نمایش کاربران آنلاین در وردپرس با افزونه WP UserOnline

۲۳۴۲۴۴۴۴۴
ب
Rate this post

درود به شما کاربران گرامی , در اکثر فروم ها یا شبکه های اجتماعی و سایت هایی که مخاطبین آنها به وفور با هم در ارتباط هستند بخشی وجود دارد که علاوه بر کاربران آنلاین، نام و نام خانوادگی و یا نقش کاربر را نیز به نمایش میگذارند. جایگاه این باکس ها معمولا در فوتر یا هدر یا به صورت ابزارک در وبسایت ها قرار دارند.

شما با استفاده از افزونه WP UserOnline میتوانید لیستی از کاربرانی که در وبسایت شما آنلاین هستند و فعالیت دارند را در هر جایی از وبسایت مانند هدر , فوتر , و حتی ستون های کناری به نمایش در آورید. از ویژگی های خوب این افزونه میتوان به نمایش تعداد کاربران آنلاین، نمایش افراد آنلاین در بخش های مختلف وبسایت همراه با نام کاربری، نام و نام خانوادگی آن ها و… مثال زد.

نمایش کاربران آنلاین در وردپرس

برای اینکار همانطور که گفته شد میتوانید از افزونه WP UserOnline استفاده کنید. بعد از نصب و فعالسازی افزونه در پنل مدیریت وردپرس به، تنظیمات » User Online مراجعه کنید. در این بخش با توجه به وبسایت تنظیمات را اعمال کنید.

افزونه نمایش کاربران آنلاین

Time Out : در این بخش میتوانید میزان ماندگاری و آنلاین نگه داشتن کاربران بعد از ورود به سایت در زمانی که فعالیتی انجام نمیدهند را مشخص کنید.

UserOnline URL : در این بخش میتوانید یک URL برگه را برای کاربرانی که آنلاین هستند مشخص کنید. (در ادامه راجع به این بخش توضیحاتی داده شده است).

Link Username : با فعال کردن این گزینه نام کاربری افراد آنلاین به صفحات بایگانی نویسنده آنها لینک میشود.

Naming Conventions : در این قسمت میتوانید شکل جمع و مفرد کاربران را مشخص کنید. (آن ها را به زبان فارسی بنویسید).

بخش های بعدی هم مربوط به قالب بندی افزونه است و لازم است برخی کلماتش را به فارسی بنویسید تا در خروجی سایت شما به زبان انگلیسی نمایش داده نشود.

در تنظیمات افزونه بخشی بود به نام، UserOnline URL وجود داشت که شما باید آدرس برگه ای رو که می خواستید لیست کاربران آنلاینتان در آن نمایش داده شود به افزونه بدید. خوب برای این کار در پنل مدیریت وردپرس به برگه‌ها » افزودن برگه بروید.

سپس یک برگه با پیوند useronline ایجاد کنید و شورتکد [page_useronline] را در آن قرار دهید. دقت کنید آدرس برگه شما باید همان آدرسی باشد که در بخش UserOnline URL در تنظیمات افزونه وارد کردید.

برگه نمایش کاربران آنلاین

نمایش کاربران آنلاین در ابزارک

اگر می خواهید کاربران آنلاین خود را در یک ابزارک وردپرسی به نمایش بگذارید، باید به نمایش » ابزارک‌ها بروید. سپس ابزارک User Online را به لیست ابزارک های ساید بار خود اضافه کنید.

ابزارک کاربران آنلاین

یک راه دیگر و بسیار خوب برای توسعه دهندگان استفاده از کد برای نمایش کاربران آنلاین در وردپرس با استفاده افزونه WP UserOnline است. شما می توانید براحتی با استفاده از کد زیر لیست کاربران آنلاین را در هر جایی از قالب وردپرس خود که می خواهید نمایش دهید:

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا به راحتی توانسته باشید لیست کاربران آنلاین را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

افزونه WP UserOnline

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *