بهترین لپ تاپ های رندرینگ در سال ۲۰۲۳

Picture1
ب
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از انواع لپ تاپ برای کسانی که در زمینه مدل سازی سه بعدی، انیمیشن سازی، طراحی و… کاربرد دارد لپ تاپ رندرینگ است. هر ساله برندهای مطرح جهانی نسل جدیدی از لپ تاپ های جدیدی برای این نوع کاربری به بازار عرضه می کنند.  لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ طبق رسم هر ساله معرفی شد تا کاربران بتوانند با ویژگی های برتر این لپ تاپ ها و قابلیت هایی که مناسب رندرگیری است آشنا شوند. در این مقاله شما را با بهترین  لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ آشنا خواهیم کرد.

معرفی لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳

بهترین  لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ که از سوی کاربران و کارشناسان این حوزه به عنوان پرچمدار و برترین ها شناخته شده اند به شرح زیر است:

ایسوس ZenBook Pro Duo: این لپ تاپ را یکی از بهترین ها و حتی عالی ترین گزینه برای رندرینگ به شمار می آید. از مهمترین ویژگی های خاص آن می توان به قوی بودن پردازنده آن از نظر سرعت و عملکرد اشاره کرد. این لپ تاپ نسل جدید شرکت اینتل core i9 است و بهترین گزینه برای رندرینگ در منزل است. رم ۸ هسته ای با پردازشگر ۵۰ هرتز و فناوری چند رشته ای قابلیت های این لپ تاپ را به شکل خیره کننده ای افزایش داده و موفق شده بالاترین میزان رضایت را از کاربران کسب کند. به طور خلاصه میتوان گفت ایسوس ورک استیشن بسیار قدرتمند، پرسرعت، فضای ذخیره سازی بالا، فوق حرفه ای و البته بسیار گران قیمت است.

ام اس آی GL65 Leopard: در میان برترین های رندرینگ این مدل ام اس آی نیز توانسته به خوبی بدرخشد. نمایشگری با بهترین و عالی ترین کیفیت در قاب ۱۵٫۶ اینچی فول اچ دی باعث شده تا طراحی ها در ان به بهترین شکل انجام شود. گستره رنگی بسیار بالا و کیفیت بی نظیر تصاویر چشم هر بیننده ای را خیره می کند. شما می توانید برای کاربری های مختلف اعم از طراحی های معماری و سه بعدی از این لپ تاپ استفاده کنید. پردازنده ۲٫۶ گیگاهرتز، اینتل core i7، حافظه SSD 512 گیگابایت از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ به شمار می آید. اگر بخواهیم به طور خلاصه آن را معرفی کنیم می توانیم بگوییم لپ تاپی با نمایشگر عالی، فضای ذخیره سازی زیاد، باتری قوی و از نظر قیمت مقرون به صرفه است.

ایسوس ROG Strix Scar: یکی از بهترین هایی که به عنوان گزینه مناسب برای طراحی های سه بعدی است. ابعاد نمایشگر ۱۷٫۳ است و کیفیت آن بسیار بالاست. نمره رفرش ریت ۳۰۰ هرتزی آن هر کاربری را برای طراحی های بدون لگ راضی می کند. علاوه بر آن کارت گرافیک به کار رفته در آن بهترین گزینه برای ساخت انیمیشن و طراحی های گرافیکی است. به طور خلاصه میتوان گفت این مدل ایسوس، با کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی و رفرش ریت بالا، سیستم خنک کننده هوشمند و نمایشگر با کیفیت رضایت زیادی به همراه داشته باشد. تنها ایرادی که شاید بتوان به این لپ تاپ وارد کرد، وزن سنگین آن است که امکان حمل را برای کاربر کمی سخت می کند.

همانطور که میدانید این لپ تاپ ها در زمره لپ تاپ های گران قیمت به شمار می آید. برای کاهش هزینه ها و نیز خرید بهتر می توانید اقدام به خرید لپ تاپ استوک کنید. برای این منظور می توانید با جستجو در میان گزینه های مناسب با کاربری خود و انتخاب چند گزینه برای خرید به فروشگاه آنلاین به روز استوک عرضه کننده انواع لپ تاپ استوک و لوازم جانبی آن اقدام کنید.

ویژگی های لپ تاپ های رندرینگ

اگر قصد خرید HP laptop یا هر برند دیگری برای کاربری رندرگیری دارید لازم است موارد مهمی که باید در این لپ تاپ ها در نظر بگیرید. مهمترین این ویژگی ها در  لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ عبارت است از:

  • مادربرد: یکی از قطعات مهم در همه لپ تاپ ها مادربرد به کار رفته در آن است که به دلیل ارتباط همه اجزا به آن باید عملکرد و قابلیت های بالایی داشته باشد.
  • سی پی یو: یا پردازنده مرکزی نیز قطعه دیگری است که باید برای لپ تاپ های رندرینگ به آن توجه کنید. در این لپ تاپ ها پردازنده ۴ گیگاهرتزی مناسب است.
  • کارت گرافیک: از آنجا که لپ تاپ های رندرینگ از نظر گرافیکی باید بسیار قوی باشند از همین رو در این لپ تاپ ها از GPU استفاده می شوند که به آن پردازنده گرافیکی نیز می گویند. در این لپ تاپ ها وجود این پردازنده گرافیکی به دلیل طراحی های سه بعدی و مدلسازی ها ضرورت دارد.
  • حافظه کارت گرافیک: حداقل حجم این حافظه باید ۶ گیگاهرتز باشد.
  • رم: از آنجا که حجم طراحی ها و مدل سازی های سه بعدی در این لپ تاپ ها زیاد است از همین رو وجود رم می تواند به عنوان حافظه کوتاه مدت دستگاه برای رندر عمل کند.
  • حافظه: همه خروجی های طراحی های شما باید روی حافظه دستگاه ذخیره سازی و نگهداری شود. برای این منظور می توانید از انواع هارد SSD ،HDD و NVME SSD استفاده کنید. بهترین حجم و هارد هاردهای SSD یک ترابایت است.
  • نمایشگر: یکی از مهمترین ویژگی های که برای لپ تاپ رندرینگ مدنظر قرار دهید کیفیت صفحه نمایش آن است. سایز مناسب، کیفیت و وضوح بالای تصویر و دقت در تفکیک رنگ باید در این نمایشگرها به شکل عالی و با کیفیت باشد. رزولوشن حداقلی برای این نمایشگرها ۱۰۸۰ پیکسل است.

از آنجا که همه این ویژگی ها بر قیمت دستگاه تاثیر مستقیم دارد از همین رو می تواند اقدام به خرید لپ تاپ استوک دل، لنوو، ایسوس یا هر برند دیگر کنید، تا علاوه بر داشتن لپ تاپ رندرینگ مناسب هزینه زیادی نیز به شما تحمیل نشود.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳

همانطور که پیشتر گفته شد شما می توانید لپ تاپ کارکرده اچ پی مناسب رندرینگ یا هر برند دیگری را خریداری کنید. اما در زمان خرید باید راهنمای  لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ را در نظر بگیرید تا بتوانید رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید. به طور مثال خرید لپ تاپ دل صرف برند بودن آن برای شما کفایت نمی کند و حتی برخی ویژگی های خوب نیز نمی تواند به معنای رضایت بخش بودن و کاربردی بودن دستگاه برای کار رندرینگ باشد.

از مهمترین مواردی که در زمان خرید باید به آن توجه کنید عبارت است از:

  • توجه به سیستم خنک کننده آن برای کاهش دمای پردازنده و کارت گرافیک
  • سیستم عامل OS، ویندوز یا لینوکس برای رندرگیری
  • تست سلامت لپ تاپ به ویژه در لپ تاپ های کارکرده، دست دوم و استوک

جمع بندی

لپ تاپ های رندرینگ ۲۰۲۳ در واقع بهترین لپ تاپ هایی است که از نظر شرکت های تولید کننده و کاربران بالاترین رضایتمندی را کسب کرده اند. در واقع برندهای مختلف سعی کردند برای کاربران رندرینگ دستگاه هایی با بالاترین قابلیت ها  تولید و روانه بازار کنند.

اگر قصد دارید برای خرید این لپ تاپ ها اقدام کنید بهتر است انتخابی متناسب با نوع کاربری خود داشته باشید، رم ۱۶ گیگابایت، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD، صفحه نمایشی با حداقل ۳۰۰ نیت روشنایی و نیز پردازنده های اینتل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته قیمت این لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های معمولی گرانتر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *