راهنمای خرید بهترین هاست وردپرس

Picture1
ب
5/5 - (2 امتیاز)

هاست وردپرس از جمله مواردی است که برای خرید آن باید اطلاعات کافی داشته باشید. در این حین ممکن است با مواردی برخورد کنید که با آن‌ها آشنا نباشید. بدون شک راهنمای خرید بهترین هاست وردپرس به شما کمک می‌کند تا یک سایت قوی، پرسرعت و ایمن راه‌اندازی کنید. برای آشنایی با بهترین هاست وردپرس ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

بررسی انواع هاست

برای آشنایی با بهترین نوع هاست وردپرس، ابتدا لازم است با انواع هاست آشنا شوید.

هاست اشتراکی

در هاست‌های اشتراکی ممکن است چندین وب‌سایت روی یک هاست ذخیره شود. هر کدام از این وب‌سایت‌ها به میزان مشخصی از این هاست‌ها استفاده می‌کنند. در بیشتر مواقع برای شروع راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی از این نوع هاست وردپرس استفاده می‌شود. این هاست‌ها به مرور زمان ممکن است از لحاظ امنیت و سرعت ایجاد خطر کنند. همچنین، ارزان بودن این سرویس‌ها آنها را برای استفاده در هنگام شروع کسب‌وکارهای اینترنتی مناسب می‌کند.

 

هاست دانلود

در هاست دانلود، مدیران سایت فایل‌های خود را آنجا آپلود می‌کنند و سپس آدرس‌های دانلود فایل‌ها را روی وب‌سایت خود قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند از طریق آن فایل‌ها را دانلود کنند.

 

هاست وردپرس

هاست وردپرس نوعی از هاست است که از قبل پیکربندی شده باشد تا یک وب‌سایت وردپرسی را به‌طور موثر میزبانی کند. از این هاست‌ها برای ساده‌سازی، ایمن‌سازی و افزایش سرعت نصب وردپرس استفاده می‌شود و در دو موقعیت ایران و اروپا ارائه می‌شوند.

 

هاست وردپرس ایرانی یا خارجی؟

در گذشته بسیاری از متخصصان استفاده از هاست خارجی را پیشنهاد می‌کردند. اما در چند سال اخیر در هنگام قطعی گاه‌وبیگاه اینترنت بین‌المللی در ایران، هاست‌های ایرانی در دسترس بودند. به به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که اگر اکثر مخاطب‌های شما در داخل ایران هستند از هاست‌  وردپرس ایران و اگر در خارج از ایران هستند از هاست وردپرس خارج استفاده کنید، در ایران شرکت های زیادی این سرویس را در موقعیت های مختلفی ارائه میدهند که هاست وردپرس پارس پک یکی از بهترین هاست.

 ویژگی‌های بهترین هاست وردپرس

در ادامه شاخص‌هایی را می‌خوانید که می‌توانید بر اساس آن‌ها بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید.

سرعت هاست وردپرس

آپ‌تایم هاست همان مدت زمان آنلاین بودن یک سرور در مدت زمان خاص و در یک دوره مشخص است. حتما هنگام خرید هاست وردپرس سرعت لود و آپ‌تایم را در نظر داشته باشید.

منابع سخت‌افزاری

درصورتی‌که برای خرید هاست ووکامرس اقدام می‌کنید، باید بدانید که این گزینه نسبت به هاست وردپرس به منابع بیشتری نیاز دارد. قبل از خرید سرویس بهتر است با منابعی که سرویس‌دهنده هاست در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا شوید. این منابع سخت افزاری شامل پردازنده (CPU) و RAM، پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌ PHP، فضای ذخیره‌سازی SSD یا NVMe  می‌شوند.

امنیت اطلاعات بهترین هاست وردپرس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای هاست مناسب، امنیت اطلاعات است. یک هاست مناسب باید به‌صورت هفتگی برای دریافت نسخه پشتیبان از سایت در یک فضای خارج از سرور اقدام کند. با این ویژگی، در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی‌نشده مانند از بین رفتن هارد سرور، از دسترس خارج شدن دیتاسنتر و سایر موارد اضطراری، اطلاعات هاست شما بازیابی می‌شود.

سرعت مناسب

سرعت اولیه پاسخگویی سرور به درخواست‌های بازدیدکنندگان سایت، باعث می‌شود تا آنها برای مشاهده فروشگاه شما در سایت باقی بمانند. طبق آمار درصورتی‌که‌ در ۷ ثانیه اول، نمای کلی فروشگاه به کاربران نمایش داده نشود، احتمال اینکه وب‌سایت را ترک کنند بسیار بالا است. درنتیجه، اگر هاست مورد نظر شما سرعت مناسبی ارائه ندهد، ممکن است مشتریان‌تان را از دست دهید.

بک‌آپ‌گیری منظم

تهیه نسخه پشتیبان خودکار توسط سرور به‌صورت منظم و هفتگی یکی از بایدهای خرید هاست وردپرس است. با وجود این ویژگی خیال‌تان راحت است که اگر اتفاقی برای سایت‌تان بیافتد، مانند هک شدن، سریعا نسخه پشتیبان بازگردانی می‌شود. البته، احتمال بروز خطا در ذخیره‌سازی اطلاعات نسخه پشتیبان وجود دارد. درنتیجه بهتر است که به سیستم خودکار هاست خود اکتفا نکنید و به‌صورت دستی هم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

سازگاری با وردپرس و ووکامرس

هاست وردپرس و هاست ووکامرس دو نوع از اساسی‌ترین هاست‌ها هستند. هنگام خرید توجه داشته باشید که هاست شما برای سازگاری با این دو افزونه باید حداقل نسخه PHP مورد‌نیاز برای وردپرس و ووکامرس نسخه ۷ یا بالاتر را داشته باشد.

پشتیبانی مشتری

ویژگی پشتیبانی مشتری از آنجایی اهمیت دارد که  در مواقع بروز مشکل و راهنمایی می‌تواند کلید حل مسائل فنی شما باشد. هر زمان که مشکلی فنی در هاست شما رخ دهد، می‌توانید از پشتیبانی کمک بگیرید.

قیمت‌گذاری

هاست‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر داشته باشید پرداخت هزینه مقرون‌به‌صرفه بابت هاست است. البته، این موضوع را هم در نظر داشته باشید، درصورت تهیه هاست ارزان ممکن است پشتیبان هاست، اقدام به فروش بیش از حد و پر کردن فضای سرور بیش از منابع موجود کند که این موضوع باعث کندی سایت می‌شود.

هنگام خرید هاست وردپرس چه نکاتی را باید درنظر داشته باشیم؟

در نظر داشتن نکات زیر به شما کمک می‌کند تا خرید بهتری داشته باشید:

انعطاف‌پذیر باشد!

انعطاف‌پذیری سرویس‌های میزبانی شرایطی فراهم می‌کند تا وب‌سایت شما تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را پوشش دهد. همچنین، این ویژگی برای پاسخگویی در زمان افزایش ترافیک و فروش سایت بسیار مفید است. درنتیجه، هنگام خرید یک سرویس توجه داشته باشید که حتما قابل ارتقا باشد.

هاست مناسب با توجه به نوع سایت

هنگام خرید هاست توجه داشته باشید که هاست اشتراکی برای سایت‌های کوچک و متوسط ​​بسیار مناسب است. اما درصورتی‌که وبسایت شما در حال رشد است و ترافیک زیادی را تجربه‌ می‌کند، احتمالا هاست اشتراکی گزینه مناسب شما نیست.

هاستی انتخاب کنید که بتوانید با آن رشد کنید!

اگر رویاپرداز هستید، در هنگام خرید هاست باید این نکته را درنظر داشته باشید که هاست مورد نظر باید بتواند مطابق با رشد وبسایت شما رشد کند. درنتیجه، هاستی انتخاب کنید که بتوان در طولانی‌مدت به آن اتکا کرد.

لوکیشن سرور

توجه داشته باشید هرچه مرکز داده به بازدیدکنندگان نزدیک‌تر باشد، بارگذاری صفحه معمولا سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اگر تمام بازدیدکنندگان شما از یک منطقه جغرافیایی خاص مانند ایران هستند، بهتر است مکان سرور خود را یک مرکز داده در نزدیکی خودتان مانند برج میلاد شهر تهران انتخاب کنید.

میزان ذخیره‌سازی

برای اکثر وب‌سایت‌های تجاری کوچک، یک هاست اشتراکی با هزینه‌ی کم نیازهای ذخیره‌سازی را تامین می‌کند. در این شرایط بعید است که شما به بیش از یک گیگابایت فضا نیاز داشته باشید. با این وجود، هنگام خرید هاست وردپرس باید میزان ذخیره‌سازی آن را در نظر داشته باشید تا بررسی کنید که آیا مناسب وبسایت شماست یا خیر.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در این مطلب گفتیم، اکنون دیگر می‌توانید برای خرید بهترین هاست وردپرس اقدام کنید. تمام ویژگی‌های لازم برای خرید هاست وردپرس در این مطلب بیان شدند، همچنین شرکت‌هایی که معرفی کردیم بسیاری از ویژگی‌های لازم را در زمینه هاستینگ ارائه می‌دهند. اکنون نوبت شماست تا از بین شرکت‌های مختلف بهترین گزینه برای خرید هاست ووکامرس یا هاست وردپرس را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *