آیا اندروید نسخه ای از لینوکس است؟

and & lin
ب
5/5 - (1 امتیاز)

سلام دوستان در این مطلب میخواهیم به این سوال بپردازیم آیا اندروید نسخه ای از لینوکس است؟ برای دریافتن جواب این سوال در ادامه مطلب همراه تکبین باشید .

آیا اندروید نسخه ای از لینوکس است؟

مهمی که باید به آن دقت کرد آنکه, اندروید انتشار یا نسخه ای از لینوکس (مانند ubuntu, fedora یا red hat)نیست.بسیاری از خصیصه های معمول یک لینوکس عادی در اندروید وجود ندارد که از میان آنها میتوان به مدیر پنجره x11, سامان معرفی یک شخص به عنوان کاربر لینوکس ,یا حتی کتابخانه استاندارد glibc اشاره کرد. اما از طرف دیگر اندروید توانسته است بنابر نیازهایش, خصیصه های جدیدی به وجود آورد.برای مثال سیستم انرژی را به گونه ای که برای گجت های همراه مبتنی بر باتری مناسب باشد بهبود داده است; بر پایه binder, ساز و کار ارتباطی درون پردازشی سریعی ایجاد کرده و تکنیکی برای قرار دادن اپلیکشن ها در sandbox معرفی نموده است.

نکته:

کرنل لینوکس تحت نظارت GPL مجوز های خود را دریافت نموده است, از همین روی تمام تغیرات و الحاقیات به آن نیر باید از همان GPL مجوز گیرند. به خاطر داشته باشید که چشم انداز گوگل برای اندروید, معرفی پلت فرمی برای استفاده در دستگاه های مختلف است. ا چنین رویکردی گوگل توقع دارد مهندسان مختلف از کمپانی های گوناگون در سراسر جهان, برای بهبود و ارتقا اندروید تلاس کنند. به منظور پیشبرد این هدف و کمک به توسعه بیشتر اندروید, گوگل کمپانی ها را محدود به دریافت محوز از یک سازمان خاص نکرده و این امکان را به آنها داده تا نسخه اندروید خود را تحت هر لیسانسی که ترجیح می دهند, مجوز دهند. مسئله ای که پیش می آید تناقص موجود میان گوگل و GPL است که به همین خاطر, اندروید تلاس بسیاری می کند تا ک های GPL را از پشته خود خارج نگه دارد. برخی اوقات موارد قانونی و محدودیت های موجود باعث نوآوری های جالبی در دنیای صنعت میگردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *