نقد و بررسی آنر ۹X

AndroidPIT-Honor-9X-Handheld
ب
5/5 - (1 امتیاز)

آنر ۹X یک تلفن مناسب با دامنه قیمتی متفاوت است و با این که سرعت عملکرد این تلفن هوشمند، دوربین و صفحه نمایش آن بسیار عالی نیست اما می تواند به عنوان یک گوشی هوشمند روزانه مناسب باشد. آنر ۹X از چیپست جدیدتری، با صفحه پشت شیشه ای به جای پلاستیک و سنسور اثر انگشت در کنار آن به جای پشت بهره برده است. در کل، این دستگاه خیلی متفاوت با سایر گوشی هی هوشمند نیست، اما این تغییرات کوچک ممکن است برای بعضی افراد جذاب باشد، بنابراین ارزش بررسی کردن آن نیز دارد. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 آنر 9x

ممنوع الکار شدن شرکت هواوی در اواسط سال ۲۰۱۹، آینده هواوی را زیر سوال برد. اما می توان گفت که هانر که زیر مجموعه ای جوان از این شرکت چینی است مشکلات برنامه های گوگل را همانند هواوی ندارد. آخرین تلفن از برند هانر که مورد تایید گوگل موبایل قرار گرفته است، آنر ۹X است، از سری گوشی هوشمند مقرون به صرفه X، و یک تلفن که جانشین هانر ۸X می شود.مطمئنا استفاده از کلمه “مقرون به صرفه” در اینجا به دلیل داشتن یک دوربین متوسط و یک چیپست و صفحه نمایش بزرگ کمی خنده دار به نظر می آید.

قیمت آنر ۹X

در انگلیس و بسیاری از نقاط اروپا می توانید آنر ۹X را می توان با قیمت ۲۴۹٫۹۹ پوند (تقریبا ۳۲۰ دلار) انتخاب کنید. این یک قیمت مناسب برای خرید بودجه است، اگرچه اکنون در لیست بهترین تلفن های ارزان قیمت واجد شرایط نیست، اما می توان از این گوشی هوشمند نیز برای استفاده نام برد.

مشاهده قیمت گوشی در دیجی کالا

طراحی و صفحه نمایش Honor 9X

به عنوان یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه، آنر ۹X دارای صفحه نمایش بزرگی است. دارای صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی است که در رده گوشی های هوشمند سایز بزرگ قرار دارد، بنابراین اگر دست های نسبتا بزرگی نداشته باشید ممکن است استفاده از این دستگاه برای شما سخت باشد.

وضوح صفحه نمایش آن ۱۰۸۰ x 2340 است، بنابراین یک صفحه نمایش ایده آل به حساب می آید، اما واقعیت این است که به دلیل داشتن صفحه LCD ممکن است برخی افراد با کار با آنر ۹X احساس راحتی نکنند.صفحه نمایش های LCD عموما از کیفیت پایین تری نسبت به نمایشگرهای مبتنی بر OLED برخوردار هستند، زیرا دارای صفحه سیاه تری بوده و نمی توانند رنگ ها را شاداب تر به نمایش بگذارند.

با توجه به دوربین جلوی آنر ۹X که هیچ فضای خالی یا سوراخ پانچی وجود ندارد می توان گفت که فضای صفحه نمایش با ارزشی را به خود اختصاص داده است. مطمئنا، در پایین صفحه یک پانچ نسبتا قابل توجه وجود دارد، اما به طور کلی نسبت صفحه نمایش به بدنه که ۹۱ درصد است، بسیار قابل تحسین می باشد.آنر ۹X از طراحی نسبتا معمولی برخوردار است و همانطور که قبلا گفته شد بسیار بزرگ است و دارای وزن سنگین ۱۹۷ گرمی نیز می باشد.

honor 9x

یک سنسور اثر انگشت مجهز در پشت گوشی در قسمت بالایی برای دستیابی بهتر وجود دارد، که البته این راحتی به اندازه ی دست مشتری بستگی دارد، بنابراین اگر دست کوچک تری داشته باشید ممکن است خیلی در دسترس شما نباشددر آنر ۹X درست در کنار سنسور اثر انگشت دوربین قرار گرفته است که دارای سه لنز می باشد و دوربین جلوی آن نیز دارای طراحی مربعی کاملا مرسومی است که از داخل گوشی هوشمند بیرون می آید و همچنین دارای سیستم ردیابی داخلی است که هنگام سقوط گوشی به طور خودکار از دوربین محافظت می کند که سبب می شود از آسیب به دوربین جلوگیری شود، اما باید ذکر کرد که پاپ آپ آن کمی زمان می برد تا عمل کند، بنابراین ممکن است اگر آن را از ارتفاع کم رها کنید به دوربین آسیب برسانید.

 

مقالات پیشنهادی

آیفون SE 202

گلکسی s20

honor 9x

دکمه صدا و قفل در گوشی هوشمند آنر ۹X در لبه سمت راست قرار دارد، و در پایین آن یک درگاه USB-C وجود دارد. این نوع پورت استاندارد صنعتی است، اما برخی تلفن های هوشمند هنوز از پورت های میکرو USB استفاده می کنند. بنابراین حضور USB-C در این گوشی یک نوع قابلیت به حساب می آید، زیرا باعث می شود که این گوشی سریع تر شارژ گردد.

honor 9x

جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری نیز در آنر ۹X وجود دارد. این موارد در تلفن های به ندرت دیده می شود، بنابراین اگر هنوز دوست دارید از هدفون های سیمی استفاده کنید یکی از معدود گوشی های است که شما می توانید آن را انتخاب نمایید.

باتری آنر ۹X

آنر ۹X دارای یک باتری ۴۰۰۰ ملی آمپر ساعتی است که به نوع خود بسیار مناسب و معقول می باشد و شما لازم نیست که نگران این موضوع باشید که در نیمه روز شارژ آن به پایان برسد.با توجه به نکته بالا متوجه شدیم که مهم نیست که چطور از آنر ۹X استفاده کنیم، خواه صرفا اینستاگرام یا تلگرام را چک کنیم یا از آن برای پخش موسیقی یا بازی استفاده نماییم، این گوشی هوشمند می تواند یک روز کامل را به آسانی پشت سر بگذارد.

در حقیقت، با استفاده از نور کم در آنر ۹X نیز حتی می توانیم دو روز را بدون نیاز به استفاده از شارژ مجدد بگذرانیم. اگر در ظرفیت باتری های بزرگ، نزولی وجود داشته باشد، این موضوع سرعت شارژ آن است. در آنر ۹X، همانند برخی از دیگر تلفن های هانر هیچ فناوری شارژ سریعی وجود ندارد و به نظر می رسد شارژر همراه برای شارژ گوشی عجله ای ندارد.

مشاهده قیمت گوشی در دیجی کالا

هنگامی که گوشی آنر ۹X از حالت خالی تا شارژ کامل مورد تست قرار گرفت، بیش از دو ساعت طول کشید. این زمان زیادی نیست و افرادی که دارای تلفن های دارای micro USB هستند نیز می توانند با این مشکل مواجه شوند، اما فناوری شارژ سریع کنونی می تواند یک نکته قابل توجه در انتخاب تلفن هوشمند باشد.

دوربین Honor 9X

از آنجا که شرکت هانر زیرمجموعه هواوی است، ما معمولا می بینیم که دستگاه های این شرکت دارای دوربین های کاملا مناسبی هستند. این مسئله در مورد آنر ۹X صدق نمی کند، طبق تست های انجام شده با این موضوع مواجه شدیم که به جای گرفتن عکس های “عالی” می توان گفت که عکس های “خوبی” ثبت می کند. باید در نظر داشت که این دوربین از نظر رزولوشن نسبت به هانر ۸ یک پله بالاتر است، اما هیچ ویژگی جدید و فوق العاده ای در آنر ۹X وجود ندارد.

honor 9x

دوربین اصلی عقب در آنر ۹X یک اسنپر ۴۸ مگاپیکسلی است که توسط یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز زاویه فوق العاده گسترده و یک دوربین دستی با عمق ۲ مگاپیکسل برای عکس های پرتره وجود دارد.

ابتدا از دوربین اصلی در آنر ۹X شروع می کنیم. عکس هایی که با این دوربین گفته شده است به طور کلی خوب به نظر می رسد، زیرا درخشان بوده و جزئیات نسبتا خوبی نیز ضبط شده است. فوکوس اتوماتیک برای تصاویر نزدیک بسیار سریع بود، اما با این وجود دریافتیم که بعضی از عکس ها وقتی با دوربین اصلی می گرفتیم نسبتا روشن به نظر می رسید.

honor 9x

مورد بعدی در آنر ۹X حالت فوق العاده گسترده یا “واید” می باشد که چند مشکل در هنگام تست آن وجود داشت. در مرحله اول، برخی حالت های تصویر قابل توجه در اطراف این نوع تصاویر وجود دارد، که برخی از آنها کمی عجیب به نظر می رسد. همچنین، عکس های وایدی که گرفته شده، حتی اگر دارای تشابه صحنه با حالت تصاویر استاندارد با زاویه عریض باشد، به طرز محسوسی تیره تر به نظر می رسد. این موضوع برای گوشی آنر ۹X خیلی بد نیست، زیرا در واقع تصاویر فوق العاده گسترده دارای رنگ های غنی تری هستند، اما در صورت استفاده متفاوت از لنزها، باعث می شود عکس های متناقضی ایجاد شود.

دوربین کمکی با عمق ۲ مگاپیکسلی که در آنر ۹X وجود دارد، برای ایجاد تاری در پس زمینه دقیق، عکس های پرتره مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، وقتی فاقد لنز تله فوتو هستیم استفاده از سنسور پرتره محور کاربردی ندارد که بیشتر در دوربین های هوشمند امروزی متداول است.

برخی ویژگی ها و حالت های اضافی در دوربین آنر ۹X برای بهبود کیفیت عکس هایی که با آنها گرفته می شود وجود دارد البته باید ذکر کرد که این طیف های به اندازه ی ویژگی های شناخته شده هواوی نیست.حالت اول حالت بهبود یافته در شب است که از تصاویر کم نور و با جزئیات بیشتر و رنگ بیشتر عکس می گیرد. به طور خلاصه، حالت شب در آنر ۹X به لطف پیشرفت های نرم افزاری قابل قبول است.

این حالت عکاسی به روش هوش مصنوعی یک گزینه است و استفاده از آن برای دوربین آنر ۹X یک مزیت محسوب می شود. بسته به تصویری که تصمیم به عکسبرداری از آن دارید می تواند تصاویر را بهینه کند، بنابراین اگر از یک موضوع از نزدیک یا دوربرد یا فضای باز یا یک پرتره از حیوان خانگی خود، می خواهید استفاده کنید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید و تنظیمات مختلفی را انتخاب نمایید تا بهترین عکس را بگیرید.

honor 9x

در آنر ۹X گزینه های ضبط ویدئو محدود است و اگر می خواهید در نسبت ابعاد ۱۶: ۹ ضبط کنید ، ۷۲۰p / 30fps ، ۱۰۸۰p / 30fps و ۱۰۸۰p / 60fps دارید ، اما اگر می خواهید یک فیلم ۱۹٫۵: ۹ ضبط کنید ، می توانید از ۱۰۸۰p / 30fps استفاده نمایید.استفاده از لنزهایی با زاویه عریض برای هر نوع ضبط ویدئویی امری اجتناب ناپذیر است، زیرا به دلیل اختلاف رنگ ویدئو هنگام تعویض بین لنزها دارای تصاویر متفاوتی می شود و این اتفاق در آنر ۹X نیز مشاهده می گردد.

دوربین جلو در آنر ۹X که ۱۶ مگاپیکسل است بهترین دوربینی نیست که تاکنون دیده ایم اما می تواند دارای عملکرد مناسبی باشد. مشکل اصلی در این دوربین این است که تصاویر کمی رنگ پریده به نظر می رسند و یا حتی می توان گفت که دارای روشنایی کمی بیش از حد می باشد. البته لازم به ذکر است که اکثر مردم از دوربین های تلفن هوشمند خود به طور حرفه ای استفاده نمی کنند تا واقعا متوجه این تفاوت شوند.در دوربین جلو در آنر ۹X جلوه های متنوعی وجود دارد که قبلا نیز مشاهده کرده ایم، اما استفاده و بازی با آنها هنوز هم سرگرم کننده است. نورپردازی که شما را جدا کرده و پس زمینه را تیره می کند، برای عکس هایی با هدف هنری مناسب است.

رابط کاربری آنر ۹X

آنر ۹X از Android 9 استفاده می کند که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل نیست، اما اکثر تلفن های هوشمند هنوز از این سیستم عامل استفاده می کنند.بسیاری از سازندگان تلفن های هوشمند چینی UI های خود را پر از نرم افزارهای خبری و نرم افزارهای داخلی می کنند، در حالی که برخی از آنها مانند Oppo یاد گرفته اند که این مسئله مورد استقبال غربی ها واقع نمی شود، هواوی یکی از این برندها نیست، بنابراین آنر ۹X دارای نرم افزارها و برنامه های از پیش بارگذاری شده زیادی است که به نظر می رسد بی فایده هستند.

مشاهده قیمت گوشی در دیجی کالا

به طور کلی Honor 9X برای استفاده مناسب است و ما در برقراری تماس یا دریافت تماس ، اتصال به اینترنت یا دسترسی به داده های تلفن همراه ما مشکلی نداریم. GPS در این گوشی هوشمند کمی نادرست عمل می کند و بلوتوث آن هرازگاهی افت می کند، اما هیچ یک از این مشکلات مکرر و مشکل ساز نبودند که ما آنها را به عنوان یک مسئله مهم در این تلفن هوشمند در نظر بگیریم.

فیلم، موسیقی و بازی در Honor 9X

تجربه مشاهده فیلم در تلفن هوشمند همیشه به کیفیت صفحه نمایش مرتبط است و به دلیل این که صفحه نمایش آنر ۹X، LCD است فیلم ها و نمایش های تلویزیونی خوب به نظر نمی رسند. وضوح بالا ظاهرا با کیفیت تصویر بسیار خوب نمایان می شود، اما رنگ ها کمی صاف تر و واضح تر از آنچه دوست داریم.آنر ۹X از بلندگوهای قدرتمند یکپارچه برخوردار است که در صورت نگه داشتن گوشی برای بازی یا تماشای فیلم، صدی آن به آسانی پخش می شود.

honor 9x

اگر از طرفداران بزرگ بازی های گوشی های هوشمند هستید، آنر ۹X برای این کار خوب است اما عالی نیست، و این احتمالا مربوط به وجود چیپست میان رده ای است که در آن قرار داده اند.

مزایا  :

معایب  :

    • دارای دوربین پاپ آب با دوام است.
  • دارای جک هدفون می باشد.
    • باتری آن دارای عمر طولانی است
  • اندازه ی آن بزرگ است.
  • دارای دوربین خوبی است اما عملکرد آن بسیار عالی نیست.
  • سرعت شارژ باتری آن کم است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *