چگونه بهترین نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام داشته باشم؟

۲۳۴۲۴۴
ب
Rate this post

ا بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص بازاریابی در اینستاگرام، می‌توانید نرخ مخاطبانتان را افزایش دهید و شاهد تأثیر محتوای به اشتراک گذاشته‌ی خود باشید.

استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد. همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. استفاده از ۶ تکنیک زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید.

از تجزیه ‌وتحلیل‌ اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری خود استفاده کنید

در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌ا ندازه‌گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام، هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می‌کنند از این کانال، استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند.

هنگامی ‌که به دنبال یک ابزار تحلیلی اینستاگرامی می‌گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اول و مهم‌تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد؛ یعنی نشان دهد که کدام پست‌ها بهتر جواب داده‌ و مشارکت بیشتری از آن خود کرده‌اند و بالاترین نرخ کلیک را داشته‌اند. این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند استفاده‌ی مؤثرتری از اینستاگرام داشته باشند.

به‌علاوه، بازاریابان به‌احتمال‌ زیاد می‌خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه‌ریزی پست‌ها را دارد. اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی را که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است، تعیین کنند. این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است.

درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تأثیر کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص را مشخص کند. این قابلیت باعث می‌شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به‌یادماندنی‌تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد.


چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

از محتوای تولیدی توسط کاربران استقبال کنید

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده‌ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می‌شود. درواقع UCG زمانی معنا دارد که یکی از مصرف‌کنندگان محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده‌ شده است. برندها می‌توانند این محتوا را به‌عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصولشان، مورد استفاده‌ی مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا می‌برد و باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.

استفاده از UCG تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود؛ ولی اغلب برندهای موفق در اینستاگرام از UCG برای به اشتراک‌گذاری محتوای قانع‌کننده‌ای که به افزایش اعتبار روایات و داستان‌های آن‌ها منجر می‌شود، استفاده می‌کنند.

یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

برای اینکه هم‌زمان برند و کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید که بتواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود. ابزارهایی مانند Tint و Tagboard به شما در جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و هم‌زمان مطالب ارسال‌شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می‌کنند.

این کار باعث می‌شود مخاطبان، حساب اینستاگرام برند موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند و به‌علاوه به گسترش محتوای به اشتراک گذاشته‌شده نیز منجر می‌شود.

حساب اینستاگرام خود را در سایر کانال‌های مجازی به نمایش بگذارید

شرکت‌هایی که علاقه‌مندند حساب کاربری موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشند، باید با تبلیغ صفحه‌ی خود در سایر کانال‌های اینترنتی، آن را ارتقاء دهند. اگر تیم بازاریابی شما از ایده‌های نوآورانه‌ای در صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده می‌کند، کاملاً منطقی است که از آن‌ها در وب‌سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه‌های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط‌ هستند، صحبت کنید. این کار باعث می‌شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند و درعین‌حال باعث می‌شود وقتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی صحبت به میان می‌آید، رهبران کسب‌وکار شما افرادی هوشمند و حرفه‌ای معرفی شوند.

بازاریابی شخصیتی را امتحان کنید

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می‌کنید تا به این وسیله پیغامی خاص به مخاطبان خود برسانید. طبق تحقیقات سایت AdWeek، تقریباً ۹۴ درصد شرکت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتایج آن را مثبت و قابل‌ توجه دانسته‌اند. درست است که برای شرکت‌ها، تعیین میزان دقیق تأثیر یک شخص خاص ممکن نیست، ولی اگر از این روش به‌خوبی استفاده کنید، بازده فوق‌العاده‌ی آن را در جوانب مختلف کسب‌وکارتان خواهید دید.

از محتوای ویدیویی بیشتری استفاده کنید

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات وب‌سایت رسانه‌های دیجیتال MWP، بیش از ۵۵ درصد مردم هرروز دست کم یک ویدیو را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند. نسبت به عکس‌های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به‌صورت قابل‌اعتمادتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده‌اند.

نتیجه گیری

برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام، بهتر است لااقل برخی از نکات ذکرشده در این مقاله را مورد استفاده قرار دهید و امتحان کنید. بازاریابها پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنند که ابزار آنالیزی اینستاگرام آن‌ها، نتایج درست و واقعی را به آن‌ها نشان می‌دهد. تجزیه ‌وتحلیل پست‌های اینستاگرام به بازاریاب‌ها کمک می‌کند که متوجه شوند چه نوع محتوایی تأثیرگذارتر است و بیشتر موردتوجه فالوئرها قرار می‌گیرد. همچنین این ابزارها، پست برنامه‌ریزی‌شده‌ی محتوای انتخابی را تسهیل می‌کنند. در مرحله‌ی بعد بازاریاب‌ها باید محتوایی را که با مخاطبانشان بهتر ارتباط می‌گیرد، شناسایی کنند که ممکن است استفاده از UCG، تبلیغات توسط شخصیت‌های محبوب یا محتوای ویدیویی باشد. در نهایت استفاده از دیوار اجتماعی و تبلیغات در سایر رسانه‌ها می‌تواند در افزایش تعداد فالوئرها نقش مثبتی ایفا کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *