بررسی اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹

macbook-pro-16-min-750×430
ب
5/5 - (2 امتیاز)

مک‌ بوک پرو ۱۶ / MacBook Pro 16 نسل جدید کامپیوترهای همراه و حرفه‌ای شرکت اپل است که اولین مدل‌های آن در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و آماده عرضه شدند. در ادامه به ببرسی مزایا و معایب مک بوک پرو۱۶ اینچی نسخه ۲۰۱۹ در سایت صفر و یک خواهیم پرداخت.

یک صفحه کلید کاملا جدید، نمایشگر بزرگتر با حاشیه های باریک تر، با قدرت یک پردازنده ۸ هسته ای Core i9 و فضای ذخیره سازی تا ۸ ترابایت باعث شده اپل مک بوک پرو جدید یک هیولا باشد.

بیشتر از آنچه دوست دارید! این قولی بود که اپل برای ساخت مک بوک جدید خود به علاقه مندان داد. اپل خوش قول بود و با ارائه طیف وسیعی از بهبود های نسبت به نسل های قبلی، لپ تاپی ساخت که علاقه مندان این برند را خوشحال کرد. بنابراین اپل با ساخت مک بوک پرو ۲۰۱۹ توانست بهترین مک بوک تاریخ خود را بسازد. با صفرو یک همراه باشید تا به این لپ تاپ زیبا نگاهی بیاندازیم.

 

طراحی، ساخت و صفحه نمایش مک بوک پرو ۲۰۱۹:

macbook pro 16
macbook pro 16

لپ تاپ جدید اپل به صفحه نمایش رتینای ۱۶ اینچی از نوع LED‑backlit مجهز شده است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ است که با این رزولوشن دارای تراکم پیکسلی ۲۲۶ است که برای یک لپ تاپ بسیار خوب است. این صفحه نمایش که با گسترش بیشتر نسبت به نسل قبل سطح بیشتری از لپ تاپ را می پوشاند باعث شده نسل جدید با وجود افزایش سایز صفحه نمایش، تغییر سایز کلی زیادی نداشته باشد. خبر خوب این است که اگر با این صفحه نمایش راضی نمی شوید، اپل امکان استفاده از صفحه نمایش های اکسترنال تا کیفیت ۶K را نیز برای لپ تاپ های خود فراهم کرده است. البته باید گفت بهتر بود اپل برای پرچمدار لپ تاپ های خود به صورت استاندارد از صفحه نمایش ۴K استفاده می کرد تا بتواند از نظر کیفیت نمایش تصاویر با برترین های بازار رقابت کند. صفحه نمایش مک بوک پرو جدید دارای حداکثر نرخ رفرش ۶۰هرتز است که هر چند خوب است اما در سطح بهترین ها نیست. این صفحه نمایش اما از نظر روشنایی یکی از برترین های بازار بوده و دارای روشنایی معادل ۵۰۰ نیت است. مک بوک جدید از دو رنگ زیبای نقره ای و خاکستری فضایی بهره می برد. این لپ تاپ به شمار مناسبی پورت مجهز شده است که مهم ترین آنها ۴ درگاه تاندربولت۳ است که به این لپ تاپ توانایی انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت ۴۰گیگابایت بر ثانیه را می دهد. خبر خوب این است که موج حذف جک های ۳٫۵ م م هنوز به مک بوک پرو نرسیده و بنابراین اگر هدفونی با جک ۳٫۵ م م دارید می توانید آن را به مک بوک خود متصل کنید. سایز های کلی مک بوک پرو۱۶ جدید به این شرح است: طول: ۳۵٫۷۹ سانتی متر، عرض ۲۴٫۵۹ سانتی متر و ضخامت ۱٫۶۲ سانتی متر. با این ابعاد، مک بوک جدید دارای وزن ۲ کیلوگرم است که با وجود ویژگی های سخت افزاری و سایز آن، وزن قابل قبولی محسوب می شود.

 

 

کیبورد در مک بوک پرو ۱۶ نسخه ۲۰۱۹

macbook-pro-16
macbook-pro-16

شاید ارائه صفحه نمایش بزرگتر، مهمترین بهبودی باشد که مک بوک جدید تجربه کرده است اما در زیر این پوسته زیبا نیز نوآوری های بسیاری وجود دارد. یکی از مهم ترین بهبود های این نسل نسبت به نسل قبل، ارائه صفحه کلیدی تمام عیار و به روز شده است. در نسل قبل مک بوک پرو کاربران مشکلاتی با صفحه کلید لپ تاپ خود داشتند که اپل سعی کرده در این نسل با ارائه به روز رسانی کاملی در این زمینه، این مشکلات را به طور کامل حل کند. این صفحه کلید نه تنها زیبایی نسل قبل را حفظ کرده بلکه با طراحی ظریف و زیبای خود باعث شده مک بوک پرو همچنان بسیار باریک باشد به گونه ای که مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ تنها دارای ۱۶م م ضخامت است که یکی از باریک ترین لپ تاپ های بازار محسوب می شود. صفحه کلید مک بوک پرو همچنان بهبود های دیگری را نیز تجربه کرده است که از جمله بهتر شده تاچ پد آن است که باعث راحتی بیشتر کاربران در استفاده از آن شده است. همواره کاربران از سختی استفاده از کیبورد لپ تاپ های بسیار باریک اپل که از نوع کیبورد های پروانه ای بوده اند رنج برده اند اما اپل تصمیم گرفت در این نسل از مک بوک پرو این مشکل را به کلی برطرف کند و حالا می توانید با کیبوردی که کلید های آن پیمایش بهتری دارد (افزایش پیمایش ۰٫۵ میلی متری) و در عین حال باریک است روبرو شوید. با این تغییرات، اپل استفاده از کیبورد های پروانه ای را متوقف کرده و به سراغ کیبورد های با مکانیزم قیچی قبلی رفته است. صادقانه بگوییم که این صفحه کلید برترین صفحه کلیدی است که تا به حال بر روی مک بوک پرو های اپل دیده ایم.

خرید مک بوک پرو

سخت افزار مک بوک پرو ۱۶:

همانطور که گفتیم مک بوک پرو جدید با داشتن سخت افزاری بسیار قدرتمند یک هیولا است. اپل در این لپ تاپ دو نوع پردازنده را به خریداران پیشنهاد می دهد. پردازنده نخست از نوع ۸ هسته ای Core i9 اینتل است که دارای فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز بوده که در حالت بوست به ۴٫۸ میرسد. این پردازنده دارای ۱۶ مگابایت حافظه کشL3 می باشد. این پردازنده توانایی انجام اغلب کار های روزانه را دارد اما چنانچه به پردازنده قدرتمند تری نیاز دارید باید به سراغ پردازنده هشت هسته ای دیگری بروید که آن نیز از نوع Core i9 اینتل بوده و دارای حداکثر قدرت ۵٫۰ گیگاهرتز در حالت بوست است و همانند پردازنده قبلی با ۱۶ مگابایت حافظه کش همراه است.. البته اپل برای آن دسته از کاربرانی که نمیخواهند استفاده سنگینی از لپ تاپ خود کنند، پردازنده با توان کمتر یعنی پردازنده شش هسته ای از نوع Core i7 اینتل را در نظر گرفته است. این پردازنده دارای قدرت ۲٫۶گیگاهرتز است که در حالت بوست به ۴٫۵ گیگاهرتز می رسد و با ۱۲ مگابایت حافظه کش همراه شده است.

بسیاری از سازندگان لپ تاپ ها از پردازنده های گرافیکی انویدیا استفاده میکنند اما اپل همواره به استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD تمایل داشته است و در بسیاری از محصولات خود از پردازنده های ساخت این شرکت بهره می برد. بنابراین در مک بوک پرو جدید نیز شاهد استفاده از دو پردازنده گرافیکی AMD هستیم که با توجه به نیاز کاربر، میتوان یکی را انتخاب کرد. کارت گرافیک نخست از نوع AMD Radeon Pro 5500M است که دارای حافظه گرافیکی ۴ گیگابایت است و به خودی خود یک کارت گرافیک بسیار خوب محسوب می شود اما چنانچه برترین ها را می خواهید و تمایل دارید با مک بوک پرو اپل با لپ تاپ های گیمینگ رقابت کنید باید به سراغ کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5500M بروید که دارای ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی است. اپل در زمینه رم نیز برای پرچمدار خود برترین ها را قرار داده است به گونه ای که کاربر می تواند با توجه به نیاز و بودجه اش، حافظه رم را بین نمونه های ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی انتخاب کند. مک بوک جدید اپل از نظر حافظه ذخیر سازی اطلاعات نیز یکی از برترین هاست و می توانید از حافظه هایی بین یک تا ۸ ترابایت استفاده کنید که همه از نوع SSD هستند و این یعنی نهایت قدرت ذخیر سازی اطلاعات. این حجم زمانی به چشم می آید که آن را با بسیاری لپ تاپ های گیمینگ بازار که به عنوان برترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری شناخته می شوند، دارای حجم ذخیر سازی ۲ ترابایتی هستند که برخی حتی از نوع SSD نیز نیستند.

 

اپل برای اینکه این لپ تاپ قدرتمند از بتواند با تمام توان کار کند و از نظر شارژدهی مشکلی نداشته باشد، از برترین باتری بین تمام مک بوک های خود استفاده کرده است. این باتری ها از نوع ۱۰۰ واتی لیتیوم پلیمری بوده که دارای به گفته اپل می توانید با آن ۱۱ ساعت وب گردی کنید و یا ۱۱ ساعت به تماشای اپل تی وی یا تماشای فیلم بپردازید. چنانچه از لپ تاپ خود استفاده نکنید، مک بوک پرو می تواند تا ۳۰ روز شارژ باتری خود را حفظ کند.

 

دوربین، سیستم صوتی و اتصالات بی سیم در مک بوک پرو ۱۶:

دوربین از جمله جا هایی است که اپل همواره قدرت خود را در آن بخش ها نشان داده است. بنابراین باید از مک بوک پرو نیز انتظار یکی از برترین دوربین ها در بین لپ تاپ های بازار را داشته باشید. مک بوک پرو ۱۶ دارای دوربینی با قابلیت ثبت تصاویر HD بوده که باید گفت در بین لپ تاپ های بازار کیفیت خوبی دارد. اپل برای این لپ تا از ۶ اسپیکر قدرتمند استفاده کرده است که توانایی پخش صدا به صورت واید استریو و با کیفیت بالا را دارند. همچنین وجود جک۳٫۵ م م هدفون باعث شده بتوانید از هدفون نیز در این لپ تاپ استفاده کنید مک بوک پرو دارای اتصال وای فای از نوع ۸۰۲٫۱۱ac است. همچنین مک بوک پرو به نسخه ۵٫۰ بلوتوث مجهز شده است.

خرید مک بوک پرو

جمع بندی و خرید:

مک بوک های اپل همواره جزو برترین لپ تاپ های بازار بوده اند و مک بوک پرو جدید نیز این برتری را بیش از پیش به اثبات رسانده است. اگر یک لپ تاپ نیاز دارید که بتواند تمامی کار های روزانه را با برترین کیفیت ممکن انجام دهد و در کنار آن بتوانید بازی های روز دنیا را نیز با تنظیمات مناسبی اجرا کنید باید گفت مک بوک پرو همان چیزی است که دنبالش هستید. البته همه اینها با قیمت ارزانی بدست نمی آید و برای خرید این لپ تاپ در نسخه پایه خود باید ۲۴۰۰ دلار بپردازید ولی اگر می خواهید بالاترین سخت افزار های موجود را برای لپ تاپ خود سفارش دهید باید ۶۶۰۰ دلار هزینه کنید که واقعا رقم زیادی است. البته اگر لپ تاپ را برای کار های مخصوصی همچون گیمینگ تهیه می کنید به نظر میرسد با این هزینه انتخاب های بهتری نیز در بازار وجود دارد که نیاز کاربر را کاملا برطرف می کنند. در ادامه به خلاصه ای از مزایا و معایب مک بوک پرو۱۶ اینچی نسخه ۲۰۱۹ می پردازیم.

مزایا :

  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت و ۱۶ اینچی
  • سخت افزار بسیار قدرتمند در سطح لپ تاپ های گیمینگ
  • اسپیکر های قدرتمند با کیفیت صدای عالی
  • کیبورد جدید و کارآمد

معایب :

  • عدم ارائه صفحه نمایش ۴K
  • بسیار گران قیمت
  • عدم پشتیبانی از پورت USB

 

منبع :
صفرویک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *