۵ مرداد طولانی ترین ماه گرفتگی( خسوف ) قرن رخ می دهد

۲۵۳۶۸۴۸
ب
5/5 - (1 امتیاز)

۵ مرداد ۹۷ طولانی ترین ماه گرفتگی قرن بیست و یکم به مدت زمان ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه رخ میدهد. مردم اروپا، آفریقا، آسیا، استرالیا و برخی از نقاطی از آمریکا می توانند آن را ببینند. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

 

طبق گزارش گروه علمی سایت تکبین به نقل از  “foxnews”، طولانی ترین ماه گرفتگی قرن بیست و یکم در ۵ مرداد (۲۷ جولای) امسال قابل رویت است.

ماه گرفتگی یا خسوف کامل موقعی رخ می دهد که کل ماه وارد سایه کل کره زمین می شود. خسوف ۵ مرداد نیز حدود ۱ساعت و ۴۳ دقیقه به درازا  می کشد. البته مردم آمریکا نمی توانند این رویداد نادر را رویت کنند. طولانی ترین خسوف قرن بیست و یکم به طور کلی در اروپا، آفریقا، آسیا، استرالیا و همین طور نقاطی  از آمریکای جنوبی قابل رویت است.

ماه گرفتگی

در این ماه گرفتگی طولانی ۱ساعت و ۴۳ دقیقه ای، ماه از مرکز سایه زمین می گذرد. ماه گرفتگی کامل قبلی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ فقط یک ساعت و ۱۶ دقیقه طول کشید زیرا ماه از بخش جنوبی سایه زمین می گذرد. ماه گرفتگی ژانویه ۲۰۱۹ میلادی نیز یک ساعت و دو دقیقه طول می کشد زیرا ماه از بخش شمالی سایه زمین می گذرد.

به نقل از داشنمندان طولانی ترین ماه گرفتگی ۱ساعت و ۴۷ دقیقه به درازا می کشد. طولانی ترین ماه گرفتگی کامل قرن بیستم در ۱۶ جولای ۲۰۰۰ میلادی اتفاق افتاد و یک ساعت و ۴۶.۴ دقیقه طول کشید.

 

منبع :
foxnews

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *