چگونه تحریم نقشه گوگل بر روی دامنه .ir را دور بزنیم

۰e589be5-5b5f-447d-af6d-cb50a480a41b
ب
Rate this post

متاسفانه گوگل از امروز سرویس نقشه خود (گوگل مپ) را برای سایت‌های ایرانی دارای دامنه .ir تحریم کرده و از این پس سایت‌های .ir اجازه استفاده از نقشه در سایت خود را ندارند. در این مقاله قصد دارم یکی از روش های دور زدن زدن تحریم های گوگل مپ را به شما معرفی کنیم.

 

چگونه تحریم نقشه گوگل بر روی دامنه .ir را دور بزنیم

 

“احتمالا در خبرها خوانده اید از امروز گوگل سرویس نقشه خود (گوگل مپ) را برای سایت‌های ایرانی دارای دامنه .ir تحریم کرده و از این پس سایت‌های .ir اجازه استفاده از نقشه گوگل در سایت خود را ندارند و در صورت استفاده با خطا (مطابق تصویر) زیر می‌شوند.

گوگل
این تحریم در حال حاضر تنها سایت‌های دارای دامنه .ir را شامل می‌شود و سایر دامنه‌ها را شامل نمی‌شود.

سایت‌های جدید که امکان تغییر دامنه دارند، برای رفع این مشکل می‌توانند دامنه سایت خود را به دامنه‌ای غیر از .ir تغییر دهند که راه حل منطقی‌ای نیست.

راه حل دوم که من تست کردم، این است که ابتدا یک دامنه غیر .ir نظیر .com , … برای نمایش نقشه ثبت کنید و کدهای مربوط به نمایش نقشه را در صفحه‌ای بر روی این دامنه قرار دهید. سپس با استفاده از IFrame، صفحه شامل نقشه بر روی دامنه جدید را در سایت اصلی خود با دامنه .ir نمایش دهید.

در این روش در واقع نقشه بر روی صفحه‌ای از دامنه .com شما نمایش داده می‌شود و شما با استفاده از IFrame محتوای آن صفحه را در سایت .ir خود نمایش می‌دهید.

چند نکته اضافی برای انجام اینکار:

۱- در دامنه جدید خود از اسامی مشابه سایت اصلی خود استفاده نکنید تا احتمال شناسایی شدن متر باشد.

۲- برای سایت جدید، یک پروژه جدید در کنسول توسعه دهندگان گوگل (Google Developers Console) ایجاد کنید و از پروژه و apiKey قبلی استفاده نکنید.

۳- در صورتی که نیاز دارید در سایت خود از نقشه‌های متعدد استفاده کنید، موقعیت مکان را از طریق Query String به صفحه نمایش نقشه بر روی دامنه جدید ارسال کنید.

در صورتی که دوستان شما هم در این مورد به مشکل بر خوردند، می‌توانید با ارسال این مطلب برای آن‌ها، به آن‌‌ها کمک کنید.”

امید است که این راه حل برای شما نیز کارساز باشد. شما نیز اگر برای دور زدن این تحریم گوگل راه حل خلاقانه دیگری دارید، آن را در بخش نظرات برای استفاده سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه ها

  • مهدی عدالت ژوئن 10, 2018 :: 11:01 ق.ظ

    استفاده از iframe برای سئوی وب سایت مضر است

    • احمدرضا ملاحسینی ژوئن 10, 2018 :: 3:10 ب.ظ

      سلام دوست گرامی آره حرف شما درست هست ولی به ناچار برخی اوقات مجبوریم از این روش استفاده کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *