آپدیت جدید تلگرام و پشتیبانی از پروتکل پروکسی MTProto

techbeen.ir_MTProto1
ب
5/5 - (1 امتیاز)

⁣با انتشار آپدیت‌های جدید تلگرام، برخی کانال‌ها طبق گذشته با استفاده از عباراتی مثل “تلگرام ضد فیلتر” و “بلاک چین” و … اقدام به معرفی این بروزرسانی کردند.در واقع آپدیت اخیر تلگرام ارتباطی به ضد فیلتر شدن یا تکنولوژی بلاک چین ندارد، بلکه با اضافه کردن پشتیبانی از ⁣MTProto Proxy به تلگرام، استفاده از این نوع پروکسی را نیز برای کاربران امکان‌پذیر کرده است. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

پروکسی MTProto چیست؟

 

پس از آپدیت به آخرین نسخه (۴.۸.۹) اندروید تلگرام، در بخش تنظیمات (⁣settings > Data and Storage > Proxy Settings > Add Proxy) مشاهده می‌کنید که گزینه MTProto PRoxy به این بخش اضافه شده است.⁣پروتکل MTProto که در سایت تلگرام بصورت کامل در مورد آن توضیح داده شده است، با هدف ایجاد ارتباطی سریع و امن توسط نیکلای دورف (برادر پاول دورف و مغز متفکر تیم فنی تلگرام) طراحی شده است و کلیه پیام‌ها شامل متن، تصویر، صوت و ویدئو را بصورت End to End رمزنگاری می‌کند و اجازه نمی‌دهد پیام‌های ارسالی توسط شبکه‌ها و سرورهای بین راه مشاهده شوند.

پیشنهاد میشود

برای استفاده از پروکسی‌های MTProto می‌توانید از ارایه دهندگان این نوع پروکسی، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید که اکثرا در قالب یک لینک هست و با کلیک بر روی آن اطلاعات مورد نیاز بصورت اتوماتیک در این بخش وارد می‌شود.

 

همچنین می‌توانید بصورت همزمان بیش از یک پروکسی در این بخش اضافه کنید که تلگرام وضعیت و سرعت پینگ سرور هریک از آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد و شما راحت‌تر می‌توانید پروکسی فعال در آن لحظه را انتخاب کنید (طبق تصویر).

البته تلگرام به ارائه دهندگان پروکسی MTProto اجازه داده یک کانال تبلیغاتی را به کاربر نمایش دهند که ممکن است شما با استفاده از برخی پروکسی‌های MTProto یک کانال تبلیغاتی را نیز مشاهده کنید.

 

MTProto

 

یکی از مزیت‌های مهم ست کردن پروکسی روی یک اپلیکیشن نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان این هست که اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان به دلیل اجرا شدن بر روی کل گوشی، مصرف باطری بیشتری دارند و باعث مصرف سریع‌تر شارژ گوشی می‌شوند، اما ست کردن پروکسی روی یک اپلیکیشن خاص مثل تلگرام این مشکل را در بر ندارد.⁣ در حال حاضر استفاده از این قابلیت بر روی نسخه‌های زیر فعال شده است:

 

  •  اندروید نسخه ۴.۸.۹
  •  macOS نسخه ۳.۸.۳
  •  دسکتاپ نسخه ۱.۲.۱۸
  •  ایکس iOS نسخه ۵.۰.۳ (در لحظه نوشتن این مطلب، هنوز به تلگرام iOS اضافه نشده و فقط بر روی تلگرام X اضافه شده است)

حتما توجه داشته باشید ⁣به‌روزرسانی‌ها را تنها از لینک‌های معتبر نظیر گوگل‌پلی و اپ‌ستور نصب کنید و از نصب فایل‌های .Apk که در کانال‌ها و گروه‌ها دست به دست می شوند خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *