل BY-M1DM:

این میکروفون یقه‌ای دارای ۲ عدد میکروفون برای ضبط صدا می‌باشد و این ویژگی باعث شده است تا این محصول به انتخابی ایده‌آل برای انجام مصاحبه تبدیل شود. این میکروفون فاقد باتری می‌باشد و دارای یک سیم رابط ۴ متری است که به دو عدد میکروفون متّصل شده است و طول سیم هر کدام از میکروفون‌ها ۲٫۶ متر می‌باشد که مقدار مناسبی برای کاربردهای مختلف محسوب می‌شود.

پیشنهاد میشود: بهترین پرینتر های خانگی

میکروفون یقه‌ای BOYA مدل BY-M1DM انتخابی هوشمندانه برای ضبط صدا در هنگام مصاحبه است

علاوه بر این موارد، قیمت این محصول در محدوده‌ی مناسب‌تری نسبت به مدل‌های هم رده‌ی آن قرار دارد و این ویژگی باعث شده است تا میکروفون یقه‌ای BY-M1DM به انتخابی مطمئن برای تهیه پادکست و یا انجام مصاحبه‌های تلویزیونی تبدیل شود و با کمک این میکروفون دیگر نیازی به تهیه دو میکروفون مجزّا نیست. در کل، سازندگان این محصول تمامی جوانب کار را به صورت دقیق سنجیده‌ا‌ند و میکروفونی همه فن حریف و کاربردی را به خریداران عرضه کرده‌اند.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

ویژگی‌های بارز این میکروفون یقه‌ای:

  • کیفیّت بالای صدا‌های ضبط شده
  • ضبط صدا بدون نیاز به باتری
  • دریافت صداهای محیط به صورت ۳۶۰ درجه
  • نویز بسیار کم
  • قیمت مناسب
  • مناسب بودن طول سیم برای کاربردهای مختلف
  • نسبت سیگنال وروده به نویز: ۶۷ دسیبل
  • قابلیّت اتّصال به تمامی وسایلی که از جک ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند
  • فاقد دکمه‌ی Gain
  • عدم پشتیبانی از هدفون برای شنیدن صداها در هنگام ضبط

معرّفی ۴ میکروفون یقه‌ ای پرفروش و باکیفیّت بر اساس نظر خریداران:

موارد ذکر شده جزو بهترین میکروفون‌های یقه‌ای بررسی شده توسّط متخصصین هستند و خرید آن‌ها قطعاً مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های بارز تعدادی از محصولاتی که از نظر کاربران دارای کیفیّت مناسبی هستند آشنا شوید.

میکروفن یقه‌ای کارول مدل ۷۰۱:

میکروفون یقه ای
میکروفن یقه‌ای کارول مدل ۷۰۱ یکی از پرفروش‌ترین محصولات در این زمینه می‌باشد
  • مناسب بودن طول سیم (۵ متر طول سیم)
  • بدون نیاز به باتری
  • قیمت مناسب
  • نویز بسیار کم
  • مناسب برای ضبط پادکست و لایو‌های اینستاگرامی
  • کیفیّت ساخت بالا
  • حساسیت مناسب نسبت به صداهای محیط
  • قالیّت اتّصال به لپتاپ و دوربین با کمک جک ۳٫۵ میلی‌متری

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

میکروفون یقه‌ای آهوجا مدل CTP-10DX:

میکروفون یقه‌ ای آهوجا مدل CTP-10DX
میکروفون یقه‌ای آهوجا مدل CTP-10DX با دوربین‌های فیلمبرداری پیشرفته سازگار است
  • پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی‌میتری و جک ۶٫۵ میلی‌متری
  • مناسب بودن کیفیّت صدا
  • قیمت مناسب
  • قابلیّت استفاده بر روی گوشی موبایل با کمک تبدیل ۲ به ۱
  • بدون نیاز به باتری
  • قابلیّت اتّصال به آمپلی فایر
  • مناسب برای مصارف خبرنگاری و اتّصال به دستگاه‌های ضبط صدا
  • پایین بودن نویز
  • سیم بلند و باکیفیّت

مشاهده انواع میکروفن یقه ای در دیجی کالا

میکروفون یقه‌ای G.T.R مدل CM-1000 PRO:

میکروفون G.T.R مدل CM-1000 PRO
میکروفون G.T.R مدل CM-1000 PRO محصولی ارزان قیمت برای استفاده‌های روزمرّه است
  • قابلیّت اتّصال به گوشی بدون نیاز به تبدیل
  • بدون نیاز به باتری مجزّا برای استفاده
  • مناسب بودن طول سیم
  • قابلیّت اتّصال به لپ تاپ و دوربین فیلمبرداری
  • مناسب برای تهیه پادکست و محتواهای آموزشی
  • نویز بسیار پایین
  • قیمت مناسب نسبت به محصولات مشابه
  • فیلتر صداهای اضافی محیط
  • بدنه‌ی مقاوم در برابر آسیب‌های فیزیکی

مشاهده انواع میکروفن یقه ای در دیجی کالا

میکروفون یقه‌ ای Free Power مدل FB-116:

میکروفون یقه‌ای Free Power مدل FB-116
میکروفون یقه‌ای Free Power مدل FB-116 جزو بهترین میکروفون‌ها از نظر کاربران و خریداران است
  • مناسب بودن طول سیم
  • بالا بودن کیفیّت ساخت
  • قیمت مناسب
  • عملکرد خارق‌العادّه در محیط‌های آرام
  • مناسب برای تهیه پادکست و ضبط صدا
  • قابلیّت اتّصال به لپتاپ و گوشی موبایل
  • بدون نیاز به باتری
  • سبک بودن

مشاهده انواع میکروفن یقه ای در دیجی کالا

 

 

منبع :
musiccritic

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *