روش های رایگان برای تقویت سئو در سال ۲۰۱۸

Learn-SEO-796×398
ب
Rate this post

seo

پر بازدید شدن سایت و سئو یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی است و برای بنده بسیار شگفت انگیز است که بسیاری از شرکت ها هنوز از این استراتژی نهایت استفاده را نمی کنند. همچنین از طرفی دیگر سالیانه مبالغ بسیار هنگفت را بابت سئو از طرف شرکت ها هزینه میشود, اما نتیجه ای که این شرکت ها بدست می آورند در مقایسه با هزینه صورت گرفته , هیچ گونه همخوانی ندارد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید: سئو کردن سایت برای موتور های جست و جو گر , همیشه به معنی هزینه هنگفت نیست ,  در این مقاله میخواهیم تا به شما ۱۱ تکنیک که وسیله آنها میتوانید سئو سایتتان را به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به متخصصین سئو قوی کنید را آموزش دهم . البته این تمام راه نیست و یک کارشناس سئو ,  می تواند امکانات بسیار زیاد دیگر را نیز برای شما به ارمغان بیاورد , ولی میتوانید این ۱۱ روش رایگان را خودتان اجرا کنید و از صرف هزینه برای این بخش سئو خودداری کنید. پس به سوی تکنیک های رایگان سئو. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

۱- پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر!

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار شما همیشه کار سختی نیست، مخصوصا زمانی که ابزار های رایگانی نیز برای این کار در دسترس همگان باشد. در AdWords گوگل دو ابزار رایگان Google Trends و Google’s Keyword Tool را حتما دیده اید. این دو ابزار رایگانی هستند که گوگل به شما می دهد و می توانید از آنها به راحتی استفاده کنید.

۲ – محتوای کپی شده را پاک کنید!

گوگل در Google Search Console خود به شما کمک می کند محتویات کپی شده را به راحتی در سایت خودتان پیدا کنید. برای آن که سایت شما برای موتور های جستجو بهینه سازی شود، این ابزار کمک شایانی به شما خواهد کرد.محتوای کپی شده می تواند تاثیرات بسیار منفی ای بر روی رتبه سئو بگذارد.

 

۳ – ارور ۴۰۴ را درست کنید!

صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند همان صفحاتی هستند که در سایت شما مرده اند. برای حل این مشکل می تواند در Google

Search Console برای یافتن و اصلاح این صفحات و تبدیل آن به تغییر مسیر ۳۰۱ اقدام کنید.

 

۴ – برای هر صفحه عنوان یکتا بنویسید!

هر صفحه باید دارای عنوانی کمتر از ۱۰ کاراکتر باشد که به وسیله این عنوان آن صفحه توضیح داده می شود. برای آن که سایت شما رتبه سئو بهتری کسب کند و برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود، باید از عناوینی یکتا برای هر کدام از این صفحات استفاده کنید که به بهترین شیوه محتوای آن صفحه را توضیح داده و شامل کلمه کلیدی اصلی آن مطلبباشد. برای این کار هیچ کس بهتر از شما نمی تواند عمل کند، پس دست به کار شوید و عنوانی مناسب را انتخاب کنید.

سایت

۵ – توضیحات متای هر صفحه را متقاعد کننده بنویسید!

هر صفحه از سایت باید دارای توضیحات متا( Meta description)با کمتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد که به خوبی محتوای آن صفحه را توضیح دهد. توضیحات متای صفحات، منجر به بهبود رتبه مستقیم برای آن صفحه و محتوا نمی شود اما در کلیک خوردن آن صفحه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. کاربر در موتور های جستجو مطلب مورد نظر خود را سرچ می کند با خواندن این متن تصمیم می گیرد آیا وارد سایت شما بشود و یا خیر. آیا محتوای سایت شما آن چیزی که او نیاز دارد هست یا خیر. پس برای هر صفحه توضیحات متایی بنویسید که کاربر را پس از خواندن آن متقاعد کند صفحات شما را باز کند. اما به یاد داشته باشید، این توضیحات باید در آن صفحه برای کاربر به دست آوردنی باشد .یا به زبان ساده، پس از ورود به سایت و مواجه شدن با محتوای صفحه، کاربر همان چیزی را ببیند که انتظارش را داشته است، چرا که در غیر این صورت صفحه شما را به سرعت خواهد بست و این موضوع باعث افزایش نرخ پرش سایت شما شده و تاثیر منفی بر رتبه سئوی شما خواهد گذاشت.

۶ – ساختاری لینک های سایت خود را تمیز کنید!

لینک صفحات شما باید خوانایی داشته باشد و در آن از کلمه کلیدی مربوط به آن صفحه و عنوان صفحه استفاده کنید. از به کاربردن شماره و کاراکتر های رندوم خودداری کنید.

۷ – سایت و وبلاگ را به صورت مداوم به روز رسانی کنید!

محتوای بیشتر، تا زمانی که برای مخاطب ارزشمند باشد، می تواند برای بهینه شدن سایت و وبلاگ شما و همچنین کسب رتبه سئو بهتر برای سایت مفید باشد. پس مطالب جدید و کاربر پسند بنویسید.

 

۸ – از تگ های ۳H1 – H2 – H و … در محتوای خود استفاده کنید!

به صورت منطقی هر محتوا باید به زیر عنوان هایی تقسیم بندی شود که با تگ های هدر برای موتور های جستجو شناخته می شود. گوگل برای این عناوین اهمیت زیادی قائل است. پس به ترتیب از این هدر  ها برای زیر عنوان ها و عنوان های اصلی مطالب خودتان استفاده کنید.

۹ – لینک داخلی اضافه کنید!

لینک کردن صفحات مربوط به هم در تجربه کاربری UX بسیار تاثیر گذار خواهد بود، همچنین لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا بتواند رابطه میان صفحات را به خوبی درک کند. پس در سایت خودتان از لینک های داخلی استفاده کنید.

۱۰ – تصاویر سایت را بهینه سازی کنید!

تصاویر هر صفحه نیز باید بهینه سازی شوند. باید برای آنها از تگ های تاتیل )Title( و Alt استفاده شود و در فرمت های عمومی از تصاویر استفاده شود.

۱۱ – رفرنس دهی معتبر از منابع خارجی!

گوگل به آن که شما چه چیزی به یک مطلب لینک می کنید توجه زیادی دارد. استفاده از رفرنس های معتبر برای استناد دادن به محتوای شما هم به گوگل کمک می کند تا اعتبار محتوای شما را درک کند و هم به کاربران سایت.

۱۲ – از اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید!

هر مطلب سایت شما بهتر است با آیکون هایی که اقدام به اشتراک گذاری آن محتوا در شبکه های اجتماعی می کنند همراه باشد. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باعث تقویت سیگنال های غیر مستقیم سایت می شود و به شما کمک می کند لینک های ورودی بیشتری برای سایت و وبلاگتان به دست بیاورید.

 

۱۳ – سرعت لود شدن سایت را بهینه سازی کنید!

این کار هم می تواند ساده باشد و هم بسیار سخت و بستگی به نوع عملکرد شما خواهد داشت. از بهینه سازی و کم کردن حجم تصاویر و کمپرس کردن فایلها، تا استفاده از پلاگین های کش و استفاده از سرویس دهنده هاستینگ سریع و قدرتمند می توانند در این راه شما را یاری کنند.

۱۴ – بهینه سازی برای دستگاه های موبایل!

قسمت اعظمی از جستجو گوگل در حال حاضر بر اساس دستگاه های موبایل انجام می شود. گوگل نیز به این موضوع بیشتر از همه ما اهمیت می دهد و در نتایج جستجو، صفحاتی را نشان می دهد که برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده باشند .بخشی از این کار می تواند توسط طراح و بخشی دیگر توسط شما انجام شود. ریسپانسیو کردن بر عهده طراح و متخصص است اما شما هم می توانید از پلاگین های AMP برای این منظور استفاده کنید. به وسیله این پلاگین ها شما می توانید بخش بسیار بزرگی از سایت را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید. البته توجه داشته باشید، این کار نیازمند تجربه و دانش است و  اگر در این کار توانایی لازم را ندارید، حتما آن را به متخصصین برون سپاری کنید.

سئو

۱۵ – لینک به دست بیاورید!

به دست آوردن لینک یکی از بزرگترین هزینه ها را برای سئو سایت دارد، اما اگر تازه دست به کار شدید، می توانید بخشی از این کار را به صورت رایگان انجام دهید. استفاده از انجمن های گفتگو، تا ارسال محتوای سایت به مجلات و سایت های معتبر برای انتشار دوباره گرفته تا درخواست از دوستان و همکاران برای لینک کردن سایت شما راه های بسیار مناسبی هستند.

۱۶ – لینک های بد را پاک کنید!

در کنسول گوگل شما می توانید لیستی از لینک هایی که به سایت شما شده است را دانلود نمایید. لینک هایی که می توانند به سایت شما اثار منفی بگذارند را با درخواست پاک کردن آدرس سایت به وبمستر آن سایت از میان ببرید. داشتن لینک ورودی همیشه برای رتبه سئو مثبت نخواهد بود. اگر لینک ورودی از یک سایت اسپم و یا مزرعه لینک باشد، نه تنها به بهبود رتبه سئوی سایت شما کمک نخواهد کرد، بلکه تاثیرات منفی زیادی را هم بر روی رتبه سئوی سایت خواهد گذاشت.

۱۷- محتوای خود را به اشتراک بگذارید!

ممکن است مقالات بسیار خوبی بنویسید، اما با آنها چه کار می کنید؟ یک لحظه تامل کنید، و بعد محتوای تولیدی سایت را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مخاطبین شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند و ممکن است بسیاری از کاربران محتوای شما را به اشتراک نگذارند! مشکلی وجود ندارد! اگر محتوای شما خوب و با کیفیت است، خودتان اقدام به اشتراک گذاری کنید! در آینده نیز مخاطبین همان ها را به اشتراک خواهند گذاشت و ورودی های سایت شما بیشتر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *