نقد و بررسی سامسونگ گلکسی s10

samsung-galaxy-s10plus-2-q_giga
ب
4.4/5 - (7 امتیاز)

هنگامی که صحبت از سخت افزار می شود، شرکت سامسونگ را می توان به عنوان رهبر این حوزه نام برد. امسال نیز شاهد پیشرفت در طراحی بهتر موبایل نسبت به سال های پیش بوده ایم. گلکسی s10 هنوز هم از جنس شیشه و فلز است و این عامل سبب نزدیکی بسیاری از افراد به این گوشی هوشمند می شود.

اگر به دنبال نسخه بهتر و بزرگتری نسبت به گلکسی s10 هستید، قطعا جذب گلکسی s10 پلاس خواهید شد زیرا دارای صفحه بزرگتری نسبت به گلکسی s10 بوده و دوربین جلوی آن در گوشه بالای صفحه قرار دارد. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

تفاوت های گوشی گلکسی s10 و گلکسی s10 پلاس :

پس از تولید هر گوشی هوشمند بالطبع نوع پلاس برند مورد نظر کاستی های بسیاری را جبران کرده است. از جمله این مدل ها گوشی گلکسی s10 می باشد که از این قاعده مستثنی نیست. تفاوت های این دو گوشی هوشمند عبارتند از:

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

  • بلندگوها در گلکسی s10 پلاس از بالا تا پایین قرار دارند و همچنین دارای یک صفحه منحنی نیز می باشد.
  • در صفحه نمایش گلکسی s10 پلاس بر خلاف گلکسی s10 هیچ نواری وجود ندارد و از این نظر بهترین صفحه نمایش در بین تلفن های هوشمند را دارا می باشد.
  • گلکسی s10 پلاس دارای یک سنسور اثر انگشت در قسمت جلویی است و همچنین دارای ویژگی جدید PowerShare Wireless در پشت آن، به شما این امکان را می دهد تا دستگاه های دیگر را نیز شارژ نمایید.
  • تلفن همراه گلکسی s10 پلاس دارای سه دوربین در پشت وجود دارد که عکس های عادی، تله فوتو و عکس های فوق العاده ای را ضبط می کند. درواقع سامسونگ این دوربین سرگرم کننده و همه کاره را ارائه داده تا بتواند رقبای بسیاری را از صحنه حذف نماید.

مشاهده قیمت s10 Lite از دیجی کالا

 

مشاهده قیمت و خرید s10 از دیجی کالا

با توجه به خصوصیات ارائه شده اگر هزینه خرید تلفن هوشمند از کارایی آن اهمیت کمتری دارد. گلکسی s10 پلاس بهترین انتخاب می تواند باشد.

کناره های گوشی گلکسی s10

گلکسی s10

در گلکسی s10 تمام دکمه ها و پورت ها عمل و کارایی خود را به خوبی انجام می دهند. همچنین جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری در پایین تلفن سبب می شود تا دسترسی به آن آسان تر گردد.همچنین دکمه جنجالی Bixby در لبه سمت چپ، می تواند برای اولین بار دسترسی به سایر برنامه ها (به جز دستیار گوگل و آمازون) را آسان تر نماید. این دکمه یک پیشرفت اساسی در صنعت تولید گوشی هوشمند به شمار می رود.این طرز تفکر نیز وجود دارد که سامسونگ با این کار به دنبال اثبات خود در زمینه تکنولوژی بوده است نه آن که تفکر اصلی خود را با مصرف کننده تطابق دهد.

با روش های گوناگونی ضد آب بودن گلکسی s10 بررسی شده است و رتبه IP68 را به خود در این زمینه اختصاص داده است.هنگامی که سامسونگ برای اولین بار گلکسی s10 را معرفی نمود، ادعا کرد که قصد داشته تا سه ستون اصلی را در این تلفن همراه تقویت کند که عبارتند از:

  • صفحه نمایش
  • دوربین
  • عملکرد

و تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت این سه قسمت صرف کرده است.

به عبارت ساده تر، گلکسی s10 یکی از بهترین نمایشگرهایی است که تاکنون وجود داشته است. فناوری Super AMOLED در سامسونگ همیشه چشمگیر بوده ولی در آخرین تولید به طرزی فوق العاده به نمایش گذاشته است.

مشخصات روشنایی و وضوح در گلکسی s10

گلکسی s10

سامسونگ اظهار کرد که در صفحه نمایش گلکسی s10 از فناوری Dynamic OLED استفاده می کند. این فناوری کاهش نور آبی و کنترل روشنایی را به گونه ای ترکیب می کند که باعث کاهش فشار ۴۲ درصدی به چشم می شود.HDR10 + در گلکسی s10 روشنایی و کنتراست زیادی را ارائه می دهد.

این بدان معناست که همه چیز شگفت انگیز به نظر می رسد، رنگ ها دقیق تر هستند و مشاهده فیلم از سایت هایی همچون نفلیکس و سایر سایت ها با وضوح بالا، بسیار جذاب تر می شود.گلکسی s10 تجربه های مشاهده جایگزین را نیز امکان پذیر کرده است.

گلکسی اس ۱۰

به عنوان مثال، می توان آن را به رنگ طبیعی تنظیم کرد، و حتی کاربران می توانند در صورت تمایل گزینه های زنده را انتخاب نمایند. تنظیم در حالت روشن باعث می شود رنگ ها فقط کمی بیشتر از هم متمایز شوند. اگر حالت واضح را انتخاب کنید، به شما اجازه می دهد تعادل رنگ سفید و حتی میزان اشباع قرمز، سبز و آبی را به هم بریزید.

همچنین گلکسی s10 شامل حالت شب برای کسانی است که زمینه های تیره تر را بیشتر ترجیح می دهند. مانند همیشه، می توانید وضوح تصویر (زیاد، متوسط، پایین)، اندازه آیکون ها و اندازه متن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

خصوصیات صفحه نمایش گلکسی s10

s10

در صفحه نمایش گلکسی s10 سوراخی وجود دارد. سامسونگ این را نمایشگر Inifinty-O نامیده است. علاوه بر این یک دایره کوچک در گوشه سمت راست بالای شیشه صفحه وجود دارد که در آن سنسورهای پردازش نور محیط وجود دارد.این امر به سامسونگ اجازه می دهد صفحه نمایش به سمت بالای گوشی کشیده شود و نسبت نمایشگر آن به ۹۳٫۱% برسد.

به عبارت دیگر گلکسی s10 تقریبا یک گوشی تمام صفحه است و فقط زمانی این دایره کوچک دیده می شود که در حال مشاهده فیلم به صورت تمام صفحه باشید.

حسگر اثر انگشت در گلکسی s10

اس ۱۰ پلاس

حسگر اثر انگشت در گلکسی s10 در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد که این موضوع چندان خوشایند مصرف کنندگان نیست. این اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک است که به جای عکس گرفتن از چاپ، اسکن سه بعدی از کانتورهای انگشت انجام می دهد. این روش از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری می کند.

سامسونگ می گوید که داده های اثر انگشت در منطقه Knox Trust Zone بر روی دستگاه ذخیره می شود و این امر از نفوذ هکرها جلوگیری می کند.مانند سایر گوشی های هوشمند حسگرهای خواندن دستگاه توسط اثر انگشت در زیر شیشه قرار دارد ولی به نظر بیشتر کاربران به اندازه کافی سریع نیست. باید انگشت مورد نظر خود را درست در محل مناسب برای یک ثانیه نگه دارید

.روند پیدا کردن مکان مناسب، لمس کردن و یا نگه داشتن، به تنهایی چند ثانیه طول می کشد، اما هنگامی که مجبورید سریعا به یک پیام فوری پاسخ دهید، احساس ابدیت به شما دست می دهد.سامسونگ ناامیدانه اعتراف کرده که اسکنر اثر انگشت با محافظ صفحه سازگار نیست. این شرکت با سازندگان لوازم جانبی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که محافظ صفحه سازگار دارای خصوصیات مورد نظر طراحان است.

 

مقالات پیشنهاد :

گلکسی s20

مشخصات باتری گلکسی s10

سامسونگ روش های زیادی در مورد چگونگی استفاده از باتری تلفن گلکسی s10 به شما ارائه می دهد. ساده ترین راه انتخاب حالت نیرویی خواهد بود که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. این گوشی هوشمند در حالت بهینه، عملکرد و عمر باتری را متعادل می کند.هنگام بازی با گلکسی s10 می توانید آن را از حالت صرفه جویی برق، به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در حالت متوسط یا حداکثر حالت صرفه جویی در برق، تنظیم کنید.

s10

گلکسی s10 به سرعت شارژ می شود. چه با استفاده از شارژر سیم دار و چه اینکه از شارژر بی سیم با ولتاژ بالا استفاده شود.ویژگی Wireless PowerShare، در گلکسی s10 می تواند دستگاه دیگری را شارژ کند. در طی یک آزمایش سعی شده است که گلکسی S9 را با این ویژگی شارژ کنند، در حالی که گلکسی s10 شارژ را به تلفن دیگر منتقل می کرد، عملکرد آن بسیار آرام شده بود به طوری که این روش صرفا ارزش استفاده را ندارد. مطمئنا، PowerShare برای شارژ لوازم جانبی بیشتر از سایر گوشی ها کاربرد دارد، اما حتی پس از تست های شارژ نشان می دهد که این کار نیز بهترین تجربه نیست.

مشخصات دوربین گلکسی s10

دوربین گلکسی s 10

دوربین ها عامل اصلی دیگری است که سبب موفقیت گلکسی s10 در شرکت سامسونگ شده است. این گوشی هوشمند دارای سه دوربین عقب و یک دوربین جلو به صورت تک است.به دلیل به روزرسانی برنامه OneUI، برنامه دوربین گلکسی s10 نسبت به تلفن های قبلی قابل استفاده تر است. این برنامه به روشی ارائه می شود که معقول باشد. دکمه های لبه سمت چپ روند تغییر نسبت های ابعاد، کنترل فلاش، تنظیم تایمر و دسترسی به منوی تنظیمات کامل را به روشی ساده انجام می دهد. علاوه بر آن یک دکمه شاتر بزرگ در قسمت سمت راست قرار دارد.

سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جمع شرکت های سازنده ای پیوست که دارای گوشی هوشمند با سه دوربین هستند. این مورد در هنگام گرفتن عکس گزینه های بیشتری به کاربرد می دهد.این مجموعه حاوی یک لنز زاویه استاندارد برای وسایل معمولی، یک لنز با زاویه دید عریض برای عکس های بزرگ و یک لنز زوم اپتیکال ۲ برابر برای عکس های واضح تله فوتو است. این دقیقا همان آزادی خلاقیتی است که هنگام عکس گرفتن از تصاویر می توان به دست آورد.

حالت های عکس برداری هسته ای شامل عکس، فیلم، فوکوس زنده، فوق العاده آهسته، نرم افزار، پانوراما، مواد غذایی، اینستاگرام، سرعت کم و زیاد است. با جا به جایی منظره یاب در یک جهت می توانید حالت های دلخواه خود را انتخاب نمایید.گلکسی s10 قادر است سریعا از طریق برنامه دوربین بزرگنمایی کند، مخصوصا هنگام پرش بین حالت های مختلف عکسبرداری که این ویژگی قابل تحسین است.

گلکسی s10

هر یک از حالت ها در گلکسی s10 به خوبی عمل می کند. حالت Pro به شما این امکان را می دهد تعداد زیادی تنظیمات مانند سرعت شاتر، دیافراگم، ISO، روشنایی و فوکوس را تنظیم کند. عکاسانی که می دانند چه کاری می خواهند انجام دهند می توانند از این موارد به طور خلاقانه ای استفاده نمایند.حالت فوکوس زنده ابزاری برای عکس های پرتره شما است. چهار گزینه سریع برای انتخاب میزان تاری و رنگ آمیزی پس زمینه استفاده شده وجود دارد.

این نوع نورپردازی استودیویی، روش موجود در آیفون را تقلید می کند، اما سامسونگ این گزینه ها را در در این محصول نامگذاری نکرده است.همچنین می توانید از یک نوار لغزنده برای تنظیم دستی شدت تاری استفاده کنید. استفاده از آن در این موبایل به اندازه کافی آسان است، اما این تنظیمات به طور مشخص برای عکس های پرتره استفاده می شود.

حالت های عکسبرداری دیگر در گلکسی s10 هر یک به یادگیری صحیح چند دقیقه ای نیاز دارند. پس از تسلط بر آنها می توانید عکس های فوق العاده جالبی را خلق کنید.به نظر می رسد که عکس ها با توجه به مناطق تاریک و روشن به خوبی تنظیم می شوند و رنگ سفید آن نیز در هنگام روشنایی از تعادل خوبی برخوردار است.دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در گلکسی s10 وقتی از ابزار پرتره استفاده نشود بسیار عالی عمل می کند. تصاویر بسیار واضح و در معرض دید هستند. تغییر حالت به افکت فوکوس زنده سبب ایجاد نتایج های عجیب و شگفت انگیزی می شود.

قدرت صدا در گلکسی s10

بلندگوهای استریو در هر تلفنی می تواند پرچمدار باشد، خصوصا این که در حال تماشای ویدئو باشید. گلکسی s10 شامل دو بلندگو است که در هنگام استفاده از آنها صدای استریو پخش می شود.یک بلندگوی استاندارد در بالای صفحه است و یک بلندگوی قوی تر نیز در لبه زیرین آن وجود دارد. با این بلندگوها صدا به اندازه ای بلند خواهد بود که صدای آن یک اتاق واحد را پر می کند.

مشخصات و کارایی نرم افزارها در گلکسی s10

سامسونگ در طی این سالها تجربه بسیاری در ساخت نرم افزار به دست آورده است. در اواخر سال گذشته، آزمایش نرم افزار به روز شده OneUI را آغاز کرد. خانواده گلکسی s10 اولین مواردی هستند که با این نرم افزار وارد بازار شده اند، اگرچه سامسونگ این نرم افزار را در دسترس دستگاه های قدیمی تر مانند S9 و Note9 قراره داده بود ولی با به روزرسانی جدید یک قدم بزرگ برداشته است.برای مثال، سامسونگ نمادها، فونت ها و رنگ ها را به اندازه کافی تغییر داد تا تجربه و احساسی تازه حس شود.فهرست تنظیمات در این محصول دوباره مرتب شده و تمیزتر به نظر می رسد که این عامل باعث برتری نرم افزار OneUI سامسونگ نسبت به سایر شرکت ها می شود.

نوع سیستم عامل اندروید۹ دارای کارکرد بسیار آسانی است. در این اندروید می توانید به راحتی به اعلان ها به سرعت دسترسی پیدا کنید و بر بیشتر جنبه های تلفن هوشمند خود کنترل داشته باشید.سامسونگ ابزار Edge Screen خود را در گلکسی s10 نگه داشته است که مانند یک صفحه سریع دسترسی برای برای برنامه ها و مخاطبین خاص عمل می کند.سامسونگ همچنین Bixby Routines را به این تلفن هوشمند اضافه کرد که به شما این امکان را می دهد که اقدامات خاصی را با روشی مشابه IFTTT و میانبرهای Siri ترکیب کنید.

مشاهده قیمت s10 Lite از دیجی کالا

 

مشاهده قیمت و خرید s10 از دیجی کالا

مشخصات کلیدی گلکسی s10

مشخصات کلیدی گلکسی s10هر محصولی دارای مشخصات خاصی است که سبب تمایز آن با سایر محصولات مشابه خود می شود که این گوشی هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست که شامل موارد زیر است:

  • قیمت مناسب با توجه به کارایی
  • سه دوربین در عقب با کیفیت فوق العاده
  • اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش
  • حافظه داخلی ۸GB + 128GB/ 8GB + 512GB
  • قابلیت گنجایش رم تا ۵۱۲ گیگابایت
  • باتری ۳۴۰۰ mAh

نقد و بررسی s10

شاید در نگاه اول گلکسی s10 نقاط قوت قابل توجهی نداشته باشد ولی با استفاده از مجموعه ای که سامسونگ به دور هم گردآوری کرده است یک گوشی هوشمند فوق العاده قدرتمند را ارائه نموده است. این ابزارهای قدرتمند که شامل صفحه نمایش OLED خیره کننده، دوربین همه کاره و نرم افزارهای خاص دیگر آن است، که این تلفن هوشمند را به یک تلفن عالی تبدیل کرده است.

s10

نقاط قوت گلکسی s10

این نقاط قوت از نظر کاربران و استفاده کنندگان از این محصول انتخاب شده است که شامل موارد زیر است:

  • اندازه ی گلکسی s10 با توجه به کیفیت و کارایی و ویژگی های موجود در آن کوچکتر از گوشی های هوشمند سایر رقبا است و می توان گفت که ویژگی های آن قربانی اندازه کوچک این موبایل نشده است.
  • این محصول دارای دوربین چند منظوره ای است که می توان با آن عکس های فوق العاده ای خلق و ثبت نمود.
  • با توجه به اینکه صفحه نمایشگر آن،Full screen می باشد تماشای فیلم و ویدئو در آن بسیار جذاب است.

نقاط ضعف گلکسی s10

در همه محصولاتی که ارائه می شود علاوه بر نقاط قوت همواره نقاط ضعف نیز وجود داشته است و نقاط ضعف گلکسی s10 عبارتند از:

  • در این تلفن هوشمند نرم افزار One UI ممکن است مشکلاتی را برای کاربر به وجود آورد.
  • عمر باتری این گوشی در حد متوسط می باشد.
  • این گوشی هوشمند دارای سنسور دما و همچنین مادون قرمز نیست و دارای باتری ثابتی است که در صورت خرابی و یا وجود مشکل قابل جابه جایی نمی باشد.
  • یکی دیگر از معایب گلکسی s10 عدم توانایی استفاده از دو سیم کارت و همچنین حافظه خارجی به طور همزمان است یعنی اگر قصد دارید که از حافظه خارجی نیز استفاده نمایید باید یکی از سیم کارت های خود را از دستگاه خارج کنید.
  • قیمت این دستگاه با توجه به کارایی آن به نسبت سایر رقبا هنوز هم بالاست اما با این حال طرفدارانی وجود دارند که با صرف هزینه مشکلی نداشته باشند و هنوز هم طرفدار برند سامسونگ باقی بمانند.

منبع :
androidauthority

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *