نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ

۱۰۱۴۶۷۷۵۵
ب
5/5 - (5 امتیاز)

طی ماه های اخیر سامسونگ مدل های بسیاری گوشی را روانه بازار کرده است, سامسونگ گلکسی A20s یکی از گوشی های جدید سامسونگ هست که بعد از مدل A20 معرفی شد. دوربین Galaxy A20s یک دوربین سه گانه است که در مقابل گلکسی A20 از یک دوربین دوتایی بهره میبرد.

در این نقد و بررسی موبایل قصد دارید به عملکرد و قیمت این دستگاه را مورد بحث قرار بدهیم پس در ادامه همراه تکبین باشید.

قیمت گلکسی A20S

گلکسی ای ۲۰ اس از قیمت ۲,۶۴۹,۰۰۰ الی ۲,۸۱۹,۰۰۰ در بازار ایران موجود است, سامسونگ گلکسی A20s در دو پیکربندی سخت افزاری ۳GB / 32GB و ۴GB / 64GB در بازار موجود است . این موبایل به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالا جزو پرفروش ترین موبایل ها هست.

A20s

ابن موبایل در دیجی کالا موجود است و به فروش می رسد شما میتوانید از طریق لینک زیر این گوشی با تخفیف از دیجی کالا خریداری کنید.

خرید A20s از دیجی کالا

محتویات جعبه Galaxy A20s

سامسونگ گلکسی A20s در بسته بندی زیبا و شکیل قرار گرفته است, این بسته شامل یک کیس محافظ سیلیکون ، کابل USB-C ، آداپتور برق ۱۵ وات ، ابزار Ejection SIM و برخی اسناد است که کسی به آن توجه ندارد.

همچنین برخی از گزارشات داده این است که در جعبه A20s هندزفری وجود ندارد.

محتویات جعبه شامل:

  • سامسونگ گلکسی A20S
  • آداپتور توربوشارژر ۱۵W
  • کابل USB Type-C
  • سوزن اژکتور سیم کارت
  •  دفترچه راهنما و مستندات

a20s

 بررسی ویدیویی موبایل سامسونگ گلکسی A20s :

 

مشخصات گلکسی A20s

قبل از آنکه نظرات خود را درمورد Galaxy A20s را بیان کنیم باید اول نگاهی به مشخصات آن داشته باشیم.

  •  صفحه نمایش: صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی HD + (720 × ۱۵۶۰ پیکسل) صفحه نمایش Infinity-V
  • پردازنده: تراشه ۱٫۸ گیگاهرتزی Octa Core Qualcomm Snapdragon 450
  • رم : ۳ گیگابایت / ۳۲ گیگابایت و ۴ گیگابایت / ۶۴ گیگابایت (قابل ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت)
  • باتری: ۴۰۰۰mAh با شارژ سریع ۱۵W
  • نرم افزار: اندروید ۹ (پای) مبتنی بر One UI
  • قیمت: از ۲,۶۴۹,۰۰۰ تومن شروع می شود
  • چیپست: اسنپ‌دراگون ۴۵۰ (۱۴ نانومتری) پردازنده هشت هسته‌ای: ۷ هسته کورتکس A53 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۰۶
  • حافظه: ۳ یا ۴ گیگابایت رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی
  • دوربین: سه‌گانه، لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل، گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8، ۲۷ میلی‌متری، تشخیص فازی فوکوس خودکار، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل، ضریب اف f/2.2، اندازه حسگر ۴/۱ اینچ، اندازه پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر، حسگر عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل با ضریب اف f/2.2، فیلمبرداری با کیفیت فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل، ضریب اف f/2.0، فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • سایر مشخصات: حسگر اثرانگشت در عقب، رادیو اف‌ام

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy A20s

سامسونگ گلکسی A20S نیز از همان طراحی های مشابه با سایر گوشی های سری A توسط سامسونگ پیروی می کند و به خصوص بسیار شبیه Galaxy A20 است. یکی از معدود تفاوت های قابل توجه بین Galaxy A20S و Galaxy A20 این است که A20S دارای یک صفحه نمایش LCD 6.5 اینچی است ، در حالی که Galaxy A20 دارای صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED است. خوب بود اگر سامسونگ صفحه نمایش Super AMOLED را در گلکسی A20S نیز ارائه می داد.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ جدا از اندازه بزرگ و ضخامت زیادی که دارد، یک گوشی با طراحی عادی است. برخلاف پنل پشتی A30s که ظاهر برش خورده با الماس دارد، درعقب گوشی جدید سامسونگ یک ظاهر ساده و بدون الگو را می‌ بینیم و کیفیت پلاستیکی براق آن باعث جذب راحت اثر انگشت و لک می‌شود.

گلکسی A20s

مدل تحت بررسی ما قرمز رنگ است ولی این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی نیز وارد بازار شده است. ویژگی بارز پنل پشتی وجود سیستم دوربین سه‌گانه است که با آرایش عمودی مانند بسیاری از رقبا درون یک حلقه قرار گرفته است که برآمدگی قابل توجهی دارد.

تفاوت مهم دیگر بین A20 و A20S در این است که A20 بسیار براق و براق تر است ، در حالی که A20 بدون بازتاب بود و از نوع مات مانند برخوردار بود. من نسخه قدیمی غیر براق را ترجیح می دهم ، اما برخی ممکن است دستگاه های براق و روشن را دوست داشته باشند.

گلکسی

به عبارت دیگر این موبایل روی سطح صاف به حالت تخت قرار نمی‌ گیرد. حسگر اثر انگشت در همان نزدیکی است ولی اگر دستان کوچکی دارید برای کار با آن به مشکل بر می‌خورید چون باید انگشت خود را کاملا کش دهید.

در قسمت بالا ، ما میکروفون ثانویه را برای لغو صدا دریافت می کنیم. و در پایین ، ما یک بلندگو ، میکروفون اولیه ، درگاه USB Type-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری داریم.

در انتهای موبایل اضافه شدن خوشایند درگاه usb type C را به یک موبایل رده‌ ابتدایی می‌بینیم که در دو گوشی گلکسی A10 و A10s حضور نداشت. کنار آن جک صوتی، میکروفون و توری بلندگو در جایگاه همیشگی خود قرار گرفتند.

در نمای جلوی گوشی نمایشگر ۶٫۵ اینچی دیده می‌شود که سامسونگ اسم آن را علت شکل بریدگی Infinity V گذاشته است. دوربین سلفی داخل این بریدگی قرار دارد و روی لبه بالایی بلندگوی مکالماتی دیده می‌شود.

صفحه نمایشگر

گلکسی A20S سامسونگ از LCD + 6.5 اینچی با وضوح HD + با نسبت ابعاد ۱۹٫۵: ۹ برخلاف صفحه نمایش Super AMOLED در Galaxy A20 برخوردار است. وضوح صفحه نمایش فقط ۷۲۰ x 1560 px است که عالی نیست اما بد هم نیست. از آنجا که وضوح پایین است ، صفحه نمایش فاقد جزئیات است ، اما هنوز هم برای تماشای فیلم و بازی کردن مناسب است. اگرچه یک صفحه نمایش HD کامل فقط شگفت انگیز می بود ، اما صفحه نمایش ۷۲۰p نیز بد نیست به خاطر مقایسه آیفون ۷ دارای صفحه نمایش ۷۲۰p باشد.
گلکسی A20s
تنها چالش زمان پخش فیلم یا بازی کردن در روز روشن است. به طور کلی کیفیت رنگ‌های نمایشگر شفاف آیکون‌ها شارپ و متن خوانا است. لانچر One UI سامسونگ مجموعه‌ای از منوهای مختلف برای بالا بردن خوانایی متن دارد. گرچه کیفیت این نمایشگر در حد پنل‌های امولد نیست ولی لذت تماشای فیلم و بازی کردن روی چنین نمایشگر بزرگی خوب است.
از نظر کیفیت ، این گوشی برای مصرف رسانه ها و استفاده روزانه بسیار عالی است. صفحه نمایش برای استفاده در فضای باز به اندازه کافی روشن است. سامسونگ چهار نمایشگر رنگی مختلف برای نمایشگر ارائه می دهد ، که در تنظیمات نمایشگر وجود دارد ). همچنین یک گزینه حالت تاریک در سطح سیستم در One UI وجود دارد که کل رابط کاربر را به تاریکی تغییر می دهد و آن را برای شرایط روشنایی کم رنگ مناسب می کند.

عملکرد باتری

گلکسی A20S از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیومی بهره می برد که می تواند به طور متوسط یک و نیم روز از عمر باتری آن را بگذارد. One UI سامسونگ از نظر منطقی تمیز است و این بدان معنی است که کمتر از نرم افزارهای خنک کننده استفاده می کند و از این رو کمتر پردازش های پس زمینه با اجرای این کار باعث می شود کمی باتری را بهبود ببخشید. گلکسی A20S همچنین از فست شارژینگ ۱۵W پشتیبانی می کند ، که این یک ویژگی مناسب است.

عمر باتری گوشی گلکسی A20s سامسونگ با وجود باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت آن عالی است و با سطح استفاده متوسط می‌توانید بیشتر از یک روز با گوشی کار کنید. در تست بازپخش مداوم فیلم ما شارژ باتری ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه دوام آورد.

در تست دیگر در عرض ۴ تا ۵ ساعت شارژ باتری ۶۲ درصد خالی شد. برای این تست از اینترنت خط گوشی استفاده کردیم. ضبط فیلم قدرت کارآمدی مصرف توان گوشی را نشان می‌هد به نحوی که با ۳۰ دقیقه فیلمبرداری شارژ ف باتری فقط ۷ درصد کم شد.

عملکرد دوربین

عملکرد این دوربین نسبت با قیمتش بسیار خوب است, گلکسی A20S دارای یک دوربین سه گانه عمودی در قسمت پشتی است که از یک سنسور اولیه ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f / 1.8 + با سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنزهای فوق العاده پهن + سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است.  

اپلیکیشن پیشفرض دوربین این گوشی ساده و سرراست است. به راحتی می‌توانید به کمک دکمه‌های تاگل قرار گرفته در منطقه نهایی بین حالات عکاسی استاندارد و فوق عرض جابه‌جا شوید.

برای این که تجربه عکاسی خود را هیجان ببخشید ۹ فیلتر و حالت زیبایی‌سازی تصویر وجود دارند که برای دوربین‌های جلو و عقب قابل استفاده هستند. علاوه بر این، دکمه فیلتر در نوار بالایی قرار گرفته است، همچنین می‌توانید نسبت تصویر را تغییر دهید، تایمر تنظیم کرده و فلاش را براساس نیاز خود فعال کنید.

گلکسی ای ۲۰ اس

روی تصاویر و ویدئو ها امکان استفاده از استیکر ها را دارید و یک دکمه تاریخچه برای نشان دادن استیکر هایی که قبلااستفاده کردید دیده می‌ شود. برای این که حالت استیکر به درستی کار کند باید به سوژه نزدیک باشید. کیفیت زوم فاجعه است و تصویر نهایی را خراب می‌کند.

روی صفحه پیشفرض هوم اپلیکیشن دوربین حالت HDR دیده نمی‌شود. برای فعالسازی آن باید روی آیکون تنظیمات در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا آیتم‌های منو مشخص شد.

دوربین این گوشی همچنین می‌تواند فایل‌های گیف ۴۸۰ در ۶۴۰ درست کند که قابلیت جالبی است. دوربین برای این منظور از حالت burst استفاده کرده و برای ایجاد فایل گیف تمامی تصاویر را ترکیب می‌کند.

نکته خوب در مورد اپلیکیشن دوریین این است که تا جای ممکن می‌توانید آن براساس نیازهای شخصی خود ساده کنید. اگر تنها با حالت ویدئو و فوتو راحت هستید، می‌توانید سایر موارد را در ناحیه تنظیمات دوربین مخفی کنید و حتی ترتیب آن‌ها را تغییر دهید.

در مورد کیفیت هر دو دوربین و جلو باید بگوییم رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کنند و در حالت خودکار افکت بیشتری به آن‌ها اضافه نمی‌شود.

خرید A20s از دیجی کالا

جمع بندی:

گلکسی A20s یکی از بهترین گزینه هی خرید گوشی با بودجه مناسب و کارایی بالا است, این موبایل در اواخر سال ۹۸ وارد بازار ایران شده است و در بازار موجود است. این گوشی در مقایسه با نسخه قبلی خود مانند صفحه نمایشگر بزرگتر ، دوربین های بهتر ، عملکرد بهتر ، ارتقاء بسیار خوبی داشته است. این دستگاه دارای موارد جدید دیگری نیز هست ، که ارزش اساسی می افزاید.

در این جدول پایین به مزایا و معایب این گوشی را مورد بررسی قرار داده ایم و امید واریم این مقاله برای شما مفید باشد.

مزایا سامسونگ گلکسی A20s :

معایب سامسونگ گلکسی A20s :

  • دارای رابط کاری خوب و عالی
  • استفاده کاربری آسان
  • دارای دوربین های چند منظوره
  • عملکرد متعادل
  • عمر طولانی مدت باتری
  • دارای فست شارژینگ
  • وضوح نمایشگر پایین است
  • برای بازی های سنگین مناسب نیست

منبع :
cashify

دیدگاه ها

  • امیر می 31, 2022 :: 8:42 ق.ظ

    مادون قرمز داره آبیست‌اس؟

    • احمدرضا ملاحسینی ژوئن 5, 2022 :: 6:17 ق.ظ

      اره دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *