گوگل توزیع نسخه های مختلف اندروید را منتشر کرد

android-pie-chart
ب
Rate this post

گوگل بلاخره آمار جدیدی از درصد استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید رو منتشر کرده است که سهم اندروید ۹ پای به ۱۰ درصد رسیده است. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

از آخرین‌ باری که گوگل اطلاعات رسمی درباره‌ی درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید را ارائه داده، ۶ ماه می‌گذرد و حالا این شرکت آمار و اطلاعات جدیدی در‌این‌باره منتشر کرده است. براساس آمار جدید گوگل، هم‌اکنون جدید‌ترین نسخه‌ی عمومی سیستم‌عامل موبایلی این شرکت، یعنی اندروید ۹ پای، روی بیش از ۱۰ درصد از محصولات اندرویدی نصب شده است.

 

در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اندروید، بخشی با عنوان داشبورد توزیع‌ها وجود دارد که در آن، جزئیات میزان استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل یادشده دردسترس افراد قرار دارد. هم‌اکنون، بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید در دنیا وجود دارد و در این بخش، اطلاعات مفیدی از نسخه‌های مختلف اندروید به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود. دانستن اینکه درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید در دنیا چقدر است، می‌تواند برای تمامی افرادی بسیار ارزشمند باشد که با این سیستم‌عامل سروکار دارند.

 

اطلاعات ارائه‌شده در داشبورد توزیع‌های اندروید، آخرین‌بار در اکتبر۲۰۱۸ به‌روزرسانی شده بود. گوگل در اوایل دسامبر، نکته‌ی کوچکی در زیر چارت درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید اضافه کرد:

 

حال ماه‌ها از این موضوع می‌گذرد و ردموندی‌ها توضیحی در‌این‌زمینه ارائه نداده بودند تا اینکه امروز، سرانجام آمار و ارقام مربوط‌به این بخش را به‌روزرسانی کردند. گوگل دلیل ارائه‌نکردن به‌روزرسانی در ۶ ماه گذشته را مشکل فنی می‌داند و اعلام کرده حالا مشکل کاملا رفع شده است. این شرکت وعده داده داشبورد توزیع‌های اندروید را همیشه به‌روزرسانی کند. البته گوگل در گفت‌وگو با وب‌سایت ونچربیت گفته است به‌روزرسانی‌های این بخش از‌این‌پس به‌صورت ماهانه نخواهد بود.

 

درصد توزیع نسخه‌های مختلف اندروید

اندروید

درادامه، آمار جدید منتشرشده‌ی گوگل را با آمار اکتبر‌۲۰۱۸ مقایسه می‌کنیم:

اندروید ۹.۰ پای (اوت‌۲۰۱۸): ۱۰.۴ درصد

اندروید ۸.۰ و ۸.۱ اوریو (اوت‌۲۰۱۷ و دسامبر‌۲۰۱۷): با ۶.۸ درصد افزایش ۲۸.۳ درصد

اندروید ۷.۰ و ۷.۱ نوقا (اوت‌۲۰۱۶ و اکتبر‌۲۰۱۶): با ۹.۹ درصد کاهش ۱۹.۲ درصد

اندروید ۶.۰ مارشمالو (اکتبر‌۲۰۱۵): با ۴.۴ درصد کاهش ۱۶.۹ درصد

اندروید ۵.۰ و ۵.۱ آب‌نبات‌چوبی (نوامبر‌۲۰۱۴ و مارس‌۲۰۱۵): با ۳.۴ درصد کاهش ۱۴.۵ درصد

اندروید ۴.۴ کیت‌کت (اکتبر‌۲۰۱۳): با ۰.۷ کاهش ۶.۹ درصد

اندروید ۴.۱ و ۴.۲ و ۴.۳ جلی‌بین (ژوئیه‌ی۲۰۱۲ و نوامبر‌۲۰۱۲ و ژوئیه ۲۰۱۳): با ۱.۸ درصد کاهش ۳.۰ درصد

اندروید ۴.۰ (دسامبر۲۰۱۱): بدون تغییر ۰.۳ درصد

اندروید ۲.۳ نان‌زنجفیلی (دسامبر۲۰۱۰): با ۰.۱ درصد افزایش ۰.۳ درصد

نرخ توزیع اندروید حالا بدین‌ترتیب است: اوریو در جایگاه نخست فهرست قرار دارد و پس‌ازآن، اندروید نوقا جایگاه دوم را ازآنِ خود کرده است. اندروید مارشمالو و آب‌نبات‌چوبی به‌ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند. اندروید پای در این فهرست در جایگاه پنجم قرار دارد و اندروید کیت‌کت و جلی‌بین به‌ترتیب در جایگاه‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌ دارند. اندروید بستنی‌خامه‌ای در جایگاه هشتم و اندروید نان‌‌زنجفیلی نیز در جایگاه نهم فهرست قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد تا چند ماه دیگر، اندروید ۹ پای در فهرست مذکور در بین سه نسخه‌ی پراستفاده‌ی اندروید قرار بگیرد.

اندروید

پیش‌ازاین، اندروید نوقا و اندروید اوریو برای دستیابی به سهم ۱۰ درصدی در این فهرست به ۱۰ ماه زمان نیاز داشتند؛ اما حالا این رکورد شکسته شده و اندروید پای حدود ۸ ماه زمان نیاز داشت تا به سهم ۱۰ درصدی دست یابد.

 

 

منبع :
venturebeat.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *