نكات مهم براي خريد شيشه رنگي

Lacobel-the-AGC-range-of-painted-glasses-400×200
ب
5/5 - (1 امتیاز)

شیشه های رنگی یکی از انواع پرطرفدار در محیط های مدرن و سنتی است. گرایش به استفاده از شیشه های رنگی محدود به امروز نبوده و شیشه رنگی در معماری اصیل ایرانی قدمتی طولانی دارد.کاخ های سلطنتی و شاهانه همه پر از انواع شیشه های رنگی در پنجره و درها هستند. از رنگ های پرطرفدار شیشه رنگی می توان به شیشه رنگی آبی، زرد، قرمز و سبز اشاره نمود که معمولا در قالب شیشه های رنگی ارسی استفاده می گردید.

امروزه نیز شیشه های رنگی هنوز رونق داشته و از بازار خاص خود بهره مند هستند و آينه كاري و شيشه رنگي در قسمت های مختلف معماری داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می گردد. مصارفی مانند شیشه رنگی بین کابینت در آشپزخانه تا مصارف شخصی از جمله شیشه رنگی عینک. این شیشه ها در رنگ های مختلف با کیفیت ها و شفافیت های مختلف و در مدل های شیشه رنگی براق و مات تولید می گردد. تفاوت شيشه رنگي مات و شيشه رنگي براق به جایگاه مورد استفاده و سلیقه مشتری بستگی دارد و در واقع هیچ تفاوت خاصی در کیفیت خود ندارند.

شیشه رنگی

معمولا شیشه رنگی به عنوان پارتیشن قسمت های مختلف پذیرایی، اتاق ها و سالن ها یا دیواره داخلی سرویس های بهداشتی و حمام ها هستند. عمده کاربرد شیشه های رنگی درتالارها و مجتمع های تفریحی و هتل ها است که با صرف هزینه کم یک فضای کوچک را ضمن تقسیم بندی، پر نورتر و مدرن تر می کنند. نمونه کاربرد شیشه رنگی به عنوان نمای بیرونی، استفاده آن ها در کنار انواع شيشه هاي رنگي و آينه هاي رنگي است که به دلیل مقاومت در برابر نور و اشعه فرابنفش، از تابش مستقیم بر وسایل داخلی جلوگیری نموده و ویوی بیرونی و درونی نیز قابل مشاهده خواهد بود. رنگ های مختلفی برای تزیین نمای بیرونی خانه ها استفاده می گردد که محبوب ترین رنگ های آنها دودی و برنز است. به طور کلی انواع شیشه های رنگی در یک دسته بندی می توان به سه قسمت تقسیم می گردد :

  • لاکوبل یا شیشه رنگی براق
  • متلوکس یا شیشه رنگی غیر براق و مات
  • متلاک یا شیش رنگی متالیک

شیشه رنگی شفاف یا ترنسپرنت نوعی از شیشه های رنگی و به نوعی لاکوبل است که نسبت به شیشه لاکوبل رنگی سبک تر بوده و بیشتر برای درب و پنجره ها که نیاز به جابجایی دارند مناسب تر است. علاوه بر این مزیت، برچسب های مختلفی برای شیشه رنگی ترنسپرنت تولید شده است که قابلیت نصب بر روی این شیشه و پنجره ها دارد. هم چنین مدل هایی از این برچسب ها موجود است که رنگ شیشه ها را تغییر داه و می تواند شیشه رنگی جدیدی را به ما بدهد. این برچسب ها ضمن حفظ میزان شفافیت شیشه، نور خورشید را از خود عبور می دهد و سال هاست به عنوان نمای خارجی ساختمان ها استفاده می گردد.

 

در مورد ابعاد و نصب انواع شیشه رنگی، مدل های مختلفی از جمله تایل شیشه ای رنگی یا بلوک های رنگی وجود دارد. بلوک های شیشه ای رنگی معمولا به صورت مستطیل و مربع بوده و قابل سفارش است. این تایل ها در واقع به صورت کاشی است که در اندازه هایی از ضریب ۵ سانتیمتر در بازار وجود داشته و همیشه مربعی است که معمولا در سرویس های بهداشتی و به عنوان دیوارپوش یا دور ستون ها و اتاق پذیرایی به عنوان شیشه رنگی دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه نصب تایل شیشه ای دقیقا مانند کاشی است و به سطح زیر خود می چسبد. مدل های طرح دار تایل شیشه ای در لابی هتل به وفور یافت می گردد. تفاوت تایل شیشه ای با بلوک شیشه ای در نوع نصب است. در تایل شیشه ای رنگی، باید سطح زیرین زیر سازی شود و کاملا صاف شود ولی در بلوک شیشه ای رنگی مهم نیست سطح صاف باشد و سطح ناهموار را با ملات صاف می کند و حتی می توان آن ها را بر روی هم نصب نمود و برای نصب آنها هیچ محدویتی وجود ندارد و بر آهن، چوب، ام دی اف و بسیاری از سطوح قابلیت نصب دارد. ولی در تایل شیشه ای رنگی محدودیت محیط نصب داریم.

گرجی گلس
از نكات مهم براي خريد شيشه هاي رنگي دقت به کیفیت شیشه رنگی است. یکی از راه های تست این ویژگی، تست آب جوش است. در این تست، شیشه لاکوبل یا هرمدلی از شیشه های رنگی را در زمان نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در آب جوش قرار داده و بعد از گذشت این زمان، شیشه را مورد بررسی قرار دهیم. اگر رنگ های شیشه بعد از این تست تغییر کند یا بور شود یا حتی پوسته پوسته شود یعنی کیفیت شیشه رنگی مناسب نبوده و برای استفاده در محیط های گرم یا مرطوب مناسب نیستند. یک تست دیگر تست کیفیت شیشه رنگی در برابر حلال ها و مواد شیمیایی مانند تینر است. این تست سخت نبوده و فقط کافی است یک پنبه حاوی این مواد را به تینر فوری ده هزار آغشته نموده و بر سطح شیشه رنگی بکشیم، اگر اتفاقاتی مانند تغییر رنگ یا نرم شدن رنگ مواجه شدید باید در کیفیت شیشه رنگی شک نماییم.

جالب است بدانید که شیشه های رنگی را می توان مانند آینه کاری تراش داده و در سطوح مختلف به کار برد. این شیشه ها ضمن رنگین نمودن فضای داخلی، باعث انعکاس نور بیشتر و دادن جلوه ای خاص به دکوراسیون می شود. نکته قابل توجه در شیشه رنگی، بالا بودن استحکام و مقاومت بالای آن ها است که می تواند سال های سال با دوام بالا در محیط داخلی یا خارجی ساختمان استفاده شده و بدون نگرانی از آسیب دیدن در برابررطوبت یا گرما در ساختمان ها به کار رود.این شیشه ها در انواع لاکوبل، شفاف و … در شيشه بري برش خورده ور در اندازه و طرح های مختلف قابل سفارش است. شرکت ما به عنوان یکی از فروشندگان و عرضه کنندگان امروزه توانسته است به عنوان یک برند خوش نام در زمینه توليد كننده انواع شيشه هاي رنگي و آينه هاي رنگي شناخته شده و سعی کرده است انواع شیشه ها را با کیفیتی مطلوب عرضه نمایند. آينه كاري و شيشه رنگي گرجي گلس یکی از برندهای معروفی است که می توانید برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی در این باره با شماره های گروه ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *