نقد و بررسی آیفون SE 2020

iphone-se-2020-hero03-100839859-large
ب
5/5 - (5 امتیاز)

اگر به دنبال تلفن همراهی هستید که دارای قیمت مناسب باشد و بتوانید از آن به مدت چندین سال استفاده نمایید آیفون se 2020 است. همچنین اگر به دنبال عملکرد معقول و مناسب هستید اما کیفیت بسیار بالا چندان برای شما اهمیت ندارد این محصول چیزی است که می توانید این محصول را خریداری کنید. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

این مدل آیفون se 2020 دارای یک دوربین خوب، قدرت پردازش متوسط و دارای یک طراحی سبک نسبت به سایرهای مدل های آیفون است. اما به طور کلی، کیفیت آن به نسبت قیمت مورد نظر یکی از بهترین آیفون های اپل است که تاکنون ساخته شده است.

مشاهده این گوشی در دیجی کالا

می توان گفت که آیفون se 2020 مدل ۲۰۲۰ تقریبا با این هدف ساخته شده است: طراحی و ساخت یک آیفون جدید با هزینه ای کمتر از هر زمان دیگر، که به خوبی به این هدف نیز دست یافته است.طراحی این گوشی برای هر کسی که اخیرا از آیفون استفاده کرده است، آشنا خواهد بود مگر این که از سال ۲۰۱۳ دیگر از اپل استفاده نکرده باشد. آیفون se 2020 دارای یک قاب ۴٫۷ اینچی است که قبلا نیز این اندازه را دیده ایم و شامل حاشیه های کامل در بالا و پایین و یک دکمه ورود به صفحه اصلی (خانه) با اسکنر اثر انگشت ساخته شده است.اکنون با توجه به تمامی مدل های صفحه تولیدی توسط شرکت اپل، مدل آیفون se 2020 را می توان به عنوان یک مدل کوچک آیفون در نظر گرفت که از نظر اندازه از آیفون ۱۱ کوچکتر و سبک تر است.

se 2020

آیفون se 2020 از نظر مقاومت در برابر آب در حد مطلوبی است، اما به لطف طراحی قدیمی دارای اشکالاتی است که شامل:

  • قسمت پایین گوشی فاقد جک هدفون است.
  • به دلیل اینکه فناوری نمایشگر اندکی قدیمی است ممکن است هنگام روشنایی توانایی تفکیک نورها را از یکدیگر نداشته باشد.

طراحی آیفون se 2020 همانند طراحی آیفون ۸ است اما با این تفاوت که دارای صفحه نمایش به روزتر می باشد به ویژه این که از چیپست جدید A13 Bionic در داخل آن استفاده شده که سبب افزایش سرعت در عملکرد نسبت به مدل های قدیمی تر ۴٫۷ اینچی شده است.

همچنین باید گفت که چیپست A13 عملکرد دوربین را نیز بهبود بخشیده است علی رغم اینکه هیچ تغییری در مشخصات دوربین نسبت به آیفون ۸ ایجاد نشده است و در آیفون se 2020 نیز فقط یک لنز برای دوربین وجود دارد. و می تواند عکس های شفافی را ثبت نماید که سبب رضایت مشتریان شده است اگرچه دارای کیفیت و وضوح مدلی همچون iPhone 11 Pro Max نیست.عمر باتری احتمالا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که ما در مورد آیفون se 2020 پیدا کردیم به طوری که این باتری توانایی نگهداری شارژ در مدت زیاد را ندارد و این یک نقطه ضعف محسوب می شود مگر اینکه شما کاربری باشید که از تلفن همراه خود زیاد استفاده نمی کنید.

اگرچه آیفون se 2020 دارای قدرت یا کارایی بسیار بالایی نمی باشد ولی مسئله ای که سبب جبران این موضوع می شود این است که با وجود این کاستی ها دارای سخت افزارهای به روز شده و مفیدی است که سبب می شود به گزینه ای مناسب برای آنهایی که با بودجه کم مایل به استفاده از برند اپل هستند، تبدیل شود.

تست و جعبه گشایی آیفون se 2020

 

طراحی و صفحه نمایش آیفون se 2020

آیفون se 2020 دقیقا دارای همان طراحی و صفحه نمایشی است که از آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. استفاده از این فاکتور یعنی مدل طراحی و سخت افزاری صفحه نمایش به شرکت اپل این امکان را می دهد که هزینه دستگاه را به همان اندازه ی آیفون ۸ پایین نگه دارد، زیرا به سرمایه گذاری کلی برای فرآیند تولید جدید نیاز ندارد.

آیا آیفون ۱۳ هنوز ارزش خرید دارد؟؟

در سال های اخیر تمام پرچمداران آیفون از طراحی تمام صفحه استفاده می کنند که هیچ شکافی در بالای صفحه و حاشیه ای وجود ندارد و در مدل های اخیر به دلیل قرار دادن آلومینیوم پریمیوم بیشتر، تلفن های همراه سنگین تر شده است.بنابراین بازگشت به طراحی آیفون ۸ به این معنی است که اپل گوشی سبک وزن خود را دوباره به بازار عرضه می کند، درواقع، با انتخاب آیفون se 2020 جدید اولین چیزی که به آن توجه خواهید کرد این است که وزن آن چقدر سبک است.با وجود این که ممکن است آیفون se 2020 دارای طراحی مشابه با آیفون ۸ و مانند یک انتخاب قدیمی برای این آیفون جدید باشد برای کسانی که به ویژگی های جدید چندان اهمیتی نمی دهند این طراحی آشنا و مطلوب تر خواهد بود.برخی عقیده دارند که اگر اپل طراحی جدیدی را در آیفون se 2020 ارائه داده بود،

se 2020

به همراه صفحه نمایش کوچکتر ۴ اینچی و دکمه صفحه اصلی قابل کلیک (در آیفون جدید ۲۰۲۰ دکمه هاپتیکی وجود دارد که حرکت نمی کند اما احساس یک کلیک را با شبیه سازی کردن یک لرزش کوچک فراهم کرده است)، باز هم فروش خوبی داشت. اما صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی LCD نیز برای استفاده از برنامه های روزانه کارآمد و مفید است.شرکت اپل EarPods خود را در جعبه آیفون SE قرار داده است که از کانکتور Lightning گوشی به جای جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری هدفون استفاده می کنند، اما کسانی که قبلا از هدفون های سیمی استفاده می کردند و از آن راضی بودند باید ۹ دلار بیشتر بر روی آداپتور خود خرج کنند تا دوباره به این قابلیت دست یابند.

قابلیت صفحه نمایش در آیفون se 2020 ممکن است از نظر ویژگی های موجود ممتاز نباشد اما عالی است. با توجه به بازار هدف این تلفن همراه (افرادی که مایل به داشتن آیفون جدید هستند، اما نمی خواهند مبالغ هنگفتی را صرف یک دستگاه هوشمند کنند) واقعا نباید انتظار نمایش OLED فانتزی را در اینجا داشته باشند.وضوح صفحه نمایش آیفون se 2020 ممکن است از سطح بالایی برخوردار نباشد (بسیار واضح تر از آیفون های اخیر یا حتی تعدادی تلفن ارزان قیمت اندرویدی)، اما چیزی نیست که در اکثر موارد استفاده واقعا آشکار باشد.

حتی موردی که ما می خواهیم شاهد بهبود کیفیت آن باشیم، روشنایی صفحه نمایش است: در سالهایی که آیفون ۸ توانسته با ارتقای رنگ و شفافیت صفحه نمایش خود نظر همه را به خود جلب کند و در تنظیمات پیش فرض روشن تر به نظر برسد آیفون se 2020 نیز از این قاعده پیروی کرده است و البته باید توجه داشت که تاثیری قوی و منفی بر عمر باتری دارد.این روشنایی باید بیش از حد افزایش یابد و از این واقعیت که از یک نمایشگر قدیمی در عرضه آیفون se 2020 استفاده نمی شود گریزی نیست و بیش از چند مورد وجود داشت که ما به نور بیشتری برای تلفن همراه نیاز داشتیم و این تلفن هوشمند قادر به برآورده کردن نیاز نبود (مشکلی که در آیفون های جدیدتر وجود ندارد).

چیپست A13 Bionic در آیفون se 2020

iphone se 2020

تغییر بزرگ در آیفون se 2020 موتور به روز شده از آیفون ۸ است. در حالی که این دو گوشی هوشمند دارای طراحی یکسانی هستند، اپل چیپست پیشرفته ای را برای صفحه نمایش در این محصول قرار داده است.این قدرت اضافی به گونه ای طراحی شده است که آیفون se 2020 جدید بتواند از نظر سرعت در هنگام جابه جایی بین برنامه ها و ویرایش ویدئوها با دامنه آیفون ۱۱ رقیب شود و همچنین به لطف قدرت محاسباتی به روز شده از چیپست جدید عملکرد دوربین را بهبود بخشیده است.

مقالات پیشنهادی

آیفون ۱۱ پرو مکس

گلکسی s20

به نظر می رسد اپل ضمن کاهش هزینه های این گوشی، پیشرفت های جدی در عملکرد داشته است و این در تجربه استفاده از آیفون se 2020 به وجود می آید: بدین صورت که این گوشی با آیفون ۱۱ پرومکس (قدرتمندترین تلفن هوشمند شرکت اپل در بازار) مطابقت دارد، طبق این مقایسه سرعت انتقال یک فیلم چهار و نیم دقیقه ای ۱۰۸۰ p در هر دو تقریبا یکسان بود.

 

همچنین این آزمایش با آیفون ۸ پلاس قدیمی انجام شده است و هنگام انتقال فیلم آیفون se 2020 این کار را سریع تر انجام داد.در هنام تست از آیفون se 2020 کندی بسیار کمی را تجربه کردیم، جدای از دوربین، محلی که تلفن برای پردازش هر تصویری که گرفتیم یک یا دو ثانیه طول کشید. که البته این یک مشکل بزرگ در طراحی محسوب نمی شود.

دوربین آیفون se 2020

آیفون

از نظر ما یکی از علل شکست آیفون se 2020 دوربین این محصول است و بنابراین تمرکز اصلی ما بر این موضوع و عملکرد آن در استفاده روزمره با توجه به اینکه از یک سخت افزار قدیمی استفاده می شود، است. در این محصول اپل تغییری را انجام داده که می تواند کیفیت پردازش عکس را با استفاده از پردازش تصویر با استفاده از تراشه A13 Bionic بهبود بخشد.

آیفون se 2020 با رقابتی تنگاتنگ با آیفون ۱۱ پرومکس در حال مبارزه است و فقط در مواردی که از سخت افزار نامی برده نمی شود، شکست می خورد.ما بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد، اما iPhone SE 2020 را با iPhone 11 Pro Max ، iPhone XS Max و iPhone 8 Plus مقایسه کرده ایم و دارای ویژگی های خاص خود است.

مشاهده این گوشی در دیجی کالا

قبل از اینکه به توضیحات بیشتری در مورد عملکرد دوربین بپردازیم، به سخت افزار خواهیم پرداخت: دوربین آیفون se 2020 اساسا از همان مجموعه لنزها استفاده می کند، و تعداد مگاپیکسلی مانند آیفون ۸ دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، لنز شش عنصری و یک پوشش شیشه ای یاقوت کبود برای استحکام بیشتر دارد.

چیپست A13 Bionic با پردازنده سیگنال تصویر داخل آن، است؟

پاسخ کوتاه این است: بله قطعا همینطور است. به عنوان مثال، عکس های آیفون se 2020 را در کنار عکس های گرفته شده با آیفون ۸ قرار دهید فورا می توانید وضوح بهبود یافته مثل دقت رنگ و همچنین یک عکس کلی بهتر را در شرایط روشن تر یا تاریک تر مشاهده کنید.طبق این نتایج تصاویر آیفون se 2020 نسبت به تصاویر حتی آیفون XS از سال ۲۰۱۸ دارای گرمای کمتری باشد (که از نظر اکثر متخصصان از نظر بصری جذاب تر هستند)،

و این پردازش باعث می شود تا از سطح وضوح بسیار خوبی برخوردار باشد.یکی از شرایطی که برای عکس گرفتن بسیار ویژه بود صحنه هایی در طبیعت و جنگل و در زیر درختان علیرغم شرایط و محیط تاریک تر بود که تصاویر روشنی را ارائه می داد و به نظر می رسید که آیفون se 2020 در تلاش بسیاری برای جبران کیفیت بوده است. در طی تست متوجه شدیم که در اغلب موارد، تصاویر موجود در منظره بسیار روشن تر از نوع واقعی خود هستند که معمولا به این معنی بود که مجور شدیم میزان نوردهی را کاهش دهیم.

از نظر کیفیت تصویری که به دست می آورید دارای اختلاف بسیار کمی است، اما هنوز هم کاستی هایی وجود دارد به عنوان مثال، قابلیت عمق زمینه در آیفون se 2020 به دلیل فقدان لنزهای قوی چندان واضح و قوی نیست.این بدان معناست که حالت پرتره در این گوشی هوشمند همیشه نمی توان بر روی لبه های جسم مورد نظر تمرکز کند و فقط می تواند از پس زمینه فوکوس کردن روی انسان استفاده کند نه روی اشیا.دوربین آیفون se 2020در بعضی مواقع لبه های موضوع مورد نظر را محو می کند، به این معنی که استفاده از یکی از جلوه های هوشمند، مانند Stage Light Mono، بسیار عجیب به نظر می رسد، به عنوان مثال ممکن است قسمت هایی از موهای سر در آن نشان داده نشود.

وقتی هزینه نسبی تلفن ها را در نظر می گیرید و این واقعیت که آیفون se 2020 جدید تقریبا دارای یک سوم قیمت آیفون ۱۱ پرومکس است، می توانید برخی از این نقص های خفیف را در نظر نگیرید و ر عوض به این موضوع فکر کنید که اپل موفق شده است که فقط با قرار دادن یک چیپست جدید در داخل آنچه که از بسیاری جهات یک گوشی قدیمی تلقی می شد، کیفیت آن را بهبود بخشد.دوربین جلویی آیفون se 2020 دارای کیفیت ۷ مگاپیکسلی و همچنین دارای ویژگی های هوشمندانه تری است یعنی که شما می توانید عکس ها را با حالت فوق العاده ثبت نمایید، به این معنی که پس زمینه از بین می رود و می توانید جهان را تنها با ویژگی های خیره کننده خود ثبت کنید.

مشاهده گوشی های آیفون در دیجی کالا

در آیفون se 2020 گزینه slofie (یعنی فیلم سلفی با حرکات آهسته) وجود ندارد و نمی توانیم بگوییم که قابلیت بسیار مهمی را از دست داده ایم اگرچه این طرز فکر ممکن است به این دلیل باشد که ما هنوز به ابداع کلمه slofie عادت نکرده ایم.کیفیت تصاویر در حالت سلفی در این تلفن هوشمند خوب است و آنها کاملا واضح و تمیز هستند و حتی در نور کم هم مناسب به نظر می رسند.

اپل الگوریتم های عکاسی خود را به خوبی در اینجا به کار برده است و توانایی دوربین جلو را برای گرفتن عکس هایی صاف و دارای نور مناسب بهبود داده است.می توان گفت که استفاده از هر یک از گزینه های حالت پرتره در سلفی بیشتر شبیه به تصویری کاملا خرد شده می باشند، به عنوان مثال به نظر می رسد که موها تا حدودی تار یا غیرطبیعی باشند اما باید توجه داشت که حالت سلفی های استاندارد به خوبی نشان داده می شوند.

از نظر ویدئو نیز، قدرت کلی آیفون se 2020 به همان خوبی است که اپل در نمونه های دیگر از خود ارائه داده است: شما می توانید فیلم های ۴K را با حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه ضبط نمایید.گزینه fps60 فقط باید در نور مناسب استفاده شود، زیرا فیلم ها در نور کم با این گزینه تاریک به نظر می رسند.

باتری آیفون se 2020

اندازه باتری آیفون se 2020 توسط اپل اعلام نشده است (هرگز این مشخصات را فاش نمی کند)، اما می دانیم که آیفون ۸ با یک پاوربانک ۱۸۲۱ mAh شارژ خواهد شد و پیش بینی می کنیم که این حجم از باتری برای آیفون se 2020 نیز استفاده شده باشد.اگر واقعا اینگونه باشد یک مسئله قابل تفکر است زیرا آیفون ۸ دارای باتری با عمر بالا نبود پس ممن است این گوشی هوشمند نیز در حالت استفاده عادی تقریبا یک روز دوام بیاورد پس شما باید تا پایان عصر بتوانید به شارژر دسترسی پیدا کنید.

2020

از نظر تئوریک، آیفون se باید از باتری با دوام بیشتری برخوردار باشد زیرا دارای یک موتور و در واقع چیپست کارآمدتر در قلب خود است و می تواند در مدیریت مصرف انرژی بهتر عمل نماید.با این حال، پل می گوید آیفون se 2020 تقریبا برابر با آیفون ۸ ماندگاری باتری داردولی در استفاده عملی، عملکردی متفاوت از آیفون جدید از نظر عمر باتری مشاهده کردیم: اینکه قطعا با استفاده از برد تقویت کننده آیفون se 2020 و آیفون ۱۱ با یکدیگر برابر نیستند و در شب مجبور خواهیم بود که مجددا از شارژر برای آیفون se 2020 استفاده کنیم.

با این حال، در روزهایی که از آن کم استفاده شود یعنی برای استفاده عکاسی یا وب گردی به طور مکرر استفاده نگردد در پایان روز ما ۳۰% دارای باتری بودیم که این مقدار نیز بسیار کم است.

مشاهده این گوشی در دیجی کالا

اما به طور کلی، این حس القا می شود که آیفون se 2020 در واقع بازگشتی به مدل های قدیمی تر ۴٫۷ اینچی آیفون داشته است، زمانی که احساس می شد قدرت باتری به اندازه ای نیست که بتواند در طول روز به راحتی باقی بماند.با این حال، اگر از مدل آیفون se 2020 جدید یا آیفون قدیمی تری استفاده کنید، متوجه هیچ مشکلی نخواهید شد و احتمالا فقط پیشرفت هایی جزئی را مشاهده می کنیدو فقط لازم به ذکر این نکته است که شرم آور است که این فرصتی که برای بهبود کارایی تلفن های هوشمند توسط اپل پیش آمده بود، با کمال تعجب از دست داد.

یکی از راه هایی که سبب جبران قدرت کم باتری در آیفون se 2020 می شود خرید و استفاده از یک شارژر فست و در واقع سریع است که بتواند زمان شارژ را کاهش دهد.سرعت شارژ کلی در حدود یک ساعت و پنجاه دقیقه برای شارژ کامل از صفر تا ۱۰۰% طول می کشد اما شارژری که در جعبه وجود دارد ۵ وات است و بسیار کند عمل می کند و پیشنهاد می شود که یک شارژر سریع آیفون را تهیه تا با توجه به نیازهای خود سریعتر تلفن همراه خود را شارژ نمایید.همچنین می توانید به جای آن شارژر بی سیم تهیه نمایید، زیرا آیفون se 2020 دارای قسمت Qiاست. یک یا دو پد بی سیم ارزان برای خانه و محل کار خود تهیه کنید و در این صورت دیگر هرگز با مشکل کمبود شارژ مواجه نخواهید بود.

مقالات پیشنهادی

بهترین گوشی سامسونگ

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۰

آیا باید آیفون se 2020 را خرید؟

اگر آن را بخرید…

  • یک آیفون جدید و با کیفیت مطلوب خواهید داشت.

این گوشی ارزان ترین گوشی موجود در شرکت اپل است. این مدل نه تنها ارزان ترین مدل است، بلکه دارای Touch ID نیز هست، یک موتور قدرتمند است که باعث می شود سرعت حسگر اثر انگشت در آن تسریع شود و همچنین دارای یک دوربین مناسب و معقول است و لازم به ذکر است که قیمت آن تقریبا نصف قیمت آیفون ۱۱ است.

  • می توانید به مدت چند سال از آن استفاده نمایید.

آیفون se 2020 از سال ۲۰۱۶ محبوب بود زیرا در همان زمان نیز یک آیفون جدید با قیمت کمتری نسبت به مدل های موجود ارائه شده بود و همین ایده نیز برای آخرین مدل آیفون se 2020 وجود دارد. با آیفون se 2020، به احتمال زیاد به مدت سه تا چهار سال به روزرسانی ها و ویژگی های امنیتی را دریافت می کنید، این مورد برای بسیاری از افرادی که از قابلیت های گوشی هوشمند به طور کامل استفاده نمی کنند، جذاب خواهد بود.

  • یک گوشی سبک است.

اگر می خواهید یک آیفون جدید داشته باشید اما نمی خواهید وزن زیادی را در جیب خود احساس کنید، پس می توانید از این مدل استفاده نمایید. این وزن بسیار کم به نظر می رسد به دلیل داشتن باتری با ظرفیت کم است.

اگر آن را نخرید…

  • اگر از هنگام ثبت عکس بهترین تصاویر را می خواهید.

با این حال که دوربین se 2020 قوی است، ولی قدرتمندترین کیفیت در محدوده ی خود را دارا نیست و در چند مورد مانند سطح نوردهی و عمق جلوه های میدانی باید بهبود بخشد. با این حال، با توجه به قیمت آن بسیار دوربین چشمگیر و قابل توجهی است و در واقع باعث ارتقای دوربین های قدیمی تر شده است.

  • اگر ماندگاری دوربین برای شما مهم است.

هنوز مطمئن نیستیم که آیا اپل ماندگاری باتری آیفون se 2020 را از آیفون ۸ ساخته یا خیر اما با توجه به اینکه مدل های جدید اکنون می توانند بسیار راحت تر در روز در هنگام استفاده دوام بیاورند، انتظار داریم این محصول نیز دوارم عمر باتری بالایی داشته باشد.

مزایا و معایب این گوشی

✔ مزایا

✘ معایب

  • دارای قاب سبکی است.
  • نسبت به سایر مدل های آیفون قیمت پایین تری دارد.
  • عمر باتری آن چندان طولانی نیست و می توانست بهتر باشد..دارای فناوری صفحه نمایش قدیمی است.

منبع :
techradar

دیدگاه ها

  • مهدی می 1, 2020 :: 9:34 ق.ظ

    این گوشی بیاد تو ایران فروش خیلی خوبی میتونه داشته باشه، هم قیمتش خیلی مناسبه هم گوشی لوکسیه مردم حمله میکنند برای خرید

    • افشین می 1, 2020 :: 9:38 ق.ظ

      کاملا موافقم، بیاد ایران تو فروش میترکونه

  • amir می 1, 2020 :: 9:47 ق.ظ

    این گوشی از نظر من بهترین گوشی میان رده هست. خیلی خوبه از لحاظ سخت افزاری و قیمت

  • Javid می 1, 2020 :: 9:40 ب.ظ

    بیاد ایران فوری میگیرم‌ خیلی خوبه این گوشی

  • سینا عباسپور می 2, 2020 :: 4:32 ق.ظ

    آیفون se 2020 فکر کنم در ایران قیمت بین ۶ الی ۱۰ میلیون خواهد داشت به دلیل اینکه برند اپل داره فروشش خیلی خوبه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *