در صورت فراموشی رمز شخصی سامانه ثنا چه کنیم؟

۱۶۱۲۵۱۵۰۷۵_روش-بازیابی-رمز-ورود-ثنا
ب
Rate this post

همانطور که گفته شده بود سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ جهت ابلاغ قضایی و ارسال انواع اظهارنامه و ثبت شکایات و دادخواست ها تاسیس شد. هدف ابداع این سامانه جلوگیری در اتلاف وقت برای رسیدگی به شکایات و مشکلات احتمالی که ممکن است در مراحل ارسال ابلاغیه به وجود بیاید است. بعد از تاریخ ذکر شده دیگر ابلاغیه ای به صورت کاغذی برای کسی ارسال نمی شود.

در مقالهای پیشین راجع به ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا توضیح داده بودیم که می توان به صورت حضوری و یا غیر حضوری مراحل ثبت نام را انجام داد. همینطور راجع به ویژگی های الکترونیکی شدن ایلاغیه ها و سامانه ثنا نیز سخن گفتیم از جمله این ویژگی ها  می توان به:

کمتر شدن زمان اطلاع از ابلاغیه ها و سرعت عمل انجام و پیگیری قانونی آنها شد. افراد در سامانه ثنا می توانند به راحتی تمام مراحل حقوقی شکایات خود را پیگیری کنند.

تجمع نیافتن افراد در دفاتر حقوقی و قضایی که هم باعث ضیق وقت و هم سهولت کارکرد کارمندان و حتی مراجعه کنندگان می شود. سامانه ثنا به تمام سنین این امکان را می دهد که بدون حضور در این دفاتر به راحتی و آسانی شکایات و ابلاغیه های خود را پیگیری کنند.

همچنین تاثیر زیادی بر سرعت عمل در رودن تکمیل شدن پرونده و پیگیری کارمندان قضایی نیز دارد که باعث آسودگی افراد می شود. در کل می توان گفت سامانه ثنا هم به نفع کارمندان قضایی عمل می کند هم مراجعه کنندگان.

بازیابی رمز شخصی

 اما هم اکنون برای دسترسی به ابلاغیه ها و پی بردن به اطلاعات پرونده می بایست به سامانه الکترونیک قضایی که به آن سامانه ابلاغ می گویند مراجعه فرمایید.  لازم به ذکر است که ورود به این سایت بدون داشتن رمز ثنا امکان پذیر نمی باشد.

به طور کلی می توان گفت که هدف سامانه ابلاغ قضایی دادگستری (که آن را سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا نیز می نامند.) سهولت در بررسی پرونده ها و ابلاغیه های جاری و پرونده های در حال رسیدگی در دادگاه ها و دادسرا ها است.

و اما باید گفت مانند تمام سامانه هایی که برای ثبت نام نیاز به رمز ورود دارند برای ورود به این سامانه نیز باید رمز ورود به سامانه ثنا یا رمز شخصی خود را وارد کنید. اما معمولا مشکلی که برای ورود به این سایت وجود دارد فراموشی رمز عبور یا دسترسی نداشتن به آن به هر دلیلی است.

در اینجا افراد باید رمز عبور خود را مجددا بازیابی کنند تا بتوانند به سامانه ابلاغ ورود پیدا کنند و به ابلاغیه ها و پرونده های خود دسترسی داشته باشند. در اینجا ما مراحل بازیابی رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا را برای شما شرح خواهیم داد.

در ابتدا باید با ثبت نام و اطلاعات فردی خود که قبلا برای ورود به سامانه ثنا از آن استفاده کرده بودید را تا حدودی به یاد داشته باشید که در بازیابی رمز نیز از آن اطلاعات استفاده کنید و مجددا بتوانید وارد سامانه شوید.

ابلاغیه چیست؟

زمانی که در دفاتر قضایی چیزی راجع به دعوا های کیفری و یا فیزیکی مطرح. می شود این مراجع و دفاتر قضایی اوراقی را بین کسانی که در این دعوا نقش داشته اند برای اطلاع رسانی به اشتراک می گذارند که به آنها ابلاغیه نیز می گویند. قبل از اینکه افراد از طریق سامانه ثنا و یا به صورت الکترونیکی متوجه این ابلاغیه ها شوند مامور دادگستری وظیفه ی انتشار این ابلاغیه ها را در جلوی درب خانه داشت.

این موضوع باعث عمومی شدن دعوای خصوصی و اطلاع یافتن نزدیکان نیز می شد.  از جمله مشکلاتی که انتشار ابلاغیه حضوری داشت می توان به مفقود شدن و یا دیر رسیدن این ابلاغیه ها اشاره کرد چرا که ممکن بود مامور دادگستری کاغذ ها را در میان راه گم کند.

مراحل بازیابی رمز فراموش شده برای ورود به سامانه ابلاغ

مرحله یک: اول باید به سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی وارد شوید.

مرحله دو: در اینجا بعد از ورود به سایت بالا و باز شدن صفحه جدید گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید.

مرحله سه: در این مرحله باید اطلاعات فردی خود که شامل کد ملی، تاریخ تولد،  شماره تلفن همراه و سریال شناسنامه است وارد کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات وارده شده حتما باید مطابق اطلاعاتی که قبلا برای ورود به سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ الکتریکی ثنا وارد کرده اید باشد در غیر این صورت رمز شخصی شما بازیابی نمی شود. و بای برای رفع مشکل خود در ورود به این سایت به یکی از شعب خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه فرمایید.

مرحله چهار: بعد از وارد کردن اطلاعات فردی خود باید اعدادی که در تصویر می بینید را بدون اشتباه و مطابق کادر در محل مذکور وارد کرده سپس بر روی گزینه ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

لازم به ذکر است اگر در این مرحله احیانا با خطا مواجه شدید باید دوباره اعدادی که در تصویر جدید به شما نشان داده شده وارد کرده و مجددا گزینه ارسال کد فعال سازی را انتخاب نمایید.

مرحله پنج: اگر تمام این مراحل را درست انجام داده باشید و اطلاعات فردی شما تعارضی با اطلاعات قبلی شما نداشته باشد یک. کد برای فعالسازی به شماره شما ارسال می شود که ارسال آن حداکثر تا شصت ثانیه به طول می انجامد.

مرحله شش: کدی که برای شما ارسال شد را در محل معین و مشخص شده وارد نموده و در سطر بعدی عددی که در تصویر می بینید را در محل مشخص شده عینا وارد کنید.

و در نهایت  گزینه دریافت رمز شخصی جدید را انتخاب نمایید.

اگر عدد تصویر یا کدی که برای شما ارسال شده بود را به درستی وارد کرده باشید چند لحظه بعد کد ده رقمی که رمز شخصی شما است نشان داده می شود و شما می توانید زین پس با این رمز وارد سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا شوید.

فرایند احراز هویت سامانه ثنا با همکاری یوآیدی به صورت غیرحضوری انجام می شود. کاربران با انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی و با استفاده از گوشی هوشمند، می توانند از خدمات حوزه قضایی به صورت غیرحضوری و شبانه روزی استفاده نمایند. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *