معلمی در غنا روی تخته سیاه مایکروسافتword تدریس می کند!!!!

photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۷_۰۰-۵۳-۲۸
ب
Rate this post

آیامدرسه‌تان کامپیوتر دارد؟ پس خدارا شکر کنید جدیدا تصاویری در اینترنت پخش  شده که یک معلم را در کشور غنا در حالی نشان می‌دهد که روی تخته سیاه، مایکروسافت Word تدریس می‌کند. مشخصا کلاس این مدرسه‌ در غنا کامپیوتر نداشته و معلم هنرمند، مو به مو منوها و آیکون‌های Word را روی تخته سیاه ترسیم می‌کند و با تعهد بسیار  سعی می‌کند به دانش‌آموزان Word یاد بدهد.

این معلم ریچارد آکوتو نام دارد و کلا کارش تدریس ICT در مدارس غنا است. در کشور غنا در دبیرستان‌ها ICT تدریس می‌شود و دانش‌آموزان برای اینکه بتوانند این مقطع را با موفقیت طی کنند باید از پس امتحان آن که به صورت سراسری برگزار می‌شود بر آیند.

خود آقای آکوتو می‌گوید که این اولین بارش نیست این کار را انجام می‌دهد و چون بسیاری از مدارس غنا فاقد کامپیوتر هستند، گاهی مجبور می‌شود روی تخته سیاه نقاشی کند. جالب این جاست که کار طراحی آقای آکوتو خیلی خوب است و با دقت از گچ‌های رنگارنگ استفاده می‌کند.

ظاهرا که کمپانی مایکروسافت بعد از انتشار این عکس‌ها در اینترنت قول داده به آقای آکوتو یک سیستم بدهد تا دیگر این‌قدر به زحمت نیفتد. با این حال آکوتو می‌گوید که فقط این دبیرستان به ۵۰ کامپیوتر احتیاج دارد.

آن‌طور که در وب‌سایت Ubergizmo از قول آقای آکوتو آمده، او یک لپ‌تاپ دارد ولی ترجیح می‌دهد که آن را سر کلاس نیاورد تا دانش‌آموزان از ابتدا با کار کردن با یک کامپیوتر، متصل کردن نمایشگر، کیبورد و ماوس و غیره آشنا شوند.

البته ما نمی‌دانیم که مایکروسافت Word چه ربطی به سر پا کردن یک سیستم دارد و بر فرض که در جلسه‌ی اول راه‌اندازی یک سیستم روی تخته سیاه تدریس شد، بعد از آن می‌توان لپ‌تاپ را سر کلاس آورد و روی همان نمایشگر کوچک به بچه‌ها تدریس کرد. در ضمن پروژکتورهای کوچک و ارزان هم در بازار زیاد هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *