تلگرام طلایی و هاتگرام در موبایل های اندروید پاک شدند

e954fe6f-6c71-4410-8e8a-ad9382c115ab
ب
Rate this post

گوگل دو اپلیکیشن اندروید تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام را به‌دلیل جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران از روی موبایل های اندرویدی پاک کرد. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

تلگرام طلایی و هاتگرام در موبایل های اندروید پاک شدند

گوگل‌پلی پروتکت (Google play protect) امروز به کسانی که تلگرام طلایی را نصب داشتند هشدار داده و از کاربران خواسته آن را حذف کنند. ظاهرا سرویس امنیت گوگل‌پلی در مورد این اپ فقط هشدار داده است.

اما این سرویس قابلیت این را دارد در چند دقیقه یک اپلیکیشن را بصورت اتوماتیک از روی گوشی کل کاربران دنیا حذف کند.

قبلا چند نمونه از اپلیکیشن‌هایی که یوزرنیم و پسورد اینستاگرام کاربر را سرقت می‌کردند بصورت اتوماتیک حذف شد و کمتر از چند ساعت تعداد نصب آن‌ها به زیر صد رسید و بعد از آن اعلان غیرفعال شدن اپ برای کاربران ارسال شد. و بعد از آن کاربر دیگر امکان نصب اپلیکیشن با همان نام بسته (پکیج نیم) را نداشت.

هاتگرام

ظاهرا گوگل‌پلی پروتکت علاوه بر تلگرام طلایی، در مورد برنامه هاتگرام هم به کاربران هشدار حذف داده برای تعداد زیادی از کاربران هم بصورت خودکار حذف شده است.

 

بعضی‌ها نگران هستند گوگل روزی از قابلیت حذف اپلیکیشن‌ها در گوگل‌پلی پروتکت در جهت تحریم کردن اپ‌های ایرانی استفاده کند و اقدام به حذف همه اپ‌های ایرانی از گوشی کاربران کند. چنین اقدامی بسیار بعیداست.
اگر هم به فرض بسیار ضعیف روزی چنین اتفاقی افتاد، کاربران می‌توانند قابلیت پلی‌پروتکت را غیر فعال کنند.
اما تا پیش نیامدن همچین شرایطی این کار اصلا توصیه نمی‌شود. چرا که این قابلیت شما را در برابر اپلیکیشن‌های مخرب ایرانی و خارجی محافظت می‌کند.

 

با پاک شدن تلگرم طلایی و هاتگرام مردم به تلگرام های نسخه اصلی مهاجرت میکنند و از فیلترشکن یا پروکسی های MTProto استفاده خواهند کرد. که استفاده از فیلتر شکن میتواند امنیت کاربران اندرویدی را به خطر به اندازد یا حجم مصرفی اینترنت را چند برابر کند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *