خانه / آموزش / چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

اینستاگرام

سلام و عرض خسته نباشید به شما دوستان گرامی در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ی درآمد از اینستاگرام و افزایش فالوور را بدهیم  اینستاگرام یکی از پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی در جهان است از ژانویه 2016 کاربران آن از 500 ملیون گدشت, در اینستاگرام روزانه بیش از 80 ملیون عکس به اشتراک گداشته میشود که یک آمار بسیار بالا جهت تبلیغ و درآمد در این شبکه اجتماعی است. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

اگر شما جزء افرادی هستید که عاشق تعامل در این شبکه اجتماعی بوده و تعداد قابل توجهی فالوور هم دارید یا اینکه حداقل مایلید برای ایجاد و ارتقاء یک حساب کاربری اینستاگرام تلاش نموده و مدت زمانی را صرف چنین کاری کنید پس دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید صدها یا هزاران دلار را تنها از طریق این پلتفرم اجتماعی بدست بیاورید.

برای شروع یک کسب و کار اینستاگرامی، راه های متعددی وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید گرچه ممکن است در ابتدای امر این روش ها، آسان به نظر برسند اما قبل از آنکه بتوانید نتایج واقعی هر یک از استراتژی های آنلاین کسب درآمد را به چشم ببینید باید زمان و کار دراز مدتی را صرف این موضوع کنید.

به هر روش که بخواهید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا همان فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید. برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید:

راه های افزایش فالوور

  1. استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی: اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
  2. استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی: آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.
  3. برندسازی در اینتساگرام: تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه  یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.
  4. دوستان خود را تگ کنید: با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.
  5. تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
  6. در توضیحات درج شده هشتک بزنید: اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.
  7. از متن‌های کوتاه استفاده کنید: اینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله!
  8. کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید: کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید. در ادامه با تحلیل نظرات می‌تواند عملکرد تولید محتوا و کسب‌وکارتان را بسنجید.
  9. تصاویر با کیفیت و ویدئو‌های خاص تهیه کنید: از تصاویر با کیفیت و فیلم‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند.
  10. حداقل استفاده از فیلترهای اینستاگرم را داشته باشید: اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراک‌گذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک می‌کند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک می‌خورند.
  11. یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید: از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل می‌کند.
  12. دیگران را دنبال (فالو) کنید: در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.
  13. مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید: اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینتساگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. می‌توانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچ‌جای دیگری منتشر نمی‌شود.
  14. زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید: بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
  15. مطالب متنوع، سرگرم کنند و آموزشی منتشر کنید: محتوای تصویری شما می‌تواند ترکیبی از عکس‌های جالب و شخصی، تصویر نوشته‌های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می‌کند.
  16. مناسبت‌ها و روزهای خاص را درک کنید: روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. می‌تواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما منتقل می‌کند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
  17. کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید: مثلا می‌توانید کمپین‌های مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید. کدهای خاصی که فقط در اینستاگرام منتشر می‌شود. از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.
  18. از سامانه‌های اشتراک‌گذاری خودکار استفاده کنید: سایت‌ها و سامانه‌هایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکه‌های اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز می‌کند، یعنی این که پست‌های شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیس‌بوک و.. منتشر می‌کند. سایت IFTTT یکی از بهترین سامانه‌های خودکارسازی اشتراک گذاری است. البته اینستاگرام به صورت خودکار قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد اما فراموش نکنید ممکن است این فرایند برای بعضی از کاربران ناخوشایند و مصنوعی به‌نظر برسد.
  19. هیجان انگیز و خلاق باشید: مثلا برای دهزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف یا پیشنهاد هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید. به عنوان یک بستر کسب‌وکار، یک صفحه خلاق و انگیزه‌بخش داشته باشید. صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل کنید.
  20. از فضاهای دیگر کاری، فالور جذب کنید: برای مثال در بسته‌های فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلوزیونی خودتان هم می‌توانید فالور جذب کنید. کافیست نام کاربری اینستاگرام خود را در آن‌جا هم منتشر کنید.
  21. بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید: این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، پیش‌نیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبال‌کنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…

نحوه درآمد از اینستاگرام

فروش تصاویرتان به مالکان برندهای تجاری

اگر صرفا عاشق عکاسی با دستگاه تلفن همراه خود هستید و مصرید که تصاویرتان قبل از پست شدن در بالاترین حد از کیفیت و زیبایی باشند، می توانید مجوز استفاده از تصاویرتان را به شرکت هایی بدهید که مشتاقند این تصاویر را برای اهداف برندسازی خود استفاده نموده و در ازای آن مبلغی را به شما بپردازند.

Foap یک بازار آنلاین عکاسی است که به شما اجازه می دهد دقیقا چنین ایده ای را عملیاتی کنید. شما می توانید به صورت رایگان در آن ثبت نام نموده و حساب کاربری جدیدی را ایجاد کنید و برای جذب خریداران، نمونه کارها و گزیده تصاویر خود را بسازید همچنین درصورتیکه خریدار کافی را برای تصاویرتان نیافتید می توانید بخش” Missions ” را هم بررسی کنید و فهرست پروژه هایی با میزان پرداختی بالا که برخی از شرکت ها به طور خاص پیگیر آن ها هستند را بیابید و شانس خود را امتحان کنید.

شاید ساده ترین راه برای پولدار شدن از طریق تصاویر اینستاگرامی موجودتان همین روش باشد چرا که برای عملی سازی آن، لزوما نیازی به داشتن فالوورهای بسیار ندارید. در این بازار آنلاین، روند فروش به این صورت است که خریداران به ازای هر تصویر ۱۰ دلار می‌پردازند و این مبلغ میان شرکت عرضه کننده و عکاس نصف می‌گردد.

پرداخت ها از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به شما تحویل داده می شود، و از آنجایی که  Foap یک فروشگاه اجتماعی است، لذا می توانید تصاویر کاربران دیگر را نیز جستجو نموده و هر کاربری را که دوست دارید دنبال کنید تا بتوانید تصاویر هنری آن ها را هم در صفحه خانگی خود ببینید و به ارائه و دریافت بازخورد بپردازید.

فقط به خاطر داشته باشید که شما در بخش Missions در حال رقابت با کاربران دیگر و تصاویر ارسالی آنان هستید، پس سعی کنید بهترین تصاویر را ارائه کنید.

دریافت حق کمیسیون برای فروش محصولات شرکت های دیگر

فروش محصولات و خدمات شرکت های دیگر و یا هدایت آن ها به صفحه های هدف، یک راه سریع و آسان دیگر برای پولسازی از طریق اینستاگرام است  Peerfly یک شبکه وابسته پرطرفدار است که اجازه می دهد به صورت رایگان در آن ثبت نام نموده و شروع به کار کنید.

پس از تائید صلاحیت در شبکه Peerfly، قادر خواهید بود فهرست پیشنهادات تبلیغاتی اخیرا لیست شده در بخش “Traffic Methods”  و تحت عنوان Social را جستجو نموده و در مرحله بعد پیشنهادات موجود را برحسب معیارهایی همچون میزان پرداختی(pay)، سود هر کلیک (EPC) و نرخ کلیک (CR) دسته بندی کنید تا بتوانید تبلیغ دلخواه خود را بیابید.

تمام کاری که باید برای شروع تبلیغ یک پیشنهاد انجام دهید این است که URL مورد نظر را در محدوده بیوگرافی پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. حال چنانچه کاربران دیگر اینستاگرام بر روی این لینک کلیک کرده و اطلاعات شخصی خود را در آن وارد نموده و یا کالایی بخرند، شما از این طریق حق کمیسیون دریافت خواهید کرد.

ممکن است قبل از آنکه بتوانید تبلیغات خود را در Peerfly شروع کنید نیاز به تائید صلاحیت این سایت داشته باشید اما این کار چندان مشکل نیست، فقط مطمئن شوید که پیشنهادات لیست شده در بخش social traffic  را دائما دنبال می کنید.

درباره نویسنده

احمدرضا ملاحسینی
احمدرضا ملاحسینی
برنامه نویس و طراح وب هستم و تو تجارت الکترونیک فعالیت دارم و نویسنده و سر دبیر سایت تکبین هستم

2 دیدگاه

  1. عالی بود ممنون

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

اینفوگرافیک چیست؟ چگونه یک اینفوگرافیک خوب طراحی كنیم؟

سلام با یک مقاله مفید دیگر همراه شما دوستان عزیز سایت تکبین هستیم, در این ...